پیش‌بینی افت شاخص بورس تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد

همانطور که روز گذشته پیش بینی تداوم روند اصلاحی را برای بازار داشتیم امروز بازار حدود شش هزار واحد اصلاح کرد، همچنان سطح یک میلیون ۵۳۰ هزار واحدی با پابرجاست و یکی از نقاطی است که احتمال بازگشت بازگشت بازار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز شاهد بهبود حجم و ارزش معاملات نسبت به بازار روز گذشته بودیم و یکی از دلایلی است که پیش بینی می‌شود بازار شنبه روند بهتری نسبت به بازار امروز داشته باشد، بازار فرابورس نیز شاهد افت ۱۶۲ واحدی بود، در بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۴۳ و ۱۰۹ نماد روند مثبت داشتند.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

تفارس بعد از مدت‌ها صف خرید امروز ۱.۷ درصد افت کرد. حکشتی، خگستر، وساپا، ورنا، وآذر همگی پرتقاضا بودند و حداکثر قیمتی معامله شدند. خودرو ۲.۵ و خساپا ۲.۲ درصد رشد کرد مابقی نمادهای خودرویی نیز پرتقاضا بودند. گروه پالایشی روند منفی داشت و شاوان افت ۴.۸ درصدی را تجربه کرد. بانک دی افت پنج درصدی داشت. آسیاتک پس از نوسان زیاد کار خود را با منفی چهار درصد پایان داد. گروه محصولات غذایی و لبنیات پرتقاضا بودند، غگل پنج درصد رشد کرد. گروه ساختمانی پرتقاضا بود و ثاخت، ثفارس و سامان هر سه پنج درصد رشد داشتند. صندوق‌های دولتی همچنان منفی بودند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت شش هزار ۲۳۳ واحدی به سطح یک میلیون ۵۳۳ هزار ۳۹۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار ۱۶۱ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار ۲۹۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۴۳

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۴۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۶۲ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۶۷۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۰۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۹ هزار ۷۶۹ و ۴۰ هزار ۳۵۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد ۴۸۴ و چهار میلیارد ۶۶۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. همای

۳. حکشتی

۴. خگستر

۵. امین یکم

بیشترین حجم معامله

۱. خودرو

۲. خساپا

۳. شستا

۴. خپارس

۵. بکامح

بیشترین افزایش قیمت

۱. خگستر

۲. ثفارس

۳. بشهاب

۴. تکمبا

۵. غپینو

بیشترین کاهش قیمت

۱. بکامح

۲. ساروم

۳. والبر

۴. وتوشه

۵. رکیشح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

پیش‌بینی افت شاخص بورس تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: افت تا محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

افزایش دامنه نوسان منوط به پیشنهاد بورس و فرابورس

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس پیرامون زمان تعدیل مجدد دامنه نوسان قیمت سهام در تابلو معاملات بورس و فرابورس گفت: این موضوع در جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار که در تیرماه برگزار خواهد شد مورد بررسی و درباره آثار آن بر بازار سهام تصمیم‌گیری خواهد شد.

خدابخش افزود: پیشنهاد تغییر دامنه نوسان قیمت سهام برای فصل تابستان و آثار قابل پیش بینی از افزایش و کاهش این دامنه به ۷ درصد می‌بایست از سوی بورس و فرابورس به هیأت مدیره سازمان بورس ارسال و ارائه شود تا به این ترتیب سازمان بورس ضمن بررسی پیشنهادهای موجود بتواند تصمیم‌گیری کند.

بررسی فسبزوار در بورس کالا

شرکت در خرداد، ۶۳۲ میلیارد تومان فروش با متوسط نرخ ۹۳,۶۱۸ ریال / کیلو در بورس کالا ثبت کرده است. نرخ فروش، کاهش هشت درصد و مقدار فروش کاهش ۱۸ درصد نسبت به ماه گذشته داشته است. حاصل کاهش نرخ و مقدار فروش نسبت به ماه گذشته، افت ۲۴ درصد مبلغ فروش می‌باشد.شرکت در سال گذشته به طور متوسط ۶۶,۳۸۶ تن محصول در هر ماه فروخته که این متوسط در سال جدید به مقدار ۴۳,۲۵۰ تن رسیده است. در بهمن سال ۱۴۰۰، شاهد کاهش تولید بسیار شدید به دلیل قطعی گاز بودیم. همچنین در تیر و مرداد ۱۴۰۰، تولید شرکت به دلیل قطعی برق بسیار کاهش یافت. طبق اعلام شرکت در کدال، برق شرکت از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ قطع می‌باشد که موجب کاهش شدید تولید به مقدار حدود ۳۷,۰۰۰ تن خواهد بود. اثر قطعی برق و گاز در دوره مالی جاری، کاهش ۱۵۰ هزار تنی تولید خواهد بود. قطع یا وصل بودن برق بعد از تاریخ مذکور، قابل پیش بینی نمی‌باشد که باعث ریسک ادامه کاهش تولید و فروش شرکت می‌شود.

فروش بسیار عالی شگویا در بورس کالا

شرکت در خرداد، ۲,۰۱۴ میلیارد تومان فروش با متوسط نرخ ۳۵۵,۶۷۳ ریال / کیلو در بورس کالا ثبت کرده است. نرخ فروش، رشد ۸ درصد و مقدار فروش رشد ۲۳ درصد نسبت به ماه گذشته داشته است.

حاصل افزایش نرخ و مقدار فروش نسبت به ماه گذشته، رشد ۳۳ درصد مبلغ فروش است.

شرکت در سال گذشته به طور متوسط ۴۴,۷۵۹ تن محصول در هر ماه فروخته که این متوسط در سال جدید به مقدار ۵۵,۱۴۲ تن رسیده است. به طور معمول حدود ۸۰-۹۰ درصد از فروش شرکت در بورس کالا انجام می‌شود و می‌توان انتظار یک گزارش ماهانه بسیار عالی را داشت.گزارش‌ها حاکی از افزایش تقاضا برای پت در داخل کشور می‌باشد که موجب رقابت بیش از ۱۰ درصدی در بورس کالا شده است.

مجمع حگهر

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گوهر ترابر سیرجان با مشارکت بیش از ۸۰ درصد از سهامداران برگزار شد. در این مجمع ضمن تصویب صورت‌های مالی، ۸۰ ریال سود هر سهم مصوب شد. برنامه داریم که به پهنه‌های هوایی، دریایی و فورواردی وارد شویم.

ماهانه ۱۱ میلیارد ریال درآمد از یک مدل لوکوموتیو که به ناوگان مان اضافه کرده‌ایم درآمد داشتیم. با اضافه شدن یک دستگاه لوکوموتیو جی‌ام ۹ میلیارد ریال درآمد ایجاد شد و در تیرماه دو دستگاه لوکوموتیو وارد مدار می‌شود که تأثیر زیادی در افزایش توان ریلی ما و راه‌آهن خواهد داشت. تمام بار منطقه و گل گهر را جابه جا می‌کنیم. ارزش قرارداد با گهر زمین ۱۳۶ میلیارد تومان است رکورد ماهانه جابه جایی بار با سه میلیون تن در آذرماه شکسته شد. ۲۷ میلیون تن حجم جابه جای کل سال است .۱۱۳۴ دستگاه برای حمل سبک و ۷۱۴ دستگاه واگن در اختیار داریم. در سال ۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود ۱۸ میلیون تن محصول نهایی در منطقه گلگهر تولید شود و چشم‌انداز ۱۴۰۴، ۲۱ میلیون تن است. در سال ۱۴۰۰ در حدود ۷۳۲ میلیون تن کیلومتر مواد معدنی و غیر معدنی برای شرکت حمل شده است.

مجمع تکلیف کرد که شرکت مغایرت‌های مالیاتی فعلی را ظرف شش ماه برطرف کند. موضوع انتقال اسناد مالکیتی ناوگان ریلی را نیز به اتمام برساند.

نفت

قیمت نفت در معاملات روز جاری در واکنش به فشار رئیس جمهور آمریکا برای کاهش هزینه‌های سوخت، از جمله فشار به بنگاه‌های بزرگ انرژی برای کاهش هزینه‌های سوخت رانندگان در زمان اوج مصرف تابستان، با افت ۶ دلاری مواجه شد.

افت حاشیه سود فولادسازان چینی

حاشیه سود تولید میلگرد با کاهش مواجه شد و از منفی ۱.۴ درصد به منفی ۳.۷ درصد رسید. هزینه تولید میلگرد با کاهش ۸۵ واحدی به ۴,۸۱۱ واحد رسید و سود تولید میلگرد با کاهش ۱۰۴ واحدی به منفی ۱۷۱ واحد رسید. حاشیه سود تولید ورق گرم نیز با کاهش قابل توجه مواجه شد و از ۰.۷ درصد به منفی ۴.۳ درصد رسید. هزینه تولید ورق گرم با کاهش ۷۸ واحدی به ۴,۷۴۶ واحد رسید و سود تولید ورق گرم با کاهش ۲۳۲ واحدی به منفی ۱۹۶ واحد رسید.

ریزش قیمت محصولات فولادی در هفته‌های اخیر در کنار کاهش سطح تولید فولادسازان، افت حاشیه سود را به همراه داشته است. تقاضای ضعیف، اعتماد فعالین بازار را از بین برده است. قیمت مواد خام در بازار آتی چین حدود ۱۰ درصد ریزش داشته و بازار آتی فولاد اگرچه عملکرد بهتری داشته اما با توجه به نااطمینانی موجود، احتمال ریزش بیشتر وجود دارد.

نقشه بازار

پیش‌بینی افت شاخص بورس تا یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد

کد خبر 583552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.