فرهنگ کارآفرینی؛ حلقه گمشده تولید

مشاور ارشد شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی ایران گفت: استقبال استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان سرخس استان خراسان رضوی از سی و هشتمین رویداد سینماکارآفرینی ستودنی بود.

امین صالحی در خاتمه برپایی رویداد "ساخت سرخس" در این شهر مرزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برپایی رویداد سینماکارآفرینی در فاز سوم این نمایشگاه، اظهار کرد: گروه‌های متعددی از صاحبان کسب و کار، استارت آپ‌ها و کارآفرینان جوان در این شهرستان مرزی، رونق بخش این رویداد فرهنگی بودند.

به گفته وی، در این دوره، فیلم "براده" به کارگردانی محمدرضا حق‌نگهدار و تهیه کنندگی سیداسماعیل سجادی و اینجانب، منتخب چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت در بخش کارآفرینی نیز برای شرکت کنندگان اکران شد.

مؤسس و مدیر مجموعه سینما تخصص پیام قاصدک با اشاره به رونمایی از سه کتاب کارآفرینی برای نخستین بار در این جشنواره، تصریح کرد: این کتاب‌ها اثر بهنام نثاری است که به مرکز رشد نورآوری و اداره صنعت و معدن سرخس اهدا شد.

صالحی افزود: اجرای این رویداد سینمایی در حوزه کسب و کار، در شمال شرقی‌ترین نقطه مرزی ایران، اتفاق بزرگی است که با حمایت مرکز رشد پالایشگاه این منطقه و بدون هزینه از فعالان این بخش در حوزه تصویر و چندرسانه‌ای، حمایت می‌کند.

محمدرضا حق‌نگهدار، کارگردان مستند فیلم "براده" نیز گفت: بارها دیده شده که چالش‌های کارآفرینان، بیشتر از لذت‌های آنان است، لذت و نشاط برای همه ملموس است اما چالش اینگونه نیست.

به گفته وی، انعکاس چالش‌ها باید به گونه‌ای باشند که کسانی که با معضلی روبه‌رو هستند فکر نکنند فقط خودشان این مشکلات را دارند، بلکه دیگران هم که موفق شده‌اند، زمانی با این دست چالش‌ها برخورد داشته‌اند.

فرهنگ کارآفرینی؛ حلقه گمشده تولید

وی تاکید کرد: آنچه که در سرخس از استارت‌آپ‌های کوچک دیده شد، این بود که آنها علاوه بر کارآفرینی، عشق آفرینی هم می‌کنند که به وضوح در آثار و تولیداتشان به خوبی پیدا و ستودنی و ارزشمند است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و نماینده سینما قاصدک در پالایشگاه‌های ایران و استان خراسان رضوی نیز در همین رابطه گفت: فرهنگ کارآفرینی حلقه گمشده تولید و اشتغال است.

یونس نیک‌پرست، اضافه کرد: هر فردی قبل از آنکه بخواهد دست به تولید و ارائه خدمات بزند، باید این فرهنگ را بپذیرد تا بتواند در این مسیر قدم بردارد و دیگران را نیز به این سمت دعوت کند.

وی ادامه داد: ما با پشتیبانی رایگان در مرکز رشد پالایشگاه سرخس به دنبال گسترش فرهنگ کارآفرینی، بویژه در میان قشر جوان هستیم و مدتی است در حوزه سینماکارآفرینی با مجموعه پیام قاصدک همکاری داریم.

مدیر مرکز رشد پالایشگاه گاز شهرستان سرخس اظهار کرد: به دنبال تداوم این دست برنامه‌های فکری و فرهنگی هستیم و یک سالن اختصاصی برای کارآفرینی اختصاص داده‌ایم.

علی‌اکبر اکبری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس نیز تصریح کرد: این مجموعه با همکاری پالایشگاه گاز این خطه به دنبال رفع موانع و تسهیل‌گری در حوزه اخذ مجوزها و راهنمایی افراد در حوزه کسب و کار است.

به گزارش ایمنا، در طول چهل اکران سینما تخصص قاصدک در کشور؛ شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی کشور، معاونت فرهنگی‌اجتماعی شهرداری تهران، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس، دانشگاه علمی کاربردی، استانداری فارس، مرکز رشد و نوآوری پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس، شتابدهنده شاولد و انجمن صالحان، جهاد دانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سازمان منطقه آزاد کیش، اداره ورزش و جوانان و صاحبان کسب و کار، همکاری و همراهی داشته‌اند.

کد خبر 583507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.