جک درب پارکینگ یا جک پارکینگی چیست و چه کاربردی دارد؟

در روزهای گرم و سرد سال، پیاده شدن از اتومبیل برای باز و بسته کردن درب کار طاقت‌فرسایی است. ۲۰ سالی می‌شود که برای حل این مشکل، جک درب پارکینگ یا جک پارکینگی به‌عنوان جایگزین درب‌های آهنی و سنگین‌وزن وارد بازار شده است.

جک درب پارکینگ وسیله‌ای برای باز و بسته کردن اتوماتیک درب، تنها با استفاده از ریموت است که راحتی و ارمغان را برای شما به همراه می‌آورد.

آشنایی بیشتر با جک پارکینگی یا بازویی درب

جک بازویی پارکینگی قابلیت نصب بر روی درب‌های بزرگ تک لنگه یا دو لنگه را دارد و وظیفه حرکت درب به‌صورت خودکار، بر عهده آن است. به بیان ساده‌تر، باز و بسته شدن درب، ناشی از فشار این جک‌ها بر روی آن خواهد بود.

در این درب‌ها، نیروی الکتریکی تولیدشده در مرکز فرمان، انرژی لازم برای حرکت آن‌ها را فراهم می‌کند. جک بازویی پارکینگی به صورت مکانیکی یا هیدرولیکی، انتقال این نیرو را از مرکز فرمان به لنگه‌های درب بر عهده دارد.

این جک‌ها نیاز به نگهداری و مراقبت پیوسته دارند. در صورت استفاده از روغن در جک بازویی پارکینگی، ضروری است که میزان روغن جک‌ها و کیفیت آن به صورت دوره‌ای بررسی شود. اهمیت این بررسی در جاهای سردسیر و گرمسیر، نمود بیشتری پیدا می‌کند. معمولاً پیشنهاد می‌شود که در محیط‌های سردسیر با دمای پایین، از جک بازویی دارای روغن استفاده نشود!

خرید مطمئن با دیدگستر جنوب

دید گستر جنوب، از برندهای معتبر در زمینه تولید انواع جک درب پارکینگ است. در فروشگاه اینترنتی این برند، انواع جک پارکینگی قابل مشاهده است که امکان مقایسه بین محصولات را به مشتری می‌دهد. مهم‌ترین علت محبوبیت این برند، حسن شهرت و قیمت مناسب محصولات آن است که کیفیت جک‌های تولیدی آن را با جک پارکینگی ایتالیایی هم‌تراز می‌کند. نوع جک از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت جک درب پارکینگ است و جک‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارند. اما جک پارکینگی ارزان باکیفیت مناسب نیز در بازار پیدا می‌شود.

از مزایای خرید جک درب پارکینگی در دید گستر جنوب، قیمت‌های مناسب محصولات آن است. در لیست قیمت جک پارکینگی، می‌توان به آسانی قیمت و مشخصات محصولات را مشاهده و میان آن‌ها مقایسه انجام داد.

هنگام خرید اینترنتی جک بازویی پارکینگی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

معمولاً افراد قبل از خرید ترجیح می‌دهند که برندها و فروشگاه‌های مختلف عرضه‌کننده جک درب پارکینگ را بررسی کنند. فرآیند مقایسه، در خرید آنلاین تسهیل می‌شود. از مشهورترین برندها در زمینه تولید جک بازویی، جک پارکینگ سیماران است.

دیدن نام سیماران بر روی محصول، نویدبخش یک خرید خوب خواهد بود. محصولات این برند از تنوع بالایی برخوردار بوده و همه آن‌ها گارانتی معتبر دارند.

جک بازویی درب از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟

اجزای موجود در جعبه جک بازویی درب عبارتند از:

· جک بازویی: جک بازویی وسیله‌ای برای منتقل کردن نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است.

· ریموت کنترل: ریموت کنترل وسیله‌ای برای ارتباط کاربر با مرکز فرمان است.

· چشمی: چشمی با برخورداری از سیستم مادون قرمز، با تشخیص عابر یا مانع، از باز و بسته شدن درب جلوگیری کرده و مانع از وارد شدن صدمه به خودرو توسط درب می‌شود.

· مرکز فرمان: کار مرکز فرمان، ارسال پیامی مبنی بر باز و بسته شدن درب و توقف جک‌ها است و به نوعی برقرار کننده ارتباط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ به شمار می‌رود.

· فلاشر: فلاشر با قرار گرفتن در حالت چشمک‌زن، پیام مرکز فرمان را نشان می‌دهد.

درب‌های اتوماتیک پارکینگی چه مزایایی دارند؟

در چند سال اخیر، درب اتوماتیک پارکینگی با دارا بودن مزایای متنوع، مشتریان زیادی را جذب خود کرده است. در ادامه، مزایای درب اتوماتیک پارکینگی بررسی شده است.

افزایش چشمگیر مطلوبیت در بین کاربران

از دلایل اصلی استفاده از درب اتوماتیک پارکینگی، راحتی و آسایش حاصل از آن‌ها است. رفاه قابل‌قبول این درب‌ها، مشوق خوبی برای پرداخت هزینه ساکنان ساختمان‌ها جهت اتوماتیک کردن درب است. کاربر در گرما و سرما، نیازی به پیاده شدن از ماشین برای باز و بسته کردن درب ندارد. همچنین این جک‌ها استفاده از درب‌های آهنی با وزن زیاد را تسهیل می‌کنند.

افزایش امنیت

مزیت دیگر استفاده از درب‌های پارکینگی، تامین امنیت بالا است. ازآنجا که این درب‌ها تحت یک برنامه تنظیم‌شده با تنظیمات فنی معین کار می‌کنند، دیگر کاربر نگران بازماندن درب نخواهد بود.

جک درب پارکینگ یا جک پارکینگی چیست و چه کاربردی دارد؟

کدام جک پارکینگی مناسب است؟

جک بازویی پارکینگی با توجه به نوع درب و میزان تردد، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. بنابراین بهتر است که پیش از خرید این محصول، حتماً از نظرات متخصصین این زمینه استفاده شود. جک بازویی پارکینگی در دو دسته عمده جک الکترومکانیکی و هیدرولیکی قرار می‌گیرد.

جک الکترومکانیکی

ظاهر جک الکترومکانیکی شبیه جک هیدرولیکی بوده و تفاوت آن‌ها در کارکرد است. گیربکس و چرخ‌دنده دو قطعه مهم در فرآیند عملکردی این جک‌ها محسوب می‌شوند. جک بازویی الکترومکانیکی برای مکان‌هایی با تردد متوسط و خلوت‌تر، مناسب است.

یکی از محدودیت‌های این نوع از جک‌ها، حساسیت به دمای بالا یا پایین هوا است. به طوری که در مکان‌های بسیار سرد یا گرم، با اختلال عملکرد مواجه می‌شوند. ولتاژ گوناگون این جک در مقادیر متفاوت، یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. این جک با دو ولتاژ ۲۲۰ و ۲۴۰ وات در بازار موجود است.

جک هیدرولیکی

جک‌های هیدرولیکی، یکی دیگر از انواع جک بازویی پارکینگ هستند که برای مکان‌های شلوغ و پر تردد، بهترین گزینه محسوب می‌شوند. این جک قیمت بیشتری از سایر نمونه‌ها دارد. اساس عملکرد آن نیز استفاده از نیروی واردشده به روغن در استوانه کم است.

جک بازو کوتاه

برای درب‌هایی با ارتفاع و وزن‌های کمتر، می‌توان از جک بازو کوتاه استفاده کرد. ذکر این نکته ضروری است که که استفاده اشتباه از این نوع جک‌ها در جای نامناسب، منجر به خرابی درب و جک می‌شود.

جک بازو بلند

معیار انتخاب جک بازو بلند، ارتفاع درب، وزن درب و محل نصب جک است. استفاده از جک بازو بلند بهترین گزینه برای درب‌هایی با ارتفاع ۳ متر و وزن بیش از ۴۵۰ کیلوگرم خواهد بود.

جک درب پارکینگ یا جک پارکینگی چیست و چه کاربردی دارد؟

عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت جک پارکینگی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت جک درب پارکینگ اهمیت دارند که به صورت مستقیم بر افزایش یا کاهش قیمت تاثیرگذار هستند. با این اوصاف، امکان تعیین قیمت دقیق برای جک‌های موجود در بازار امکان‌پذیر نیست.

معمولاً شرکت‌هایی که در زمینه فروش جک فعالیت می‌کنند، باید عوامل تأثیرگذار در قیمت را در اختیار مشتریان قرار دهند. در ادامه چند عامل تاثیرگذار در قیمت جک‌ها بررسی شده است.

برند جک درب پارکینگ

برند، یکی از مهم‌ترین عوامل برجسته در قیمت جک پارکینگی است. نام برند و شرکت تولیدکننده، دو عامل بسیار مهمی هستند که تاثیر بسزایی در قیمت جک دارند. معمولاً برندهای خارجی و مشهور از قیمت بالاتری نسبت به انواع جک بازویی تولید ایران برخوردار هستند. جک نایس وینگو یکی از جک‌های باکیفیت موجود در بازار است.

کد خبر 583465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.