ورزشگاه خانگی بارسلونا به طور موقت تغییر خواهد کرد

رئیس باشگاه بارسلونا تایید کرد که قرار است بازی‌های خانگی این تیم خارج از نیوکمپ انجام شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، بارسلونا قرار است نیوکمپ را در فصل ۲۰۲۳-۲۴ ترک کند، زیرا ورزشگاه خانگی آنها در حال بازسازی است. یک سرمایه گذاری قابل توجه برای تیم کاتالان در حال توسعه است تا نیوکمپ و مجموعه باشگاه گسترده‌تر شود.

بارسلونا برای فصل ۲۰۲۲-۲۳ در نیوکمپ خواهد ماند، اما سال بعد از آن در ۲۰۲۳-۲۴، به طور موقت در استادیوم المپیک لوئیس مسابقات خود را انجام خواهد داد. ورزشگاه المپیک لوئیس قبلاً ورزشگاه خانگی باشگاه اسپانیول بود. این مجموعه پنجمین ورزشگاه بزرگ اسپانیا با ظرفیت ۶۰۷۱۳ نفر است و میزبان بازی‌های المپیک در سال ۱۹۹۲ بود.

با توسعه مجدد نیوکمپ ظرفیت بارسلونا از ۹۹ هزار نفر به ۱۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت که آن را به سومین استادیوم بزرگ جهان تبدیل می‌کند. همچنین سقفی هوشمندی نیز در آن به کار گرفته می‌شود که سیستم گرمایش و سرمایش را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

خوان لاپورتا مدیرعامل باشگاه بارسلونا در این رابطه تأیید کرد: بارسلونا این امتیاز را خواهد داشت که در فصل ۲۰۲۳-۲۴ در ورزشگاه المپیک لوئیس بازی کند. کار روی سطوح اول و دوم ورزشگاه نیوکمپ تابستان امسال آغاز می‌شود و وقتی کارهای اصلی در سطح سوم و سقف انجام شود در همین جا بازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنید که استادیوم المپیک لوئیس یک استادیوم نمادین برای بارسلونا محسوب می‌شود. این مکان یک نماد بین‌المللی است و دوست داریم که به مرکز حمایت ما در فصل ۲۰۲۳ تبدیل شود. می‌خواهیم اتفاقات خوبی را در اینجا رقم بزنیم.

رقیب همیشگی بارسلونا یعنی رئال مادرید نیز در فصل ۲۰۲۰-۲۱ مسابقات خانگی خود را خارج از سانتیاگو برنابئو که در حال بازسازی است، برگزار کرد. آنها بازی‌های خانگی خود را در استادیوم دوم رئال یعنی استادیو آلفردو دی استفانو برگزار کردند.

کد خبر 583429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.