فولکس واگن بیتل جدید ۲۰۲۳ + قیمت، مشخصات، عکس کروک و کوپه قدیمی VolksWagen Beetle

خودرو فولکس واگن بیتل در کلاس هاچ بک شهری سایز کوچک قرار می گیرد که توسط کمپانی مشهور فولکس واگن عرضه شد و فردیناند پورشه آن را به عنوان خودرویی ارزان برای مردم آلمان طراحی کرد.

به گزارش ایمنا، شرکت فولکس واگن، خودروی بیتل هاچبک ۲۰۲۳ را دوباره طراحی کرد. در مدل جدید خودروی بیتل، مشخصات قدیمی‌تر به صورت اسپرت در آمده است. این خودرو در دو مدل بنزینی و دیزلی تولید شده است. رقبای این خودور، هاچبک‌های قدیمی از قبیل Mini Cooper و Fiat ۵۰۰ هستند. شرکت فولکس واگن در خط تولید سال ۲۰۲۳ خود تغییراتی را اعمال کرده است. خودروی جدید بیتل دارای یک استریوی Fender با چهره‌ای زیبا، چراغ جلو زنون با شدت نور بالا و چراغ LED طول روز به همراه رینگ چرخ آلومینیومی ۱۸ اینچ است. خودروی بیتل، دستخوش افزایش قدرت موتور شده و سپرهای R-Line به آنها اضافه شده است.

فولکس واگن بیتل

در سال ۱۹۳۰ میلادی که هیتلر به تازگی پیشوای آلمان شده بود، از دکتر فردیناند پورشه خواست تا خودرویی هم قیمت یک موتور سیکلت بسازد تا توانایی جابه‌جایی یک خانواده ۵ نفری را داشته باشد؛ فولکس واگن بیتل از محبوب‌ترین و پر فروش ترین خودروهای دنیا با تولید بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از سال ۱۹۳۸ الی ۲۰۰۳ تولید می‌شد و پس از یک وقفه هشت ساله، دوباره از سال ۲۰۱۱ تولید می‌شود.

فولکس واگن بیتل جدید ۲۰۲۳ + قیمت، مشخصات، عکس کروک و کوپه قدیمی VolksWagen Beetle

طراحی داخلی فولکس واگن بیتل

پس از ورود به داخل کابین فولکس واگن بیتل شاید در نگاه اول احساس کنید که این سبک طراحی ارتباطی با نمای بیرونی فولکس بیتل ندارد اما با این حال، استفاده از اشکال هندسی دایره‌ای شکل و دکمه‌های مدور در بخش‌های مختلف تا حدودی حالت تخم مرغی نمای بیرونی را نیز تداعی می‌کند. به طور کل و فارغ از تطابق میان طراحی داخلی و بیرونی باید اظهار داشت که نمای داخلی فولکس واگن بیتل از طراحی جذاب و زیبایی بهره برده که در عین سادگی پرستیژ و کلاس خاص خود را به رخ کاربران می‌کشد.

طراحی اسپرت غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار پشت آن نیز موجب ارتقای حس هیجان راننده پس از نشستن پشت فرمان این خودرو خواهد شد. در بالای داشبورد سه نشانگر عقربه‌ای شامل دمای روغن و پوست توربو تعبیه شده که حالتی شبیه به خودروهای آفرود را به یاد علاقه‌مندان خواهد آورد. متریال به کار گرفته شده در ساخت کابین فولکس واگن بیتل از نوع نسبتاً با کیفیت بوده و اگرچه در برخی قسمت‌های داشبورد و رودری‌ها از پلاستیک خشک و نسبتاً اقتصادی استفاده شده است، اما در مجموع می‌توان اظهار داشت که کیفیت آنها در سطح قابل قبول و رضایت‌بخش قرار دارد.

فرم صندلی‌ها به ویژه انواع جلو نیز به خوبی بدن سرنشین را در بر گرفته و در مسافرت‌های طولانی خستگی و کوفتگی را بر ایشان تحمیل نخواهد کرد. با این حال علی رغم آنکه فضای صندلی‌های جلو کاملاً جادار و مناسب افراد مختلف طراحی شده اما سرنشینان با قد بیشتر از ۱۷۰ سانت در ردیف عقب با محدودیت‌های جدی از ناحیه سر مواجه خواهند شد. نکته دیگر پیرامون بیتل این است که ورود و خروج به صندلی‌های ردیف دوم آن در قیاس با سایر خودروهای کوپه دو در بسیار راحت‌تر صورت خواهد پذیرفت که رضایت سرنشینان عقب را به دنبال دارد.

فضای صندوق عقب این خودرو نیز قادر به پاسخگویی به نیازهای یک خانواده ۴ نفری تا حد امکان خواهد بود. در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی فولکس واگن بیتل همانطور که از یک محصول آلمانی با کیفیت انتظار می‌رود می‌تواند چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ کاربردی نیازهای مشتریان به ویژه خانواده‌های کم جمعیت را به طور نسبتاً مطلوب برآورده سازد. با این حال محدودیت فضای صندلی‌های ردیف عقب به عنوان نقطه ضعف کابین این خودرو به حساب می‌آید.

فولکس واگن بیتل جدید ۲۰۲۳ + قیمت، مشخصات، عکس کروک و کوپه قدیمی VolksWagen Beetle

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر ۱۰.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۵ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
میزان تولید CO۲ ۱۷۶ گرم در هر کیلومتر

نمای خارجی فولکس واگن بیتل

در نسل جدید، طراحی کمی از اصالت کلاسیک خود فاصله گرفته و به خودروهای اسپرت شباهت بیشتری دارد. در نمای جلو شاهد یک کاپوت حجم داده شده هستیم که نسبت به گذشته پهن‌تر و ارتفاع کمتری دارد و آرم فولکس واگن وسط آن قرار گرفته است. چراغ‌های نسبتاً گرد با ال ای دی نقطه‌ای، گرافیک زیبایی دارد و سپر بیتل با طراحی ذوزنقه‌ای شکل و چراغ‌های روز که در یک قاب مشکی قرار گرفته است، چهره‌ای اسپرت به این آلمانی خوش قواره بخشیده است. از دیگر تشابهات این نسخه با بیتل اصلی می‌توان به قالپاق‌های کروم، آینه بغل‌های کروم، تزئینات بدنه و نشان فولکس واگن روی صندوق عقب اشاره کرد. از بزرگ‌ترین تغییرات این نسخه می‌توان به قرار گرفتن پیشرانه در جلو اشاره کرد. فضای صندوق عقب بیتل ۲۰۲۲ معادل ۳۱۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب، به ۹۰۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات فنی فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربو شارژ به حجم ۱۹۸۴ سی سی دریافت می‌کند. حداکثر قدرت تولیدی توسط این پیشرانه برابر با ۲۰۰ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه بوده و حداکثر گشتاور حاصل از آن نیز معادل ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است‌. این میزان نیرو توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار دی اس جی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. فولکس بیتل قادر است ظرف مدت زمان ۷.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. از طرف دیگر حداکثر سرعت این کوپه هاچبک ۱۴۱۷ کیلوگرمی نیز به رقم ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میانگین مصرف سوخت بیتل نیز معادل ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. حجم باک این خودرو آلمانی ۵۵ لیتر ظرفیت داشته و استاندارد آلایندگی یورو ۵ در این پیشرانه رعایت شده است. با توجه به آمار ارائه شده واضح است که فولکس واگن بیتل برخلاف ظاهر آرام و متواضعش از توانایی فنی و چالاکی بسیار بالایی بهره می‌برد که می‌تواند رضایت خاطر مالکان را در پی داشته باشد.

فولکس واگن بیتل جدید ۲۰۲۳ + قیمت، مشخصات، عکس کروک و کوپه قدیمی VolksWagen Beetle

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۸۴ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار DSG
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۳ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۴۱۷ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۲۷۸ طول - ۲۰۲۱ عرض - ۱۴۸۶ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۵۳۷ میلیمتر

امکانات فولکس واگن بیتل

خودرو فولکس واگن بیتل تجهیزات و امکانات رفاهی خوبی را ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها شامل سانروف با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب، سقف پانوراما سفارشی، تنظیم برقی تمام پنجره‌ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه‌ها، شیشه‌های سولار، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه‌های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و دارای گرمکن، دارای چراغ‌های روشنایی بر روی آینه‌ها، قابلیت تاشوندگی، صندلی‌های عقب دارای روکش پارچه‌ای با تنوع رنگی، دارای پشت سری فعال و هوشمند، دارای سیستم گرمکن، روکش چرم در تنوع رنگی و طرح سفارشی، صندلی‌های جلو مجهز به سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش پارچه‌ای با تنوع رنگی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت است.

فولکس واگن بیتل جدید ۲۰۲۳ + قیمت، مشخصات، عکس کروک و کوپه قدیمی VolksWagen Beetle

امکانات فولکس واگن بیتل

ترمز و پایداری ABS – ASR – XDS – EBD – EDL – ESC – EBA - HBA
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده‌ای – کیسه هوای جانبی
سیستم صوتی ورودی AUX – بلوتوث – سیستم صوتی Fender Premium به همراه ۸ بلندگو و یک ساب‌ووفر – سیستم MDI به همراه ورودی iPod – نویگیشن به همراه صفحه لمسی
دیگر تجهیزات پیشرانه توربو شارژ - استاندارد آلایندگی یورو ۵ – سیستم تعلیق اسپرت - بال عقب – گرمکن آینه‌های جانبی – سقف پانوراما – نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها - رینگ‌های ۱۹ اینچی – چراغ‌های زنونی به همراه چراغ‌های LED مخصوص روز– روکش چرمی صندلی‌ها – سیستم خودکار تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها – کروز کنترل – سیستم استارت دکمه‌ای – سیستم ورود بدون کلید – گرمکن صندلی‌های جلو – صندلی‌های اسپرت در جلو – روکش چرمی دسته دنده و غربالک فرمان – دکمه‌های کنترلی روی فرمان – فیلتر هوا

مزایا و معایب فولکس واگن بیتل

از جمله مهمترین مزیت‌های فولکس واگن بیتل می‌توان به طراحی ظاهری دلنشین، کابین با کیفیت و خوش‌ساخت و زیبا، عملکرد فنی بسیار مطلوب و فراتر از انتظار، مصرف سوخت متعادل سواری نسبتاً اسپرت با هندلینگ بسیار مناسب و هماهنگی مناسب پیشرانه و جعبه دنده اشاره کرد. از طرف دیگر فضای نه‌چندان جادار صندلی‌های ردیف عقب و واردات بسیار محدود این محصول که موجب عدم گستردگی کافی خدمات پس از فروش و وفور لوازم یدکی آن شده را هم می‌توان در زمره نقاط ضعف فولکس بیتل برشمرد.

قیمت

گفته می‌شود فولکس واگن بیتل ۲۰۲۳ با قیمت حدود ۵۷۰ هزار یورو عرضه می‌شود.

کد خبر 583418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.