ارز دیجیتال ApeCoin + ان‌اف‌تی بورد ایپ یات و سرمایه گزاری ایپ کوین

ایپ کوین (ApeCoin) توکن کاربردی و حاکمیتی اکوسیستم Ape است که با استاندارد ERC-20 و بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده و به اعضای جامعه کاربری غیر متمرکز ایپ در دسترسی به وب ۳ کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، ApeCoin یک توکن مبتنی بر اتریوم است که مقاصد کاربردی و حاکمیتی دارد. در مجموع یک میلیارد عدد از این توکن وجود خواهد داشت و طبق گزارش CoinMarketCap در حال حاضر ۲۸ درصد موجودی آن در گردش است. قرار است تعداد زیادی از موجودی کل این توکن‌ها ظرف چند سال آینده به تدریج روانه بازار شوند.

ApeCoin به ظاهر توکن رسمی باشگاه میمون‌های کسل است و نقش پاداشی برای کلکسیون سازهای NFT این باشگاه را دارد اما واقعیت این است که این توکن توسط Yuga Labs (تیم طراح پروژه میمون‌های کسل) ساخته نشده است.

این پروژه در اصل ساخته یک سازمان مستقل غیرمتمرکز به نام ApeCoin DAO است که با هدف مدیریت این توکن و نقشه راه آینده آن ساخته شده است. بر اساس توئیت‌های اعضای باشگاه و کارمندان آزمایشگاه Yuga توجه و دقت زیادی نسبت به پیام رسانی یکپارچه و دقیق برای این پروژه صورت گرفته که احتمالاً دلیل آن مسائل مقرراتی و قانونی است.

ارز دیجیتال ApeCoin + ان‌اف‌تی بورد ایپ یات و سرمایه گزاری ایپ کوین

ارز دیجیتال ایپ کوین

یوگا لبز (Yuga Labs)، سازنده کلکسیون NFT بورد ایپ یات کلاب، ایپ کوین را به‌عنوان ارز دیجیتال اصلی تمام محصولات و خدمات جدید خود معرفی کرده است. بورد ایپ یات کلاب از زمان عرضه در آوریل ۲۰۲۱ تا کنون، به یکی از بزرگترین کلکسیون‌های توکن غیر مثلی تبدیل شده و به جامعه و حامیان فعال خود شهره است. یوگا لبز مالکیت دو پروژه ان اف تی دیگر به‌نام کریپتو پانکس (CryptoPunks) و می‌بیتز (Meebits) را در اختیار دارد.

توکن APE با هدف کمک به رشد اکوسیستم ایپ ساخته شده است. این رمز ارز توسط دائو Ape Coin مدیریت شده و پشتیبانی بنیاد آن را در دست دارد. دائو ایپ کوین یک سازمان خودگردان غیر متمرکز است که تمام هولدرهای این ارز دیجیتال می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی آن شرکت کنند. در واقع هولدرها نسبت به نحوه تخصیص سرمایه اکوسیستم، تعیین قوانین حاکمیتی، انتخاب پروژه‌ها، شراکت‌ها و موارد دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند. پس از رای‌دهی اعضای دائو نسبت به طرح‌های پیشنهادی، بنیاد ایپ اجرای این تصمیمات را پیگیری می‌کند.

ایپ کوین چه کاربردی دارد؟

توکن APE برای خرید و فروش و همچنین حاکمیت در ApeCoin Dao استفاده می‌شود، کمپانی انیموکا برندز که از شرکت‌های بزرگ و مطرح در حوزه بازی‌های بلاکچینی است، یک بازی موبایلی به نام Benji Bananas را توسعه داده که از توکن ایپ به عنوان یکی از ارزهای درون بازی استفاده کرده است. یوگا لبز (Yuga Labs) برنامه دارد تا رمزارز APE را به عنوان توکن اصلی برای برای همه محصولات و خدمات جدید بپذیرد. در ضمن هر چقدر کاربردهای این توکن بیشتر شود، مشکلات قانونی با SEC کمتر خواهد شد.

ارز دیجیتال ApeCoin + ان‌اف‌تی بورد ایپ یات و سرمایه گزاری ایپ کوین

تیم توسعه دهنده ایپ کوین

Apecoin یک پروژه غیرمتمرکز است که از پروژه Bored Ape Yacht Club توسط Yuga Labs الهام گرفته شده است. این توکن برای استفاده از اکوسیستم در حال رشد APE، که توسط بنیاد APE پشتیبانی می‌شود، راه اندازی شد. هدف سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) این توکن ایجاد و حفظ اکوسیستم APE به روشی منصفانه و فراگیر است و زیرساختی را برای دارندگان ارز ایپ کوین فراهم می‌کند تا از طریق فرآیندهای حاکمیتی باز و بدون مجوز با یکدیگر همکاری کنند.

یک شورای اداری در بنیاد APE (هیئت مدیره)، تصمیمات اعضای سازمان خودگردان رمز ارز Apecoin را اجرا خواهد کرد. هیئت مدیره مسئول اداره روزانه، حسابداری، مدیریت پروژه و سایر وظایفی است که تضمین می‌کند ایده‌های جامعه شایستگی تحقق بخشیدن را دارند یا نه. اعضای DAO این توکن به اعضای هیئت مدیره رأی می‌دهند. این هیئت مدیره اولیه متشکل از پنج سرمایه گذار برجسته ارزهای دیجیتال است: الکسیس اوهانیان، بنیانگذار ردیت (Reddit). امی وو، که بازوی سرمایه گذاری صرافی FTX را رهبری می‌کند. ماریا باجوا از Sound Ventures. برند انیموکا از Yat Siu و دین اشتاین بک از آزمایشگاه‌های هوریزن.

آزمایشگاه یوگا (Yuga Labs) مسئول تمام پروژه‌ها و خریدهای بزرگ پیرامون Bored Ape Yacht Club است.

ارز دیجیتال ApeCoin + ان‌اف‌تی بورد ایپ یات و سرمایه گزاری ایپ کوین

بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club)

کلکسیون NFT بورد ایپ یات کلاب (BAYC) اولین از نوع خود در اکوسیستم ایپ محسوب می‌شود که در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) راه اندازی شد. این مجموعه شامل ۱۰,۰۰۰ ایپ منحصربه‌فرد است و بر بستر شبکه اتریوم قرار دارد. هر کدام از این ایپ‌ها ظاهر و درصد کمیابی خاص خود را دارد.

سرمایه گذاران ثروتمند کلکسیون Ape

در این میان بسیاری از شخصیت‌های ثروتمند و مشهور دنیا نیز به سرمایه‌گذاری در دنیای کلکسیون‌های توکن غیرقابل تعویض یا همان Nft جذب شده‌اند که یکی از پر سروصداترین این کلکسیون‌ها، همین Ape بوده است. طبق اخبار و حواشی دنیای Nft، ایلان ماسک، ثروتمند مشهور دنیا، یکی از قطعه‌های شناخته شده این کلکسیون را که به قطعه ۱۸۳۷ شهرت دارد، با ارزش تقریبی ۶۰۰ اتریوم خریداری کرده است، البته خود ماسک در این رابطه به صراحت چیزی را اعلام نکرده ولی اینطور که گمان می‌رود کار خود اوست!

در قسمت‌های دیگری از حواشی بازار، خبری منتشر شد که جاستین بیبر، خوانندۀ محبوب کانادایی، به کلکسیون Ape پیوسته است و قطعه شماره ۳۰۰۱ را به قیمت ۱.۳ میلیون دلار خریداری کرده است؛ همچنین افراد مشهور دیگری نظیر امینم، رپر آمریکایی، و سرنا ویلیامز، تنیسور زن آمریکایی، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در این بازار انجام داده اند. از تمام این حواشی که بگذریم، باید به اصل ماجرای ارزهای دیجیتال Ape برگردیم. مسائل گفته شده می‌تواند تا حد خوبی ما را با این موضوع آشنا کند که پشتوانه توکن Ape چیست و چرا امروزه اینقدر توجه‌ها را به خودش جلب کرده است؟

ارز دیجیتال ApeCoin + ان‌اف‌تی بورد ایپ یات و سرمایه گزاری ایپ کوین

ویژگی‌های برجسته پروژه Ape

توکن Ape که در ابتدا یک ایده تصویری پرحاشیه برشمرده می‌شد، و در پروژه‌های تصویری پروفایل‌ها یا همان PFP کاربرد داشت، رفته رفته به عنوان یک کوین برای عرصه بازی و گیمینگ و سپس بعنوان یک زمینۀ فرهنگی و فرهنگ‌سازی معرفی شد و سپس جای خود را در دل عرصه تجارت و بازرگانی بر شبکه وب ۳ یا Web۳ باز کرد.

این ارز دیجیتال به نقل از ایجادکنندگان آن، امروزه در حوزۀ گیم، سرگرمی، تولیدمحتوا و تجارت فعالیت می‌کند. میم‌کوین Ape تبدیل به یک توکن کاربردی شد که توسط Yuga Labs راه‌اندازی و بسترسازی شد و سپس تحت نظارت و عملکرد DAOی منحصربه‌فرد خود شد که توسط یک کمیتۀ ۵ نفره مدیریت و توسعه می‌یابد.

ایجاد انگیزه: APE قرار است به عنوان ابزاری برای توسعه دهندگان جهت مشارکت در اکوسیستم با گنجاندن آن در محصولات، بازی‌ها، خدمات و غیره عمل کند.

حکومت: حکومت یکی از اهداف اصلی ایپ کوین است زیرا به دارندگان اجازه می‌دهد در DAO شرکت کنند.

دسترسی: این ارز دیجیتال دسترسی به برخی از بخش‌های اکوسیستم را فراهم می‌کند که در غیر این صورت در دسترس نیستند. از جمله کالاها، رویدادها، بازی‌ها و غیره که منحصر به دارندگان هستند. APE در واقع به عنوان نماد سودمند اکوسیستم است و به شرکت کنندگان خود ارزی می‌دهد که می‌تواند بدون هیچ گونه واسطه متمرکزی استفاده شود.

ارز دیجیتال ApeCoin + ان‌اف‌تی بورد ایپ یات و سرمایه گزاری ایپ کوین

تعداد ارز Apecoin در گردش

ارزش بازار APE حدود ۲.۹۳ میلیارد دلار برآورد شده است و در حال حاضر در رتبه ۴۱ در کوین مارکت کپ از نظر ارزش بازار ایستاده است.

توکنومیک ارز دیجیتال Apecoin به شرح زیر است:

  • ۶۲% به صندوق اکوسیستم: ۱۵۰ میلیون فروخته شده + ۴۷۰ میلیون به خزانه DAO
  • ۱۶% به آزمایشگاه‌های یوگا و خیریه: ۱۵۰ میلیون به آزمایشگاه یوگا + ۱۰ میلیون کمک مالی
  • ۱۴% برای راه اندازی مشارکت کنندگان
  • و ۸% متعلق به بنیانگذاران پروژه است.

کیف پول توکن APE

برای نگهداری APE می‌توان از کلیه کیف پول‌هایی که توسط شبکه اتریوم پشتیبانی می‌شوند، استفاده کرد:

  • کیف پول تراست
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول اتمیک

به عنوان یک توکن غیرمتمرکز، رمز ارز Apecoin می‌تواند به طور بالقوه توسط طیف وسیعی از مشاغل و پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و این هدف تشکیلات خودگردان غیر متمرکز این توکن است. بدین معنا که هرچه ارز ایپ کوین مفیدتر باشد، به طور بالقوه ارزشمندتر می‌شود. با توجه به اینکه صنعت Web۳ هنوز در روزهای اولیه راه توسعه است، دارندگان توکن Apecoin می‌توانند امیدوار باشند که این رمز ارز به یک روش پرداخت محبوب برای متاورس تبدیل شود.

قیمت رمز ارز APE

رمز ارز آیپ در تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۱ با قیمت ۱۴۸.۷۴۲ معامله می‌شود.

کد خبر 583400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.