لزوم توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی می‌توان مدعی بود که در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق بوده‌ایم که در پیشگیری از آسیب‌ها موفق عمل کرده باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور، امروز -سه‌شنبه، سی‌ویکم خردادماه- در هفتاد و دومین جلسه این شورا طی تذکری، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم نیاز است تا هم‌افزایی مؤثری بین تمام دستگاه‌های متولی شکل گیرد، چرا که حوزه آسیب یک چرخه است و در این چرخه هر یک از دستگاه‌ها دارای تکالیفی مشخص هستند که اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکند، نمی‌توان توقع داشت که در حوزه آسیب‌ها موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه اجتماعی از سوی شهرداری تهران اقدام مناسبی بود که در اضلاع آن نقش مشارکت مردمی به درستی دیده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردمی‌سازی و هدف‌گذاری در قرارگاه اجتماعی از نقاط مثبت به حساب می‌آید که در آن اولویت با پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌ها است.

وی‌با بیان اینکه ریل‌گذاری مناسبی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از سوی مدیریت شهری انجام شده است، افزود: در این مدت تمام تلاش کمیسیون و کمیته اجتماعی و سایر کمیته‌ها این بود که شهرداری به عنوان بخش اجرا به درستی در مسیر قرار بگیرد.

معدنی‌پور تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب اجتماعی باید هدف‌گذاری اصلی در قرارگاه اجتماعی باشد، تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زمینه‌ساز کنترل و در نهایت کاهش آسیب است که همین موضوع در هدف‌گذاری قرارگاه اجتماعی مد نظر قرار گرفته است، اما باید توجه داشت که قرارگاه اجتماعی، قرارگاه کنترل و کاهش آسیب اجتماعی نیست، بلکه هدف‌گذاری پیشگیری از آسیب است که در گزارش ارائه شده این مهم القا نمی‌شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه زمانی می‌توان مدعی بود که در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق بوده‌ایم که در پیشگیری از آسیب‌ها موفق عمل کرده باشیم، گفت: مباحثی همچون خانواده، جوانان، نوجوانان و زنان موضوعات مهمی هستند که باید مد نظر قرار گرفته و برنامه لازم برای جلوگیری از آسیب این اقشار در دست باشد، باید هدف‌گذاری‌ها برای پیشگیری و در راستای فرهنگ‌سازی و تحکیم بنیان خانواده باشد.

وی ادامه داد: گزارشی که داده شد تنها بخشی از وظایف قرارگاه اجتماعی بود، در حالی که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تاکید بر روی هدف‌گذاری اس. از سوی دیگر در ارائه گزارش باید برش‌های سالانه نیز در نظر گرفته شود.

کد خبر 583374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.