در مقابله با معتاد متجاهر موفق نبودیم

رئیس کمیسیون عمران ،حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: به رغم سال‌ها مقابله با معتاد متجاهر بدون آن‌ که علت آن را بررسی کنیم، چندان موفق نبودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری‌هاشمی، امروز -سه‌شنبه، سی‌ویکم خردادماه_ در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و پس از استماع گزارش قرارگاه اجتماعی از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به علت به جای توجه به معلول یکی از بدیهیات گزارش علمی و کارشناسی است، اظهار کرد: معتقد هستم تا مادامی که علت یک آسیب اجتماعی همچنان حیات داشته باشد، معلول هم مولد می‌شود، به همین دلیل است که به رغم سال‌ها مقابله و برخورد با معتاد متجاهر بدون آن که علت آن را بررسی کنیم، چندان موفق نبودیم و جز هدر رفت سرمایه و فرصت‌ها و تکرار روش‌های گذشته تأثیر مثبت اقدامات انجام شده را در شهر شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخواست گزارشی از تعداد معتادانی که درمان شدند و به وضعیت عادی جامعه بازگشتند، ارائه کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل قل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از محقق نشدن وعده شهردار تهران مبنی بر جمع‌آوری معتادان طی دو ماه، گفت: آثار تحقق این وعده را در خیابان‌های پایتخت نمی‌بینیم و هنوز فراوانی معتادان در کوچه‌ها و محلات همانند گذشته است.

وی تصریح کرد: ارائه گزارش قرارگاه‌های مختلف شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر حتماً در گزارش‌های ارائه شده از سوی معاونان باید به شاخصه‌هایی مانند برنامه پنج ساله شهرداری تهران و برنامه مصوب سال ١٤٠١ توجه شود.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده در شورای اسلامی شهر تهران نباید مبتنی بر بایدها و استنباط‌های شخصی افراد باشد، افزود: در گزارشات آینده دوستان به جای ارائه گزارش‌های شفاهی، گزارشات مکتوب همراه با آمار و ارقام کمی به منظور ارزیابی دقیق به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه کنند.

کد خبر 583337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.