عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۱ خردادماه

در این بسته خبری از تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده تا شهرقدس نیازمند توسعه و ساماندهی زیرساخت‌ها و طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار تصویب شد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

تسهیلات جورقان برای نوسازی بافت‌های فرسوده

داود احمدی، شهردار جورقان با اشاره به تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده در راستای احیای، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، گفت: بر همین اساس پروانه ساختمانی برای واحدهای ۱۲۰ مترمربعی در این شهر به صورت رایگان (عوارض) صادر می‌شود.

شهر قدس؛ نیازمند توسعه و ساماندهی زیرساخت‌ها

سعید شهلی، شهردار شهر قدس گفت: این شهرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان نیازمند توسعه و ساماندهی زیرساخت‌ها است تا بتوان برای گسترش و بهبود ارائه خدمات برنامه‌ریزی جامع و کامل داشت.

تهیه مخازن تفکیک زباله برای ۲ هزار خانوار رودسر

مازیار صفایی، شهردار رودسر گفت: به‌منظور نوآوری و اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر، به صورت آزمایشی برای ۲۰۰۰ خانوار رودسر مخازن کارتن‌پلاست تهیه و در محل واحد مسکونی آنان جانمایی و نصب شده است.

تصویب طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار

نواز شریفی لاری، شهردار لار گفت: طرح ویژه بافت تاریخی شهر لار مرکز لارستان فارس به مساحت ۱۳۰ هکتار به طور رسمی در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید و در آینده‌ای نزدیک برای اجرا به استان فارس ابلاغ خواهد شد.

اجرای طرح اصلاح هندسی میدان باستان خرم‌آباد

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد گفت: با توجه به افزایش تصادفات در میدان باستان، طرح اصلاح هندسی این میدان در دستور کار قرار گرفته که با تشخیص و مجوز شورای ترافیک میدان باستان و بلوار شهید میر رضایی در حال اصلاح است.

دهکده طبیعت؛ نخستین اکوپارک گردشگری کشور

اصغر حبیبی، مدیرعامل دهکده طبیعت شهرداری قزوین گفت: دهکده طبیعت نخستین اکو پارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی کشور است و با هدف بازپروری حیوانات آسیب‌دیده در طبیعت و تکثیر حیوانات در حال انقراض فعالیت می‌کند.

جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی ۱۴ هزار متر از معابر محلات رفسنجان

سیدعلی پورباقری، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان از اجرای همزمان عملیات جدول‌گذاری، کانیو و پیاده‌روسازی در معابر اصلی و فرعی به طول ۱۴ هزار متر خبر داد.

جمع‌آوری روزانه ۵۰ تن زباله از انهار سطح شهر اسلامشهر

اکبر گنجه، معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر گفت: در شهر اسلامشهر بیش از ۲۶ کیلومتر انهار اصلی وجود دارد که روزانه بالغ بر ۵۰ تن انواع زباله از آنها خارج می‌شود که عمدتاً پلاستیک و ظروف یک‌بار مصرف است.

راه‌اندازی سامانه مدیریت رسانه‌های محیطی شهرداری سمنان

وحید پرویزی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان از راه‌اندازی و بهره‌برداری سامانه مدیریت رسانه‌های محیطی شهرداری خبر داد.

کد خبر 583323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.