بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای نیز نسبت به روز گذشته بهبود یافت، شاخص ترس و طمع همچنان در محدوده ۹ واحد است و تغییر محسوسی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار روز گذشته شاهد بازپس‌گیری سطح ۲۰ هزار دلاری بیت کوین بودیم و به دنبال آن تمامی رمزارزها روند صعودی به خود گرفتند، امروز نیز شاهد رشد بیت کوین به محدوده ۲۱ هزار دلار بودیم و سایر بازار نیز وضعیت مطلوبی به خود گرفته است، اتریوم و بی ان بی رشد هفت درصد، پولکادات ۱۳ و سولنا رشد ۱۶ درصدی را تجربه کردند، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای نیز نسبت به روز گذشته بهبود یافت، شاخص ترس و طمع همچنان در محدوده ۹ واحد است و تغییر محسوسی نداشته است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۱۰۵ دلار

تغییرات: رشد ۵.۴۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۵۷ دلار

تغییرات: رشد ۷.۲۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۲۴ دلار و ۱ سنت

تغییرات: رشد ۷.۸۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۰۱ دلار

تغییرات: رشد ۷.۳۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۲۸ دلار

تغییرات: رشد ۳.۶۳ درصدی

سولانا (SOL): ۳۷ دلار و ۴۱ سنت

تغییرات: رشد ۱۶.۳۳ درصدی

دوج‌کوین(DOGE): ۰.۰۶۱۷ دلار

تغییرات: رشد ۶.۲۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۸ دلار و ۲۰ سنت

تغییرات: رشد ۸.۲۰ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۳۴ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۸۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۷ دلار و ۷۴ سنت

تغییرات: رشد ۱۳.۸۱ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

حمایت: ۲۰ هزار دلار

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار

پیش بینی: روز گذشته نیز به این موضوع اشاره شد که با بازپس‌گیری سطح ۲۰ هزار دلاری بیت کوین احتمال روند صعودی تداوم خواهد داشت و پیش بینی رشد قیمت تا محدوده ۲۶ هزار دلار را خواهیم داشت. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمز ارزها

بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

ارزش بازار حوزه دیفای

بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

روند شاخص ترس و طمع

بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

دومین شبکه آزمایشی اتریوم آماده راه‌اندازی است

دومین شبکه آزمایشی اتریوم، پس از راه‌اندازی موفق شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten)، در حال آماده‌سازی برای ادغام است. شبکه آزمایشی سپولیا بی کن چین (Sepolia Beacon Chain) اکنون راه‌اندازی شده است و توسعه‌دهندگان در حال بررسی‌های نهایی هستند تا به‌زودی ادغام آزمایشی آن را انجام دهند.

دومین ادغام آزمایشی اتریوم اطلاعات ارزشمندی در مورد آنچه که ممکن است هنگام ادغام شبکه اصلی اتریوم رخ دهد، ارائه خواهد کرد. گفتنی است توسعه‌دهندگان هنوز تاریخ دقیقی برای ادغام سپولیا اعلام نکرده‌اند.

اپلیکیشن وی‌چت حساب‌های مرتبط با NFT و ارزهای دیجیتال را مسدود می‌کند

وی‌چت (WeChat)، برترین پلتفرم رسانه اجتماعی در چین با ۱.۱ میلیارد کاربر روزانه تنها در این کشور، سیاست‌های خود را در رابطه با دارایی‌های دیجیتال تغییر داده است. بر اساس اطلاعیه وی‌چت، حساب‌های مرتبط با ساخت، تجارت و تأمین مالی ارزهای دیجیتال و NFTها محدود یا مسدود خواهند شد و این حوزه در رده «کسب‌وکارهای غیرقانونی» قرار می‌گیرد. علاوه بر این، با حساب‌های کاربرانی که تنها در خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال یا تولید محتوای مرتبط با این حوزه فعالیت می‌کنند نیز مطابق با قوانین جدید برخورد خواهد شد.

سقوط ۷۴ درصدی فروش توکن‌های غیرمثلی در ۳۰ روز گذشته نسبت به ماه پیش از آن

همزمان با بازار نزولی ارزهای دیجیتال، میزان فروش و علاقه به توکن‌های غیرمثلی (NFT) نیز کاهش یافته است. درحالی‌که بازار ارزهای دیجیتال در ماه گذشته افت چشمگیری داشت، فروش توکن‌های غیرمثلی طی یک ماه گذشته نسبت به ماه قبل‌تر ۷۴.۴۴ درصد کاهش یافته است. داده‌های کریپتو اسلم نشان می‌دهد که در ۳۰ روز گذشته بازار توکن‌های غیرمثلی سقوط بسیار شدیدی را تجربه کرده و تنها ۱.۰۷ میلیارد دلار فروش داشته است؛ در حالی که این رقم در ماه پیش از آن بالغ بر ۴.۱۸ میلیارد دلار بوده است.

همچنین طی هفت روز گذشته در ۱۸ بلاک چین مختلف تقریباً ۱۸۴.۴۱ میلیون دلار NFT به فروش رفته است. این رقم نمایانگر افت ۱۷.۳۳ درصد فروش این دارایی‌ها نسبت به هفته پیش از آن است که ۲۲۳.۰۸ میلیون دلار توکن غیرمثلی به فروش رفته بود.

مکس کایزر باز هم پیش‌بینی کرد که بیت کوین در سال جاری به ۲۲۰ هزار دلار می‌رسد

مکس کایزر، مجری معروف و سرمایه‌گذار بیت کوین باز هم پیش‌بینی کرده که بیت کوین در سال جاری به سطح ۲۲۰ هزار دلاری خواهد رسید. او قبلاً در سال ۲۰۲۱ نیز گفته بود که بیت کوین در همان سال به ۲۲۰ هزار دلار می‌رسد. کایزر از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون نیز چندین بار در توییترش این پیش‌بینی خود را برای سال جاری تکرار کرده بود.

این حداکثرگرا (Maximalist) بیت کوین معتقد است که عرضه کاملاً محدود این ارز دیجیتال، فرآیند هالوینگ و استخراج شدن ۱۸ میلیون بیت کوین دلایل رشد نامحدود این ارز دیجیتال است.

وی در پیش‌بینی ابتدای سال ۲۰۲۲ خود درباره ۲۲۰ هزار دلاری شدن بیت کوین گفته بود که رشد بالای قیمت بیت کوین با رشد گسترده هش ریت آن همراه خواهد شد. گفتنی است که در روزهای نخست سال ۲۰۲۲ با رسیدن هش ریت به اوج تاریخی خود، بیت کوین هم به ۴۷ هزار دلار رسید؛ اما از آن زمان تاکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

هزینه تبلیغات و بازاریابی صنعت ارزهای دیجیتال تا ۹۰ درصد سقوط کرده است

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط شرکت تحلیل و اطلاعات بازار سنسور تاور (Sensor Tower) می‌گوید که بازاریابی ارزهای دیجیتال از ماه نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰) به شدت سقوط کرده است.

در واقع، این گزارش نشان می‌دهد که در حال حاضر هزینه تبلیغات نسبت به ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است و صنعت ارزهای دیجیتال در بحبوحه سقوط مداوم بازار احساس فشار می‌کند. به‌عنوان مثال، جمینای تراست در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۱) کمتر ۵۰۰ هزار دلار صرف تبلیغات کرد؛ در حالی که این رقم در ماه نوامبر گذشته ۳.۸ میلیون دلار بود.

پروتکل بنکور قابلیت محافظت در برابر زیان‌های موقت را به دلیل «شرایط خصمانه بازار» متوقف کرد

پروتکل مالی غیرمتمرکز کهنه‌کار بنکور (Bancor) که اغلب در میان دوستداران ارزهای دیجیتال به‌عنوان پیشگام فضای دیفای شناخته می‌شود؛ قابلیت حفاظت از زیان‌های موقت (ILP) خود را در روز یکشنبه با استناد به آنچه که «شرایط خصمانه بازار» توصیف‌شده، متوقف کرد. این پروتکل روز دوشنبه نیز در پست وبلاگ خود اشاره که توقف این قابلیت یک اقدام موقت برای محافظت از پروتکل و کاربران است و در اسرع وقت دوباره فعال می‌شود.

گفتنی است که این اقدام بنکور با خشم و اعتراض بسیاری از کاربران همراه شد. کوبی، میزبان معروف پادکست ارزهای دیجیتال آپانلی تی‌وی (Uponly Tv) با انتقاد از این تصمیم بنکور در توئیتر خود نوشت: «فایده قابلیت محافظت در برابر زیان‌های موقت چیست؛ اگر زمانی که به آن نیاز دارید، ناپدید می‌شود؟»

رکوردشکنی سهم بازار استیبل کوین‌ها نشانه‌ای از یک روند صعودی جدید در بازار ارزهای دیجیتال است

به گفته تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی جی‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase)، افزایش سریع سهم استیبل کوین‌هایی مانند تتر در بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است نشانه‌ای از یک روند صعودی تازه در بازار باشد. استراتژیست‌های این غول بانکی معتقدند که سهم استیبل کوین‌ها در کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش بوده و در میانه ماه ژوئن به بالاترین سطح خود رسیده است. این تحلیلگران روز پانزدهم ژوئن (بیست‌وپنجم خرداد) در یادداشتی گفته‌اند که سهم استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به بالای ۱۴ درصد رسیده و اوج تاریخی جدیدی را نشان می‌دهد.

استراتژیست‌ها همچنین می‌گویند که سهم استیبل کوین‌ها در کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال بسیار بالا به نظر می‌رسد که نشانه‌ای از شرایط فروش بیش از حد و رشد قابل‌توجه بازار ارزهای دیجیتال در آینده است. گفتنی است که سهم استیبل کوین‌ها در بازار در زمان نگارش این خبر بالاتر هم رفته و بر اساس داده‌های کوین گکو به ۱۷ درصد رسیده است.

بزرگ‌ترین زیان دلاری تاریخ بیت کوین در روزهای گذشته برای سرمایه‌گذاران رقم خورد

داده‌های شرکت تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در چند روز گذشته از پوزیشن‌های بیت کوین خود به ارزش ۷.۳ میلیارد دلار خارج شده‌اند که بزرگ‌ترین زیان دلاری در تاریخ این دارایی است. بر اساس توضیح گلسنود، زیان تحقق‌یافته نشان‌دهنده زیان کل همه کوین‌هایی است که قیمت آنها در آخرین جابه‌جایی بالاتر از قیمت آنها در نقل‌وانتقال کنونی بوده است. این شرکت می‌گوید که تقریباً ۵۵۵ هزار بیت کوین بین قیمت‌های ۱۸ هزار دلار و ۲۳ هزار دلار دست‌به‌دست شده‌اند که به ترتیب محدوده میان سطح حمایت و مقاومت بیت کوین در چند روز اخیر را نشان می‌دهد.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که میزان زیان‌ها در هر روز بین ۱.۵ تا دو میلیارد دلار متغیر بوده است. گلسنود همچنین می‌گوید دارندگان بلندمدتی که بیش از ۱۵۵ روز بیت کوین خود را نگهداری کرده‌اند، بیش از ۱۷۸ هزار واحد از این ارز دیجیتال را زیر ۲۳ هزار دلار نقد کرده‌اند.

هشدار یک تحلیلگر درباره خطرات بازار نزولی برای پلتفرم‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال

جوزف تیتک، تحلیلگر بیت کوین در شرکت کیف پول سرد ارزهای دیجیتال ترزور (Treor) می‌گوید شرکت‌های ارز دیجیتالی که تجارت خود را بر اساس کسری ذخایر اداره می‌کنند، در بازارهای نزولی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. در بانکداری سنتی مدل کسری ذخایر سیستمی است که در آن تنها بخشی از سپرده‌ها با پول نقد واقعی پشتیبانی می‌شوند.

وی می‌گوید که شرکت‌های وام‌دهی ارزهای دیجیتال بی‌تردید کسب‌وکار خود را با کسری ذخایر اداره می‌کنند تا بازدهی بیشتری به مشتریان خود دهند. او می‌گوید: «صرافی‌ها و متولیان دارایی که بر اساس مدل کسری ذخایر کار می‌کنند، با آتش بازی می‌کنند. این روش ممکن است در بازارهای صعودی جوابگو باشد، یعنی زمانی که این شرکت‌ها جریان خالص ورودی سرمایه را تجربه می‌کنند و پایگاه مشتریان آنان رشد می‌کند.»

تحلیلگر بیت کوین می‌گوید که کاهش شدید بهای ارزهای دیجیتال برای شرکت‌های ارزهای دیجیتالی که خدمات وام‌دهی ارائه نمی‌کنند و سپرده‌های کاربران را افزایش نمی‌دهند، قابل‌تحمل‌تر است.

نقشه بازار

بیت کوین روند صعودی را پس گرفت

کد خبر 583287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.