اقدام سازمان بیمه سلامت در حوزه پیشگیری از مشکلات دهان و دندان

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور همکاری‌های بین‌بخشی، گفت: درحال‌حاضر ۱۱۶ خدمت در حوزه دندان‌پزشکی در تعهد سازمان بیمه سلامت است؛ اما رویکرد بیمه سلامت بیشتر جامعه هدف بوده و این افراد کودکان کمتر از ۱۴ سال و مادران باردار هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، عبدالرضا معادی با اشاره به اینکه خدمات دندان‌پزشکی در همه دنیا هزینه‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که هرچه فرد زودتر و به‌موقع‌تر برای دریافت خدمات دندان‌پزشکی و خدمات بهداشتی مراجعه کند، هزینه پایین‌تری را پرداخت خواهد کرد؛ بنابراین لازم است در برنامه‌ریزی‌های روزمره زندگی در دریافت خدمات دندان‌پزشکی به نکات مهم توجه شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی، مدیریت به موقع در زمینه سلامت دهان و دندان، استفاده از خدمات پیشگیری و امکانات در این بخش نکته اول و کلیدی در بهای هزینه است، افزود: بدون شک اگر توجهی به این مسائل نشود، درمان دندان‌ها هزینه زیادی را به سبد خانوار تحمیل می‌کند.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه رادیوگرافی‌های دندان جزو خدمات و تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پایه است، تصریح کرد: تعرفه‌گذاری جزو وظایف سازمان بیمه سلامت نیست و شورای عالی بیمه این کار را انجام می‌دهد، تعرفه خدمات دندان‌پزشکی همانند سایر تعرفه‌ها در خدمات دیگر درمانی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: درحال‌حاضر ۱۱۶ خدمت در حوزه دندان‌پزشکی در تعهد سازمان بیمه سلامت است؛ اما رویکرد بیمه سلامت بیشتر جامعه هدف بوده و این افراد کودکان کمتر از ۱۴ سال و مادران باردار هستند.

معادی تصریح کرد: توجه به سلامت دندان کودکان کمتر از ۱۴ سال در بحث پیشگیری و درمان سبب می‌شود که در سنین بالاتر افراد دچار مشکلات دندانی نشوند، لذا این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد خبر 583216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.