پیگیری شورای ششم برای افزایش اتوبوس در پایتخت

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۴۲ هزار تاکسی شهر تهران فرسوده است و بدون شک مشکلاتی را برای رانندگان و مسافران به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مظفر امروز _دوشنبه، سی خردادماه_ در بازدید از تولیدات شرکت خودروسازی بهمن، اظهار کرد: به منظور تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز شهر به شدت نیازمند همکاری با خودروسازان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۲۵۰۰ اتوبوس در شهر تهران فعالیت دارند، افزود: نیاز امروز تهران بیش از شش هزار دستگاه اتوبوس است که با توجه به سوابق همکاری گذشته این شرکت با شهرداری تهران و از سوی دیگر ظرفیت خوب شرکت خودروسازی بهمن به نظر می‌رسد تأمین بخشی از اتوبوس‌های مورد نیاز شهر تهران از این طریق قابل مذاکره است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: اکنون بیش از ۴۲ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران فرسوده است که بدون شک مشکلات بی‌شماری را برای رانندگان، مسافران به همراه دارد و از سوی دیگر آلودگی هوا و موضوعات زیست محیطی ایجاد خواهد کرد.

مظفر افزود: شهر تهران به خودروهای برقی نیاز دارد و ضرورت دارد خودروسازان برای تولید خودروهای برقی ورود کنند، این کار توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ورود هر فناوری جدید به بازار نیازمند ایجاد بستر مناسب است و در کنار تلاش برای تولید و عرضه خودروهای برقی در کشور، باید آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این نوع خودروها و برنامه‌هایی نیز برای ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای برقی توسط مردم، اجرایی شود و نیز قیمت آن قابل رقابت با خودروهای بنزینی باشد.

کد خبر 583055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.