بدهی دستگاه‌های اجرایی؛ چالش شهرداری خرم‌آباد

معاون اداری‌ مالی شهرداری خرم‌آباد گفت: شهرداری سعی دارد میزان بودجه را افزایش دهد، اما تا زمانی که دستگاه‌های اجرایی بدهی خود را پرداخت نکنند و عوارض شهروندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند پرداخت نشود، شهرداری نمی‌تواند جوابگوی مطالبات شهروندان باشد.

مسعود جایدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرداری نمی‌خواهد از زیر بار مسئولیت و مشکلات شهری شانه خالی کند، اظهار کرد: واقعیت این است که شهرداری خرم‌آباد در مقایسه با شهرداری اصفهان که دستگاه‌های اجرایی آن به شهرداری بدهکار نیستند و با توجه به منسوخ شدن ماده ۱۷ از سال ۹۹، وضعیت مناسبی از نظر مالی ندارد در حالی که ما با تورم و افزایش پنج برابری قیمت‌ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه شهر در گرو پرداخت عوارض به شهرداری است، افزود: وضعیت مالی شهرداری مناسب نیست و کفاف اجرای بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های شهری را نمی‌دهد، چراکه بودجه اختصاص یافته به استان لرستان اندک است و ما نمایندگان ضعیفی داریم.

معاون اداری مالی شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری ۳۳۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۲۳۰ میلیارد تومان بابت حقوق کارکنان پرداخت شد و با ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده هیچ اقدامی نمی‌توان انجام داد.

جایدری تصریح کرد: هرچند شهرداری سعی دارد میزان بودجه را افزایش دهد و در این راستا اقداماتی انجام داده است، اما تا زمانی که دستگاه‌های اجرایی بدهی خود را پرداخت نکنند و عوارض شهروندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، پرداخت نشود، شهرداری نمی‌تواند جوابگوی مطالبات شهروندان باشد و در راستای توسعه شهر گام بردارد.

کد خبر 583041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.