تغییر زمان جمع‌آوری پسماندهای تر در اصفهان از تیرماه

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به حذف جمعه‌ها از تقویم جمع‌آوری پسماندهای تر خانگی، گفت: از چهارم تیرماه پسماندهای تر بر اساس روزهای زوج و فرد هفته از در منازل شهروندان جمع‌آوری می‌شود.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بنا بر آمار به‌دست آمده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد شهروندان اصفهانی روزهای جمع‌آوری پسماندهای تر بر اساس تقویم را فراموش می‌کنند و بهتر است روزهای زوج و فرد هفته مبنای جمع‌آوری زباله باشد؛ لذا قرار است از چهارم تیرماه سال‌جاری این پسماندها روزهای زوج هفته شامل: شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و روزهای فرد هفته شامل: یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه بر اساس برنامه‌ریزی از در منازل شهروندان جمع‌آوری شود تا پاکبانان نیز روزهای جمعه را در کنار خانواده خود باشند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حیطه تفکیک پسماندهای تر و خشک و آموزش شهروندی، افزود: انتظار داریم شهروندان با تفکیک پسماندهای خشک و تر، معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان را بیش از گذشته یاری دهند و در این باره همکاری لازم را داشته باشند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پسماندهای تر در حاشیه خیابان‌های اصلی شهر هر شب جمع‌آوری می‌شود، گفت: با فرهنگ‌سازی رسانه‌ها و آگاهی شهروندان از طرح جمع‌آوری پسماندهای تر از در منازل در روزهای زوج هفته، این طرح تا دی‌ماه سال جاری ۹۰ درصد موفقیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از روز چهارم تیرماه، «روز جمعه» از برنامه جمع‌آوری پسماندهای تر حذف می‌شود، تاکید کرد: اجرای این طرح به هیچ عنوان منجر به تعدیل نیرو یا کاهش حقوق کارگران خدمات شهری نخواهد شد، بلکه یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح ارتقای رفاه کارگران شهرداری است تا آنها بتوانند حداقل یک شب در هفته را در جمع خانواده خود باشند.

شست‌وشوی بزرگراه‌های اصلی شهر با روش‌های مکانیزه

بقایی با تاکید بر اینکه از ابتدای تیرماه سال جاری شست‌وشوی بزرگراه‌های اصلی شهر به جای استفاده از نیروی انسانی با استفاده از روش‌های مکانیزه انجام می‌شود، افزود: نظافت و شست‌وشوی بزرگراه‌های اصلی شهر همچون رینگ سوم و اتوبان فرودگاه که خیابان‌هایی عریض و حدود سه میلیون مترمربع مساحت دارد، با خودروهای جاروکش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کانیو (سازه‌های بتنی) و کنار کندروهای شهری هم نیاز به نظافت خاص دارد که قبلاً برای انجام این کار در روزهای تعطیل و کم‌تردد از نیروی انسانی استفاده می‌شد و خوشبختانه از این به بعد این اقدام نیز با استفاده از روش‌های مکانیزه انجام خواهد شد که اجرای این طرح به سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان محول شده و به تمام پیمانکاران ابلاغ شده است که برای شست‌وشوی کانیو و کندروها فقط از خودروهای مخصوص استفاده شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در بخش میانی ۱۰ درصد از بزرگراه‌های شهر فضاهای سبز قرار دارد که برای شست‌وشوی این بخش نیز از ظرفیت کارگران استفاده می‌شد، گفت: تجهیزات لازم برای شست‌وشوی اتوبان‌ها و بزرگراه‌های اصلی شهر و کندروها باید تمام مکانیزه باشد و تحت هیچ شرایطی از ظرفیت نیروی انسانی استفاده نشود.

کد خبر 583010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.