امداد غیبی و بارسایِ خوش‌خوراک!

لواندوفسکی، رافینیا، کانده، آزپیلیکوئتا و آلونسو تنها چند تن از بازیکنانی هستند که بارسلونا در پنجره جاری به دنبال آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بارسلونا برای تابستان امسال برنامه پروپیمانی دارد و گام‌های مشخصی برای مدیریت ورزشی این باشگاه ترسیم شده است تا به آن دست یابند. بزرگ‌ترین مسئله فعلی کاتالان‌ها، مشکلات مالی است و اگر این مشکلات کاملاً حل شود، یکی دو جین ستاره جدید در لباس آبی‌اناری بازی خواهند کرد.

هفته گذشته رأی‌گیری مهمی درخصوص شرایط مالی بارسلونا انجام شد و تمام اعضای این باشگاه، دو طرح را به تصویب رساندند. یک طرح در رابطه با فروش ۴۹.۹ درصد مجوز تجارت باشگاه بود و طرح دیگر نیز شامل فروش ۲۵ درصد حق پخش تلویزیونی باشگاه می‌شد.

با تصویب طرح‌ها، باشگاه بارسلونا درآمدی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون یورو خواهد داشت که به تراز مالی باشگاه اضافه می‌شود و در برهه فعلی کمک بزرگی به وضعیت اقتصادی این باشگاه می‌کند تا بتوانند علاوه بر فرار از ورشکستگی، خریدهای آزاد خود را رسمی کنند و در بازار نگاهی به لواندوفسکی داشته باشند.

طبیعتاً فروش دو مجوز فوق با توجه به اینکه درصد مهمی از حقوق تجاری و حقوق مربوط به پخش تلویزیونی باشگاه را شامل می‌شود، در درازمدت تأثیر منفی خودش را روی درآمد باشگاه خواهد گذاشت اما بارسلونا چاره‌ای جز این کار نداشت؛ چراکه یا باید قرارداد CVC را امضا می‌کرد یا دارایی‌های خود را به فروش می‌گذاشت که با رأی اعضا، گزینه دوم تصویب شد.

لاپورتا مدیرعامل بارسلونا پس از تصویب دو طرح مربوط به افزایش درآمد گفت: بارسلونا سالانه ۱۶۵ میلیون از حقوق پخش دریافت می‌کند و اگر شرکت‌هایی مانند آمازون، نتفلیکس و اپل به آن بپیوندند، حقوق بیش‌ازپیش افزایش خواهد یافت. ما به هر دو اهرم نیاز داریم تا از این وضعیت خارج بشویم‌. به طور کامل می‌دانیم که چه کاری انجام می‌دهیم و همه چیز را تحت کنترل داریم.

با وجود فعال شدن اهرم‌های اقتصادی و تزریق منابع مالی مورد نیاز، بارسلونا همچنان به دنبال فروش فرنکی دی‌یونگ است. لواندوفسکی، برناردو سیلوا و کانده سه بازیکنی هستند که در باشگاه بر سر خرید آن‌ها بحث شده اما در حال حاضر اولویت لواندوفسکی است و به زودی پیشنهاد دوم به مونیخ ارسال می‌شود.

آبی‌اناری‌ها درحال‌حاضر گزینه‌های زیادی روی میز دارند و امیدوار هستند تا تمام این گزینه‌ها در پایان پنجره قطعی شود. نباید فراموش کرد که باشگاه بارسلونا تا پیش از این با فرانک کسیه و آندریاس کریستنسن به توافق رسیده است و حالا با تأمین اعتبارات لازم، می‌تواند قرار داد این دو بازیکن را رسمی و نهایی کند.

گزینه‌های نقل و انتقالاتی بارسلونا

لواندوفسکی

او هدف اصلی بارسلونا در پنجره تابستانی است. بایرن مونیخ می‌داند که دیر یا زود باید درباره خروج لوا مذاکره کند، زیرا او علناً به باشگاه اعلام کرده است که دیگر تمایلی به بازی در آلمان ندارد و به هر ترتیب امیدوار است که باشگاه مونیخی با بارسلونا به توافق برسد. لواندوفسکی اشاره کرده که با وجود همه احترامی که برای بایرن مونیخ قائل است، دیگر حاضر نیست در این تیم بازی کند و حتی در صورت عدم دستیابی به توافق به بارسلونا، راهی پی اس جی خواهد شد.

او بارها اعلام کرده که دوران حضورش در این تیم آلمانی به پایان رسیده است. ژاوی به یک گلزن نیاز دارد و لوا در این زمینه بی‌نظیر است. این بازیکن ۳۳ ساله که در ماه آگوست ۳۴ ساله خواهد شد، فصل گذشته را با رکورد ۵۰ گل در تمام رقابت‌ها به پایان رساند.

امداد غیبی و بارسایِ خوش خوراک!

رافینیا

این بازیکن ماه‌هاست که می‌داند اگر عثمان دمبله قراردادش را با بارسلونا تمدید نکند، گزینه اول خواهد بود. بازیکن برزیلی لیدز یونایتد همچنان به بازی در نیوکمپ امیدوار بوده و منتظر تصمیم باشگاه است. از سوی دیگر لیدز یونایتد می‌خواهد برای ستاره خود درآمد کسب کند و مسئولان کاتالان باید چانه زنی کنند. پیش از پایان فصل بارسلونا امیدوار بود که با سقوط باشگاه لیدز، بند فسخ رافینیا به عدد ۲۵ میلیون خواهد رسید اما این تیم در لیگ جزیره باقی ماند تا همه چیز به پای میز مذاکره برگردد.

عثمان دمبله، وینگر فرانسوی به تازگی گفته است که از حضور در باشگاه بارسلونا خوشحال است. خبرگزاری‌ها از مذاکره این بازیکن با تیم چلسی گفته بودند اما دمبله صریحاً همه شایعات را تکذیب کرد. او گفته است که منتظر یک پیشنهاد بهتر از بارسلونا می‌ماند و از سوی دیگر لاپورتا و افراد زیردستش نمی‌خواهند برای دمبله هزینه زیادی پرداخت کنند.

امداد غیبی و بارسایِ خوش خوراک!

کانده

مدافع میانی سویا نه تنها در رادار بارسلونا، بلکه در رادار بسیاری از دیگر تیم‌های برتر اروپا برای تقویت خط دفاعی است. با این حال بارسلونا می‌داند که مذاکره با سویا آسان نیست. مدیران این باشگاه عجله‌ای برای فروش ارزشمندترین بازیکن خود ندارند و پابلو مونچی حداقل به دنبال ۶۵ میلیون یورو برای ژولس است. باید اشاره کرد که دو سال از قرارداد این مدافع باقی مانده است و به این ترتیب عجله‌ای برای انتقال او از سانچز پیزخوان وجود ندارد.

امداد غیبی و بارسایِ خوش خوراک!

آزپلیکوئتا

این بازیکن بدون هیچ خبری از بارسلونا به تعطیلات رفته است. مورد او تا حدودی عجیب‌تر از هم تیمی فعلی‌اش مارکوس آلونسو است. آزپلیکوئتا به مالکان قبلی چلسی قول داده بود که می‌تواند مجانی از این تیم جدا شود اما یک بند در قراردادش محقق شد و با تمدید خودکار قراردادش، وی در این تیم باقی ماند. مالکان جدید حاضر نیستند اجازه دهند او به صورت رایگان از چلسی جدا شود و باید منتظر ماند و دید بارسلونا چه مقدار حاضر است برای وی هزینه کند.

کد خبر 582926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.