کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد + راهنمای خرید، انواع، قیمت و روش استفاده

کانسیلر یا کرم پوشش دهنده رنگی صورت انواع مختلفی دارد و برای پوشاندن جوش ها، انواع لک ها و تیرگی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آگاهی از نحوه استفاده، کاربرد، ترفند استفاده، راهنمای خرید و نکات لازم برای انتخاب کانسیلر لازم و ضروری است.

به گزارش ایمنا، لوازم آرایش و گریم از پر مصرف ترین کالاهای مورد استفاده بانوان در سرتاسر جهان است که استفاده بی رویه از آن برای پوست ضرر دارد. انتخاب مواد آرایشی با کیفیت اهمیت بالایی دارد و نحوه استفاده و کاربرد آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. کانسیلر از لوازم آرایش پر مصرف و کاربردی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر نوعی پوشش دهنده یا تصحیح کننده پوستی است که به آن کرم پودر فشرده رنگی نیز می‌گویند. این کرم علاوه بر پوشش دادن لکه‌ها و جوش‌های صورت، جلوه طبیعی پوست را از بین نمی‌برد. کانسیلر نسبت به کرم پودر ضخامت بیشتری دارد و قدرت کاور کنندگی بالایی را از خود روی پوست صورت نشان می‌دهد.

انواع کانسیلرها برای چه نوع پوستی مناسب هستند؟

کانسیلر ها انواع بسیاری دارند. رنگ‌های پوستی هر فرد با دیگری متفاوت است بنابراین برای آنکه از طبیعت این کرم‌های کاور کننده کم نشود توصیه می‌شود که هر فرد نزدیک ترین شماره کانسیلر به رنگ پوست خود را انتخاب و مصرف کند. میزان انطباق رنگ کانسیلر ها با پوست شما به افزایش پوشانندگی کانسیلر ها کمک می‌کند. برای جنس پوست خود نیز باید کانسیلر مناسب خریداری کنید. کانسیلرها برای پوست‌های چرب و خشک دو نوع هستند.

کانسیلرهای استیکی

این نوع کانسیلرها بین جامد و مایع قرار دارند که برای پوست‌های خشک و حساس بسیار استفاده می‌شود. این نوع از کانسیلرها منافذ پوست را به خوبی می‌پوشاند و برای افراد دارای پوست عادی و نرمال توصیه می‌شود. کانسیلرهای استیکی دارای دو نوع براق و مات کننده هستند که بر اساس سلیقه خود شما می‌تواند انتخاب و خریداری شود. مواد این کرم را باید یا به صورت خطی و یا به صورت نقطه‌ای بر روی پوست زد و با براش آن را در همان جهت محو کرد.

کانسیلرهای مایع

کانسیلرهای مایع نوع دیگری از کانسیلرها هستند که به نسبت نوع اول تنوع بیشتری دارند. این کانسیلرها جوش‌ها را به خوبی کاور می‌کنند و به سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کانسیلرهای مایع به خوبی در همه جای صورت پخش می‌شود و برای دور چشم اثر بهتری به جای می‌گذارند. این کرم‌ها تیرگی دور چشم را می‌پوشاند و برای پوست‌های نرمال و چرب توصیه می‌شود. نوع مات این کانسیلر ها دوام بیشتری دارد.

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد + راهنمای خرید، انواع، قیمت و روش استفاده

کاربرد کانسیلرها چیست؟

کانسیلرها را می‌توان بر روی تیرگی‌های چشم مالید و به صورت رفت و برگشتی آن را محو کرد. همچنین برای پوشاندن لکه‌های پوستی مانند آکنه یا جوش‌ها می‌توان از آن برای پوشانندگی استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای کانسیلرها اطراف ابروهاست. شما می‌توانید با یک براش نازک و خطی اطراف ابروی خود را با این کرم قاب بدهید و در همان راستا مواد را روی پوست محو کنید تا ابروها بیشتر نمایان شوند، این کاربرد برای لب‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانسیلر ها نوعی غلط گیر آرایشی هستند به این صورت که می‌توان در صورت بروز اشتباهات یا لکه‌های مواد آرایشی با استفاده از آن به اصلاح کثیفی‌ها و اشتباهات پرداخت.

مزایای کانسیلرها

کانسیلرها کرم پودرهای فشرده‌ای هستند که لک‌های موجود در صورت را محو کرده و به آرایش شما جلوه بیشتری می‌دهند. علاوه بر آن، کانسیلرها اجازه می‌دهند که پوست برای آرایش به سطحی صاف تبدیل شود و تیرگی‌ها را محو کند. کانسیلرها از هر کرمی قدرت پوشانندگی بیشتری دارد بنابراین یکی از مواد لازم در آرایش به شمار می‌رود.

راهنمای خرید و نکات لازم برای انتخاب کانسیلر مناسب

هنگام خرید کانسیلرها باید به نکات مختلفی از جمله جنس و رنگ پوستی شما توجه شود. همچنین باید توجه کنید که در کنار خریداری کانسیلر متناسب با رنگ پوست شما باید کانسیلری با یک درجه روشنایی بیشتر نسبت به کرم پودر خود خریداری کنید. این کانسیلرهای روشن‌تر برای دور چشم استفاده می‌شوند بنابراین بهتر است کمی روشن‌تر از کانسیلرهای مربوط به قسمت‌های دیگر صورت خریداری شود. همچنین اطلاعات کافی درباره انواع کانسیلرها و کاربرد آنها می‌تواند شما را در خرید بهترین کانسیلر یاری کند.

ترفند استفاده از کانسیلرها

نور کافی یکی از شرایط لازم و ضروری برای استفاده از مواد آرایشی است. پس ابتدا باید در مکانی دارای نور قرار بگیرید. سپس روی تیرگی زیر چشم‌های خود را با مرطوب کننده کمی مرطوب کنید و پس از آن به مقدار یک خط زیر چشم از این کرم بکشید و آن را به وسیله براش ها یا اسفنج‌ها در همان جهت به صورت ضربه‌ای و رفت و برگشتی محو کنید تا تیرگی دور چشم شما را کاهش دهد. در آخر با یک دستمال یا پد روی محل کرم‌ها ضربه بزنید تا اضافه مواد آرایشی گرفته شود و پوست شما یکدست به نظر بیاید.

قیمت کانسیلر

قیمت کانسیلر بر اساس نوع و تولید کننده از ۲۰ هزار تومان تا چند صد هزار تومان متغیر است.

کد خبر 582920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.