مشخصات گوشی گلکسی A73 سامسونگ + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی گلکسی A73 سامسونگ می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی گلکسی A73 سامسونگ عنوان نخستین گوشی میان‌رده سامسونگ با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را یدک می‌کشد و از تراشه کارآمدتری نسبت به گلکسی A53 قدرت می‌گیرد، اما برچسب قیمتی بالای آن، باعث شده است در مقابل رقبای خطرناک‌تری مانند گلکسی S21 FE، شیائومی 11T پرو و وان‌پلاس 9R قرار بگیرد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی گلکسی A73 سامسونگ می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی گلکسی A73 سامسونگ

گوشی گلکسی A73 سامسونگ ۰.۸ میلی‌متر باریک‌تر و ۲۲ گرم سبک‌تر از نسل گذشته است، این محصول شباهت بسیاری زیادی به گلکسی A53 دارد. گوشی گلکسی A73 سامسونگ در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، حسگر اثرانگشت آن در قسمت زیر نمایشگر واقع شده است و عملکرد دقیق و نسبتاً سریعی را ارائه می‌دهد. گوشی ذکر شده گواهی IP67 را از مؤسسه IEC دریافت کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد که تا ۳۰ دقیقه فشار آب در عمق یک متری را تحمل می‌کند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی گلکسی A73 سامسونگ

گوشی گلکسی A73 سامسونگ دارای صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم ۳۹۳ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، اما از نرخ متغیر خبری نیست. به نظر می‌رسد که روشنایی گوشی گلکسی A73 سامسونگ در حالت دستی و خودکار به ترتیب به ۵۵۲ و ۱۰۹۳ نیت می‌رسد، بنابراین در حالت خودکار می‌تواند خوانایی بسیار خوبی را زیر آفتاب برای کاربران به ارمغان بیاورد. گوشی میان‌رده ذکر شده در پروفایل‌های رنگی Natural و Vivid به ترتیب فضاهای رنگی sRGB و DCI P3 را به صورت کامل پوشش می‌دهد. گوشی گلکسی A73 سامسونگ از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد، یکی از کانال‌ها در پایین فریم قرار دارند، در حالی که اسپیکر مکالمه در لبه بالایی نمایشگر، نقش کانال دوم را ایفا می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که محصول ذکر شده فرکانس‌های پایین و میانی را به خولی تولید می‌کند، اما گاهی اوقات در تولید فرکانس‌های بالا، صدا به هم می‌ریزد.

دوربین گوشی گلکسی A73 سامسونگ

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی گلکسی A73 سامسونگ تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو پنج مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج پنج مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از حسگری با ابعاد ۱.۶۷/۱ اینچ و دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز شده است. دوربین فوق عریض نیز دارای لنزی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه است، اما به فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال مجهز نشده است. حسگرهای ماکرو و عمق‌سنج گوشی گلکسی A73 سامسونگ نیز از لنزی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برند. دوربین سلفی گوشی ذکر شده نیز دارای حسگر ۳۲ مگاپیکسلی است که به لنزی ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است.

سخت‌افزار گوشی گلکسی A73 سامسونگ

گوشی گلکسی A73 سامسونگ از تراشه میان‌رده Snapdragon 778G قدرت می‌گیرد، این تراشه با لیتوگرافی شش نانومتری TSMC تولید می‌شود و از ترکیب چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex A78 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex A55 در قالب دو کلاستر پرقدرت و کم مصرف به عنوان CPU استفاده می‌کند و برای انجام پردازش‌های گرافیکی به ماژول Adreno 642L اتکا دارد. گوشی گلکسی A73 سامسونگ در نسخه‌هایی با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود، البته کاربران می‌توانند با استفاده از درگاه microSDXC حافظه ذخیره‌سازی آن را ارتقا دهند.

نرم‌افزار گوشی گلکسی A73 سامسونگ

گوشی گلکسی A73 سامسونگ مانند خانواده گلکسی S22 و گلکسی A53 به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به فروش می‌رسد، بنابراین از نظر ظاهری تقاوت قابل‌توجهی با One UI 4 ندارد. سامسونگ در One UI 4.1 قابلیتی به نام Smart Widget را ارائه می‌دهد که عملکرد مشابهی با Smart Stacks اپل دارد و به کاربر اجازه می‌دهد چندین ویجت را با هم ادغام کنند و با سوایپ کردن بین آن‌ها جابه‌جا شوند.

باتری گوشی گلکسی A73 سامسونگ

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی A73 سامسونگ با استفاده از یک باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود، این محصول از شارژ سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. البته درون جعبه شارژر وجود ندارد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کرد. شرکت سازنده اعلام کرده است که با هر بار شارژر گوشی گلکسی A73 سامسونگ می‌توان تا دو روز از آن استفاده کرد.

مزایای گوشی گلکسی A73 سامسونگ

شارژدهی بسیار خوب

عملکرد سریع و پایدار

اسپیکرهای استریو با صدای شفاف و رسا

نمایشگر OLED پرنور و دقیق‌تر از گذشته

عملکرد مطلوب دوربین‌ها در روز و شب

وعده پشتیبانی نرم‌افزاری چهار ساله

معایب گوشی گلکسی A73 سامسونگ

عرضه بدون شارژر

حذف دوربین تله‌فوتو

تراشه ضعیف‌تر از رقبا

قیمت نزدیک به پرچم‌داران اقتصادی

قیمت گوشی گلکسی A73 سامسونگ

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت قیمت گوشی گلکسی A73 سامسونگ با توجه به تنوع حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین ۱۱ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 582916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.