آماده اشتراک‌گذاری تجارب ایران در حوزه تغییرات اقلیمی هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تجارب ارزشمند ایران در زمینه تغییرات اقلیمی، از آمادگی هلال احمر برای اشتراک‌گذاری تجارب خود در این حوزه خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه نشست‌های اساسنامه‌ای ژنو، در دیداری با جاگان جاپاگان دبیرکل فدراسیون بین‌المللی، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران در زمینه تغییرات اقلیمی تجارب ارزشمندی دارد و با توجه به اقدامات متعدد و مختلفی که در این رابطه در داخل کشور ایران انجام داده، آماده است تا به عنوان مشاور در خصوص بحث تغیرات اقلیمی ایفای نقش کند.

وی همچنین افزود: جمعیت هلال احمر ایران برای مشارکت فعال و بر عهده گرفتن مسئولیت کمیته نوآوری و همچنین مدیریت دانش فدراسیون بین المللی آمادگی لازم را دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه روز نخست نشست‌های اساسنامه‌ای صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو، با رئیس صلیب سرخ کنگو (برازاویل) گفت‌وگو کرد که در این دیدار رئیس صلیب سرخ کشور کنگو (برازاویل) خواستار ایجاد یک مرکز درمانی توسط هلال احمر ایران در این کشور شد.

کولیوند در این نشست با اشاره به فعالیت‌های برون مرزی جمعیت هلال احمر در حوزه درمان به تشریح شرایط برای ایجاد مراکز درمانی در خارج از کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: درخواست رئیس صلیب سرخ کنگو را با دید مثبت و ایجابی بررسی خواهیم کرد و نتیجه آن را در قالب انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین تنظیم و به امضا می‌رسانیم.

جاگان جاپاگان دبیرکل فدراسیون بین المللی نیز با ابراز خوشحالی و استقبال از این پیشنهادهای مطرح شده، گفت: موارد مورد نظر رئیس جمعیت هلال احمر ایران توسط دبیرخانه فدراسیون به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرد و پیگیری می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 582649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.