لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های قم

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهر قم وجود دارد که مغفول مانده است، لذا باید نگاهی جامع و کامل به این شهر داشته باشیم تا بتوانیم در ایجاد زیرساخت‌ها از ظرفیت‌های شهر استفاده کنیم.

‌محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران در شهر قم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های قم بحث فرودگاه است که باید در قم به نتیجه برسد، لذا لازم است اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف آماده سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها و احداث واحدهای مربوطه هستند، ادامه داد: لازم است بتوانیم با استفاده از فیلترهای امینتی اقدام به واگذاری سندهای ملکی به این سرمایه‌گذاران کنیم و اگر این اقدام انجام شود در ایجاد مراکز و استفاده از ظرفیت داخلی موفقیت‌های خوبی به دست خواهد آمد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: جایگاه قم و ضرورت نگرش بین‌المللی به مسائل و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف مورد تاکید است، با توجه به ظرفیت‌های شهر قم به عنوان "ام‌القرای" جهان تشیع و با توجه به روایات متعددی که در سخنان ائمه معصوم (ع) در خصوص جایگاه شهر قم وجود دارد، آینده بسیار خوبی برای شهر قم پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های خوبی در شهر قم وجود دارد که مغفول مانده است، گفت: حضور مراکز پژوهشی و علمی در قم، وجود مراجع و علما، بحث جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و باستانی که در شهر قم است، باید معرفی شود و نوع معرفی نیز موارد مختلفی را در بر می‌گیرد.

مسگری گفت: در قالب بحث دیپلماسی شهری باید مجموعه مدیریت شهری و استانداری سند جامعی داشته باشند تا ظرفیت‌های شهر قم را در اختیار تمام دوستداران نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف قرار دهیم و ظرفیت‌های این شهر را به دیگر کشورها معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های منظم و معرفی شهر قم در قالب استفاده از فضای مجازی و رسانه‌هایی که در کشورهای دیگر هستند و با زبان‌های مختلف می‌توانند این ظرفیت‌ها را معرفی کنند، امری ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص اهمیت آماده بودن زیرساخت‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های شهر قم، اظهار کرد: بحث مهمی در این مسیر وجود دارد که اگر از سرمایه‌گذاران دعوت شوند و زیرساخت‌ها نیز آماده باشد، شاهد نتایج کارآمدی خواهیم بود، البته تحقق این مهم نیازمند نگاه جامع حاکمیتی و ملی است.

کد خبر 582534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.