افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

سطح ۲۰ هزار دلاری حمایت مناسبی برای بیت کوین و بازار است، در صورتی که این سطح از دست برود پیش‌بینی می‌شود روند نزولی جدیدی برای بازار آغاز شود، در حال حاضر پیش‌بینی یک روند خنثی بالای سطح ۲۰ هزار دلار را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده نه واحد قرار گرفته است و نسبت به روز گذشته بهبود یک واحدی داشته است اما همچنان در محدوده ترس شدید قرار دارد، بیت کوین با اینکه از سطح ۲۰ هزار دلار تا ۲۲ هزار دلار رشد اما مجدد روند نزولی در پیش گرفته است، ارزش بازار رمزارزها، حوزه دیفای و دامیننس بیت کوین هر سه روند نزولی داشتند.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۶۶ دلار

تغییرات: افت ۱.۳۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۹۷ دلار

تغییرات: افت ۸.۹۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۱۸ دلار و ۶۴ سنت

تغییرات: افت ۰.۰۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۹۴ دلار

تغییرات: افت ۰.۱۳ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۳۲ دلار

تغییرات: رشد ۲.۷۲ درصدی

سولانا (SOL): ۳۱ دلار و ۳۲ سنت

تغییرات: افت ۱.۲۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۷۳ دلار

تغییرات: رشد ۰.۷۴ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۲۷ سنت

تغییرات: افت ۴.۳۶ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۰۹ دلار

تغییرات: رشد ۱.۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۶ دلار و ۲۷ سنت

تغییرات: افت ۱.۳۲ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

 افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

حمایت: ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار.

پیش بینی: بیت کوین درحال تثبیت خود بالای سطح ۲۰ هزار دلار است، هرچند که همچنان پیش بینی می‌شود که ممکن است سطح ۲۰ هزار دلار را نیز از دست بدهد و روند نزولی مجدد تقویت شود، در این سطح از قیمت بیت کوین به دلیل بالا بودن شاخص ترس بازار بهتر است فعالین بازار رمزارزها از خرید اجتناب کنند و تا زمانی که قیمت بیت کوین به سطح پایداری نرسد صرفاً نظاره‌گر بازار باشند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

 افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

 افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

ارزش بازار حوزه دیفای

 افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

 افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

روند شاخص ترس و طمع

 افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

۷.۶ میلیون نفر از جمعیت آفریقای جنوبی در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند

یکی از گزارش‌های صرافی کوکوین (KuCoin) نشان می‌دهد که حدود ۲۲ درصد از بزرگ‌سالان آفریقای جنوبی یا ۷.۶ میلیون نفر، در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ۷۲ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که داده‌های مربوط به پروژه‌های ارزهای دیجیتال خاص را از طریق رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. علاوه بر این، بنا بر گزارش مذکور، اینفلوئنسرها و شخصیت‌های رسانه‌ای که ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کنند، رهبران اصلی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند.

خواننده مشهور آمریکایی گفته که تاکنون هیچ‌کدام از ۱۴ ارز دیجیتال خود را نفروخته است

جن سیمونز (Gene Simmons)، نوازنده و خواننده مشهور آمریکایی، در روز چهارشنبه اعلام کرد که یک هولدر است. او گفته که از زمان شروع روند نزولی ارزهای دیجیتال حتی یکی از چهارده ارز دیجیتال خود را هم نفروخته است و به آینده ایمان دارد. سیمونز در گذشته گفته بود که بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، دوج کوین، ریپل و کاردانو دارد. او حتی وقتی خانه ۱۳.۵ میلیون دلاری خود در لاس وگاس را برای فروش گذاشته بود، اعلام کرد که خریداران می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم مبلغ موردنظر را پرداخت کنند.

مایک نووگراتز می‌گوید که مدتی زمان می‌برد تا بیت کوین و اتریوم بهبود یابند

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، گفته است که مدتی طول می‌کشد تا بیت کوین و اتریوم روند صعودی خود را آغاز کنند. طبق پیش‌بینی‌های او، به محض اینکه فدرال رزرو ایالات متحده افزایش نرخ بهره را متوقف کند، صندوق‌های کلان سنتی در جهان، خرید بیت کوین را آغاز می‌کنند. نووگراتز باور دارد که سقوط اخیر ارزهای دیجیتال به‌خاطر اخبار مربوط به ورشکستی تعدادی از بازیگران اهرمی مثل صندوق سرمایه‌گذاری تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) بدتر شده است.

سقوط حدوداً ۹۰ درصدی ۷۲ عدد از ۱۰۰ ارز نخست بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس داده‌های قیمتی موجود در وب‌سایت کوین گکو، بهای ۷۲ عدد از ۱۰۰ ارز دیجیتال نخست بازار در روند نزولی اخیر بیش از ۹۰ درصد افت کرده است. میانگین افت قیمت ۱۰ ارز بزرگ بازار از نقطه اوج قیمتی حدود ۷۹ درصد بوده و این رقم برای ۲۰ ارز نخست بازار ۸۱ درصد است. در این بین ارزهای بزرگ از جمله بیت کوین و اتریوم سقوط نسبتاً کمتری را تجربه کردند. این رقم برای بیت کوین حدود ۷۰ درصد و برای اتریوم ۷۸ درصد بوده است. افت سنگین قیمت‌ها همچنین باعث شده ارزش کل بازار به زیر یک تریلیون دلار سقوط کند.

ضرر ۱.۲ میلیون دلاری اینورس فایننس بعد از حمله جدید هکرها

حمله هکرها به پلتفرم اینورس فایننس با سرقت ۱.۲۶ میلیون دلار تتر و رپد بیت کوین همراه شده است. این پلتفرم دیفای اتریومی حدود دو ماه پیش هم هدف حمله‌ای هکری قرار گرفته و ۱۵.۶ میلیون دلار از آن به سرقت رفته بود. وجود آسیب‌پذیری در این این پلتفرم وام‌دهی به هکرها اجازه داد مبلغی بسیار بیشتر از وثیقه خود را برداشت کنند. اینورس فایننس همچنین تأکید کرد دارایی کاربران این پلتفرم در معرض خطر قرار ندارد.

برنامه‌های ایلان ماسک درخصوص ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک، در روز جمعه، جلسه‌ای با کارمندان توئیتر برگزار کرد تا به آنها بگوید بعد از تصاحب این شبکه اجتماعی چه برنامه‌های دارد. او در این جلسه، توضیح داد که قصد دارد پرداخت‌های ارز دیجیتال را به توئیتر اضافه کند و کلاهبرداری‌های مربوط به این صنعت را از بین ببرد. گفتنی است که هرچند خرید توئیتر توسط ماسک هنوز نهایی نشده، این شبکه اجتماعی داده‌هایی را در اختیار او قرار داده است که به پیشبرد معامله کمک می‌کند.

انتقاد یک بنیانگذار سولانا از مدل جدید این شبکه

یکی از بنیان‌گذاران سولانا گفته است که مدل جدید این شبکه باعث می‌شود یک برنامه غیرمتمرکز کارمزد زیادی برای کل کاربران آن ایجاد نکند.

سولانا قصد دارد به‌زودی مدل جدیدی را برای کارمزدهای شبکه خود معرفی کند و آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، یکی از بنیان‌گذاران سولانا، ادعا کرده است که این مدل باعث می‌شود رشد فعالیت یک برنامه غیرمتمرکز کارمزد کل شبکه را افزایش ندهد. طبق گفته‌های او، در شبکه اتریوم، تراکنش‌های کاربرانی که برای یک برنامه غیرمتمرکز کارمزد بیشتری می‌پردازند، در اولویت قرار می‌گیرد و در نتیجه، در کل شبکه آن ممکن است اختلالاتی ایجاد شود. با این حال، یاکوونکو گفته است که در مدل جدید سولانا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. به‌عبارت دیگر، هر برنامه غیرمتمرکزی قرار است به‌صورت جداگانه اجرا شود و افزایش کارمزدهای یک برنامه تأثیری بر کل شبکه سولانا نگذارد.

رئیس‌جمهور پاناما قانون مربوط به ارزهای دیجیتال را وتو کرد

قانون ارزهای دیجیتال پاناما توسط لورنتینو کورتیزو (Laurentino Cortizo)، رئیس‌جمهور این کشور، وتو و درنهایت متوقف شد. کورتیزو گفته است چون قانون مذکور با هنجارهای تنظیم‌کننده سیستم مالی پاناما منطبق نشده، این کار را انجام داده است. حال، این لایحه باید برای بررسی بیشتر به مجلس شورای ملی پاناما باز گردد. گابریل سیلوا (Gabriel Silva)، یکی از نمایندگان کنگره پاناما که در تهیه لایحه مذکور نقش داشت، گفته است که کورتیزو با اقدام خود فرصت ایجاد شغل، جذب سرمایه‌گذاری و ترکیب فناوری و نوآوری در بخش عمومی را از بین برده است.

کمیسیون بورس آمریکا می‌خواهد به نادیده گرفتن محصولات ارزهای دیجیتال ادامه دهد

هستر پیرس (Hester Peirce)، عضو ارشد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، باور دارد زمان آن رسیده است که قانون‌گذاران آمریکایی محصول سرمایه‌گذاری قابل‌مبادله بیت کوین را تأیید کنند. او تأکید کرده است که امتناع و عدم تعامل SEC با صنعت ارزهای دیجیتال، برای یک آژانس نظارتی غیرعادی است. او گفته که انتقاداتش را به SEC اعلام کرده، اما نتیجه‌ای نداشته است. پیرس می‌گوید SEC ظاهراً بدون در نظر گرفتن عواقب رفتار خود قصد دارد به نادیده گرفتن محصولات و خدمات ارزهای دیجیتال ادامه دهد.

بیت کوین یک میلیون برابر کارت‌های اعتباری انرژی مصرف می‌کند

طبق گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول، انرژی مصرفی بیت کوین، یک میلیون برابر انرژی مصرفی کارت‌های اعتباری است. علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال ملی و برخی از ارزهای دیجیتال خصوصی کارآمدتر از سیستم‌های پرداخت سنتی هستند. به همین خاطر، محققان صندوق بین‌المللی پول پیشنهاد کرده‌اند که متخصصان صنعت ارزهای دیجیتال هنگام بحث در خصوص آینده پول میزان مصرف انرژی آنها را هم در نظر بگیرند.

مارک کوبان باور دارد بسیاری از پروژه‌های موجود در صنعت ارزهای دیجیتال منقرض می‌شوند

مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی، گفته است که پروژه‌های ارزهای دیجیتالی که ارزش واقعی ندارند، در بازار فعلی از بین می‌روند. طبق گفته‌های او، وقتی روند قیمت‌ها صعودی است، بسیاری از پروژه‌هایی که یک طرح تجاری محکم یا ارزشی واقعی ندارند، رشد می‌کنند، اما همین پروژه‌ها با شروع بازار نزولی منقرض می‌شوند. با این حال، کوبان که یکی از حامیان اصلی اتریوم است، باور دارد توکن‌های غیرمثلی و دوج کوین پروژه‌های ساختارشکنانه‌ای محسوب می‌شوند و پس از پایان بازار نزولی رشد می‌کنند.

شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری از ایلان ماسک به‌خاطر تبلیغ دوج کوین

ایلان ماسک، به‌دلیل تبلیغ دوج کوین با یک شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری مواجه شده است. شخص شاکی قصد دارد نماینده افرادی باشد که به‌خاطر این میم کوین ضرر کرده‌اند. طبق گفته‌های شاکی، ماسک در گذشته به دروغ گفت که دوج کوین یک پول محسوب می‌شود و دنبال‌کنندگانش را تشویق کرد تا این ارز دیجیتال را بخرند. گفتنی است که قیمت دوج کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ و پس از توییت‌های مکرر ماسک به‌شدت افزایش یافت و سپس، هیاهوی پیرامون آن به‌سرعت از بین رفت. قیمت دوج کوین در حال حاضر، ۹۲.۱۲ درصد کمتر از اوج ۰.۷۳ دلاری آن اس

نقشه بازار

 افت مجدد بیت کوین به سطح ۲۱ هزار دلار

کد خبر 582404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.