خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از روز جمعه تا یکشنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق، به ویژه در منطقه زابل ، جنوب شرق و دامنه های البرز شرقی و روز دوشنبه در اغلب نقاط کشور افزایش سرعت وزش باد رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردو خاک و کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان هواشناسی کشور، پیش بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد که طی پنج روز آینده برای غالب نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود همچنین امروز در برخی نقاط استان خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده و در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه با عبور موج تراز میانی جو از روی کشور دربرخی مناطق استان‌های واقع سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق، ارتفاعات البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه برای ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است امروز با توجه به افزایش سرعت باد در نوار مرزی غرب کشور نفوذ پدیده گرد و غبار برای استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان دور از انتظار نمی‌باشد.

همچنین از روز جمعه تا یکشنبه شرق دریای عمان مواج می‌باشد.

براساس این گزارش، وضعیت هوای تهران از روز جمعه تا سه شنبه صاف در بعضی ساعات دارای وزش باد و گاهی قسمتی ابری خواهد بود.

کد خبر 582343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.