اجرای پروژه‌های نوسازی در فریدون‌شهر/افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت‌های پزشکی

وزیر بهداشت به‌عنوان نماینده دولت امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ به شهرستان‌های فریدون‌شهر و بوئین‌میاندشت سفر کرد و از نزدیک مشکلات این شهرستان‌ها را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزیر بهداشت به‌عنوان نماینده دولت امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ به شهرستان‌های فریدون‌شهر و بوئین‌میاندشت سفر کرد و از نزدیک مشکلات این شهرستان‌ها را بررسی کرد.

احداث سد مخزنی بلطاق به ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

حجت‌الاسلام حسن اسکندری امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین‌میاندشت با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: مردم این منطقه با مشکل آب شرب مواجه هستند. در سال‌های گذشته به ۲۵ روستای سطح شهرستان به صورت سیار آبرسانی شده است و در سال جاری نیز تعدادی از روستاها دارای مشکل آب شرب هستند که این موضوع منجر به بروز مشکلات اساسی برای شهروندان شهرستان و مهاجرت آنها به سایر شهرستان‌ها و مراکز استان شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع آب به عنوان مایحتاج زندگی مردم، از مسئولان مربوطه درخواست می‌شود توجه جدی به این موضوع داشته باشند و دستورات لازم مبنی بر تأمین آب شرب پایدار را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بوئین‌میاندشت با بیان اینکه تأمین آب شرب اولویت نخست است، ادامه داد: شهرستان‌های غرب استان به ویژه بوئین‌میاندشت که تنها ۵۰ کیلومتر با سد زاینده‌رود فاصله دارد نیز باید مانند ۴۰۰ شهر و روستای اصفهان که از سد زاینده‌رود آبرسانی می‌شوند، آبرسانی پایدار داشته باشد.

وی درخصوص سد مخزنی شهدای بلطاق، تصریح کرد: این سد در منتهی‌الیه غرب اصفهان، ۲۵ کیلومتری شهرستان بوئین‌میاندشت با هدف توسعه کشاورزی و باغداری در ۵۷۰ هکتار از اراضی روستاهای شهرستان و تأمین بخشی از آب شرب و صنعت منطقه، مصوب شده است.

حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد: درحال حاضر با انجام مطالعات مربوطه و تخصیص حقابه ۴.۷ میلیون مترمکعب، حدود دو کیلومتر از جاده دسترسی، زیرسازی و ادامه مسیر خاک‌برداری شده است اما در ادامه عملیات‌های مرتبط با این سد تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه و با وجود خشکسالی در سالیان متمادی، مدنظر قرار دادن کشاورزی برای کمک به بخش کشاورزی و روستاها، امری ضروری است و یکی از مطالبات به حق اهالی شهرستان است؛ از این رو لازم است دستور اختصاص اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان برای شروع عملیات احداث سد مخزنی شهدای بلطاق، صادر شود.

 اجرای پروژه‌های نوسازی در فریدون‌شهر/افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت‌های پزشکی

برنامه‌های وزیر بهداشت در سفر به بوئین‌میاندشت

وزیر بهداشت در سفر به بوئین پس از حضور در گلستان شهدا و دیدار با خانواده شهدا، در جلسه شورای اداری فرمانداری این شهر حضور خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جریان بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان، «بهرام عین‌اللهی» در ابتدا با حضور در گلستان شهدا با خانواده شهدا دیدار کرد.

حضور در جلسه شورای اداری فرمانداری از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت است.

 اجرای پروژه‌های نوسازی در فریدون‌شهر/افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت‌های پزشکی

وزیر بهداشت وارد بوئین‌میاندشت شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جریان بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت با استقبال فرماندار، امام جمعه و مسئولان شهرستانی وارد این شهر شد.

وی در ابتدای برنامه‌های خود برای تجدید میثاق با شهدا، وارد گلزار شهدای این شهرستان شد.

 اجرای پروژه‌های نوسازی در فریدون‌شهر/افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت‌های پزشکی

هدایت‌های مقام معظم رهبری باعث کنترل کرونا در کشور شد

بهرام عین‌اللهی ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان فریدون‌شهر، اظهار کرد: متأسفانه بی‌عدالتی به میزان زیادی در اقصی نقاط دنیا دیده می‌شود؛ هفته قبل سفری به زینبیه سوریه داشتم و دیدم که انرژی برق تنها دو ساعت در اختیار مردم است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۳ سال است که نگذاشته‌اند این انقلاب راحت باشد و باید بدانیم که همواره در جنگ با دشمنان هستیم، افزود: بدون شک جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور منطقه بوده و این از فرهنگ اسلامی ما نشئت گرفته است؛ بعد از این فرهنگ، رهبری مؤلفه قدرت است. در برخی از کشورهای منطقه، قدرت‌ها تقسیم شده است و نمی‌توانند به هدف اصلی خود برسند. مؤلفه بعدی نیز قدرت مردم است، اگر مردم را نداشته باشیم هیچ قدرتی نداریم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دوران کرونا همان ویروسی که در آمریکا وجود داشت در ایران نیز شایع شد؛ این در حالی است که از نظر امکانات، کشورهای غربی و آمریکایی امکانات بیشتری داشتند، اما آمار کرونا در ایران به صفر رسید و در کشورهای غربی هنوز آمار فوتی وجود دارد؛ علت موفقیت ایران اسلامی در مقابله با کرونا، اطاعت‌پذیری از فرمان رهبری بود.

عین‌اللهی با بیان اینکه با هدایت رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم حجم زیادی از واکسن به جامعه وارد شد، اضافه کرد: امروز ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تزریق کرده‌ایم؛ در دوز اول ۹۵ درصد و در دوز سوم ۶۰ درصد واکسن تزریق شد که این ارقام، نشان از یک موفقیت ویژه دارد.

وی گفت: حضور دولت در منطقه نشانگر علاقه‌مندی دولت برای رفع کردن مشکلات مردم با کمک آن‌ها است، یکی از ویژگی‌های خوب این منطقه، وجود عشایر است؛ این افراد روحیه تلاشگری دارند و وجود آن‌ها یک قدرت است. مشکلات منطقه در شورای اداری استان و در حضور رئیس‌جمهور مطرح می‌شود؛ امید است بتوانیم مشکلات منطقه را رفع کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: اولویت اول وزارت بهداشت، کنترل کرونا بود. در دوران کرونا روزی ۷۰۰ فوتی و ۵۰ هزار بستری داشتیم، اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانستیم برخی دارو و تجهیزات را فراهم کنیم که دانشمندان ما در شش مرکز تولید واکسن فعال شدند.

وی با بیان اینکه از افتخارات ما وجود شبکه بهداشت محلی و روستایی است، افزود: بهورزان افراد بزرگی هستند که باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

عین‌اللهی با بیان اینکه برای مناطق محروم بسته‌هایی آماده شده است، ادامه داد: به دنبال ماندگاری نیروهای متخصص در مناطق محروم هستیم، ۲۰ درصد افزایش رشته پزشکی در همه رشته‌ها به مناطق محروم اختصاص داده شده است و افراد پذیرفته شده باید از نیروهای محلی و بومی باشند تا پس از اخذ تخصص در منطقه بمانند و مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم رفع شود.

 اجرای پروژه‌های نوسازی در فریدون‌شهر/افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت‌های پزشکی

به ۶۰ روستای کم برخوردار شهرستان فریدون‌شهر گازرسانی شود

محمدجواد صفا امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در حاشیه سفر وزیر بهداشت به شهرستان فریدون‌شهر، در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: نخستین مورد مشاهده شده در این شهرستان، احساس بی‌عدالتی اجتماعی است. یکی از چراهایی که در ذهن مردم این شهرستان وجود دارد این است که چرا با وجود تأمین سهم آب شرب چندین میلیون نفر از هم‌استانی‌ها، عوارض آلایندگی به شهرستان فریدون‌شهر تعلق نمی‌گیرد!؟

وی افزود: شرکتی در استان اصفهان وجود دارد که دارای سود چند هزار میلیاردی است، اما دریغ از اینکه مقداری به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان‌های محروم کمک کند.

صفا ادامه داد: متأسفانه با وجود اینکه شغل بسیاری از مردم کشاورزی و دامپروری است، اما به علت اینکه آب‌منطقه‌ای هیچ تخصیص جدیدی به این منطقه نمی‌دهد، عملاً توسعه کشاورزی و دامپروری بسته شده است و سرمایه‌گذار به علت اینکه تخصیص آب به وی داده نمی‌شود، از شهرستان رفته و رشد جمعیتی شهرستان از سال ۸۵ به بعد منفی شده است.

فرماندار فریدون‌شهر با بیان اینکه در سالیان اخیر، این شهرستان مشکلات بسیاری داشته است و تنها با تلاش شهرستانی نمی‌توان آن‌ها را حل کرد، گفت: گازرسانی به ۶۰ روستای کم‌برخوردار پشت کوه موگویی با جمعیت هفت هزار نفری، یکی از اولویت‌های اصلی فریدون‌شهر است.

وی با بیان اینکه یک درصد استان اصفهان از گاز طبیعی محروم است و آن هم شهرستان فریدون‌شهر و خور است، تصریح کرد: این شهرستان شبکه فاضلاب نیز ندارد و امکان جذب آب در شهرستان نیست و هر روز ۱۴ هزار شهروند فریدون‌شهری با مشکل بالا زدن فاضلاب روبه‌رو هستند که رفع آن نیازمند تسریع در صدور ماده ۲۳ است و این ردیف در حال‌حاضر به شهرداران منتقل شده است.

صفا اضافه کرد: ۴۵۰ لیتر آب بر ثانیه برای کشاورزان مزارع خسارت‌دیده در نظر گرفته شده بود، اما تاکنون تخصیص نیافته است.

فرماندار فریدون‌شهر گفت: اجرای پروژه روستایی ۱۴ کیلومتری جاده وزوه به بوکان یکی دیگر از مشکلات این شهرستان است که تمام اقدامات و راه‌های آن انجام شده است و استاندار و سپاه نیز با آن موافقت کردند؛ تنها به دنبال ردیف تخصیص بودجه برای آن هستیم تا این مسیر از بن‌بست بودن خارج شود.

وی گفت: تنها محور تمام‌خاکی استان اصفهان در پشت‌کوه دوم فریدون‌شهر است که جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر دارد و این مسیر کاملاً خاکی است. این منطقه اینترنت ۴G و خانه بهداشت و اورژانس دارد، اما جاده‌های بسیار خرابی دارد و در زمان بارش برف این گردنه‌ها صعب‌العبور است و مردم منطقه به سختی می‌افتند؛ از این رو درخواست تخصیص بودجه برای آن را داریم.

فرماندار فریدون‌شهر با بیان اینکه این شهرستان مصلای نماز جماعت ندارد و ساختمان آن نیمه‌کاره مانده است، اظهار کرد: روستای هیران در منطقه پشت‌کوه دارای منازل بسیار ناایمنی است که حدود ۳۰۰ نفر با حدود پنج هزار رأس دام در آن‌ها زندگی می‌کنند که به علت محورهای صعب‌العبور دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه سد میدانک دوم که از طرف وزارت جهاد کشاورزی پیگیر آن بودیم، سه هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند، گفت: اجرای این طرح در سالی که نیاز به تولید گندم و حبوبات داریم، به شدت می‌تواند کمک‌رسان استان باشد، همه مطالعات آن انجام شده و منتظر بررسی آب‌منطقه‌ای هستیم.

صفا با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام در همه شهرستان‌ها رصد شده و طرح‌های نیمه‌تمام این شهرستان نیز به استاندار اطلاع داده شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های نوسازی با عاملیت وزارتخانه‌های تعاون و کار و رفاه اجتماعی به ارزش دو میلیارد تومان، میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری پنج میلیارد تومان، جهاد کشاورزی ۵۳ میلیارد تومان، کشور ۹ میلیارد تومان، نیرو ۹ میلیارد تومان، ورزش و جوانان شش میلیارد تومان و هلال‌احمر چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ۳۳ میلیارد تومان، درنظر گرفته شده و برای توسعه طرح‌های بیمارستانی و کلینیک روستایی نیز نیازمند بودجه جداگانه‌ای هستیم.

رشد منفی جمعیت در فریدونشهر/آب‌رسانی با تانکر با وجود فاصله ۱۰ کیلومتری از زاینده‌رود

رشد منفی جمعیت در فریدون‌شهر / آب‌رسانی با تانکر با وجود فاصله ۱۰ کیلومتری از زاینده‌رود

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی ظهر امروز __پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه__ در جلسه شورای اداری شهرستان فریدون‌شهر که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) خطاب به مالک‌اشتر می‌فرمایند: «سعی کن حضورت در جمع مردم زیاد باشد و حجابی بین تو و مردم نباشد که فاصله داشتن با مردم یک نوع تنگ نظری نسبت به مشکلات مردم می‌آورد.»

وی افزود: با توجه به حضور وزیر بهداشت در این جلسه به مشکلات بهداشتی شهرستان فریدون‌شهر اشاره می‌کنیم و امیدواریم که احداث یک بخش دیالیز و بخش درمانگاهی از برکات سفر وزیر به این شهرستان باشد.

امام جمعه فریدون‌شهر با بیان اینکه خواسته سال‌های طولانی این شهرستان مبنی بر داشتن یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برآورده شد، ادامه داد: این شهرستان مصلی ندارد و وضعیت مسجد این شهرستان مناسب حال مردم نیست و برای بازسازی به دلایل بهداشتی و نبود ایمنی، نیازمند بودجه است؛ همچنین خانه‌های عالم در این شهرستان در شرف تخریب هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت ۲۳ هزار نفری عشایر در این شهرستان، ساختمان مختص عشایر وجود ندارد؛ لازم است برای این جمعیت ساختمانی در نظر گرفته شود تا مراسم ملی و قومی خود را در آن برگزار کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی با بیان اینکه جمعیت این شهرستان رشد منفی داشته است، اضافه کرد: با گردشگری مخالف نیستیم، اما تبلیغ گردشگری بدون زیرساخت از دیگر مشکلات این منطقه است و لازم است دولت به ایجاد زیرساخت گردشگری در این منطقه توجه کند.

امام جمعه فریدون‌شهر گفت: نصب کنتور توسط آب‌منطقه‌ای همه آب را به اصفهان می‌برد؛ این در حالی است که با وجود فاصله ۱۰ کیلومتری فریدون‌شهر با زاینده‌رود، آب‌رسانی به این شهرستان با تانکر انجام می‌شود. هیچ آبی در فریدون‌شهر نمی‌ماند و آب این منطقه به سمت خوزستان و اصفهان می‌رود.

وی اظهار کرد: یک کشاورز برای آبیاری باید با تانکر چند صد هزارتومانی زمین خود را آبیاری کند و نصب کنتور روی چاه‌های کشاورزی و قطع پنج ساعته برق یعنی تیشه به ریشه کشاورزی زدن و این وضعیت نتیجه سیاست اشتباه دولت‌ها است که این منطقه با وجود آب و خاک ارزشمند، مردم فقیری دارد.

حجت‌الاسلام شامحمدی افزود: با قطع برق و آب، کشاورزی صدمه می‌بیند و در هیچ جای کشور به اندازه این چهار شهرستان، اداره منابع طبیعی به مردم ظلم نمی‌کند؛ چرا باید زمین‌های مردم توسط این اداره دست‌اندازی شود؟ کجای دنیا دیده‌اید زمین احیا شده توسط مردم را دولت به ممات تبدیل کند؟ کمیسیون رفع تداخلات باید احیا شود و پرونده‌ها در آن مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید کاری کند تا رفتن از روستا به شهر صرفه اقتصادی نداشته باشد، با مهاجرت عنصر تولیدکننده را به عنصر مصرف کننده تبدیل می‌کنیم و مردم مهاجرت کرده در حاشیه شهر دچار مشکلات بسیار می‌شوند.

پیگیر رفع مشکلات جاده‌ها و آب‌رسانی به روستاها هستیم

حسین محمدصالحی‌دارانی در حاشیه سفر وزیر بهداشت به شهرستان فریدون‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هنگامی که وزیری در منطقه‌ای حضور پیدا می‌کند، جدا از حوزه کاری خود، نماینده دولت است و همه مسائل و مشکلات شهرستان را بررسی می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین مسائلی که در گذشته نیز در هیئت دولت بررسی شد و پیگیر آن بودیم، جاده‌های روستایی، آب‌رسانی روستاها، آب شرب روستایی، فاضلاب، بهداشت و درمان شهرستان است که با پیگیری‌های انجام شده، دستگاه سی‌تی‌اسکن به این شهرستان تحویل داده شد و امیدواریم مابقی مسائل نیز دنبال شود.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین و میاندشت ادامه داد: زیرساخت‌های آب‌رسانی در روستاها وجود ندارد. بسیاری از روستاها تحت پوشش آبفا نیستند و آب آنها از چشمه تأمین می‌شود که چشمه‌ها خشک شده‌اند یا آب شرب سالم ندارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، سال گذشته پروژه تأمین آب شرب چهار شهرستان ردیف ملی به خود گرفت و یکی از مسائل مهمی که امروز در حوزه چهار شهرستان در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح خواهیم کرد و پیگیر آن خواهیم بود، تأمین آب شرب چهار شهرستان است.

محمدصالحی‌دارانی اضافه کرد: به این علت که فاضلاب فریدون‌شهر زیرمجموعه فاضلاب شهر داران قرار گرفته بود، در سال‌های گذشته تنها برای داران ردیف ملی دیده شده بود و به هیچ‌وجه سازمان برنامه‌وبودجه این موضوع را قبول نکرد.

وی گفت: در نهایت پیگیر مجوز ماده ۲۳ برای فریدون‌شهر بودیم که مقداری از آن از حوزه سازمان خارج شده، به حوزه استانی رفته و در حال رسیدگی و بررسی است تا مجوز ماده ۲۳ در استان دریافت شود، لذا در صورتی که این مجوز از استان گرفته شود، کمک ملی نیز می‌توانیم داشته باشیم.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین و میاندشت با بیان اینکه متأسفانه کمبود پزشک معضل کل کشور است و تنها مختص این منطقه نیست، خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های قول داده شده، فراهم کردن دستگاه سی‌تی‌اسکن در فریدون‌شهر بود که انجام شد و سعی خواهد شد سایر مباحث نیز در ادامه پیگیری شود.

اصفهان پیشگام در طرح مدیریت بستری الکترونیک

محمدحسین صفاری در حاشیه سفر وزیر بهداشت به فریدون‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان اصفهان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شدند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر در شش ماه اخیر خدمات درمانی خود را از طریق نظام ارجاع دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری فریدون‌شهر، حدود ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: علاوه بر این، درحال حاضر حدود ۱۵ هزار نفر از عشایر شهرستان از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه طی سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان بودجه درمانی از طریق بیمه سلامت برای شهرستان فریدون‌شهر تخصیص داده شده است، ادامه داد: یک سوم جمعیت استان اکنون تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اجرای صددرصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از دی‌ماه سال گذشته در کشور و استان اصفهان، تصریح کرد: با اجرای این طرح، هم‌اکنون در بیمه سلامت نسخه غیرالکترونیک نداریم.

صفاری در پاسخ به این پرسش که بسیاری پزشکان از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی ناراضی هستند و با بیماران همکاری صددرصدی ندارند، گفت: همیشه در برابر تغییرات مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد، اما این آغاز تغییری بزرگ در راستای دولت الکترونیک است و هیچ راهی نیست. در این میسر نه تنها نسخه، بلکه باید پرونده‌های الکترونیک سلامت در بحث‌های بستری نیز اجرایی شود.

وی اضافه کرد: تعرفه‌های خدمات پزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی مصوبه هیئت دولت است، اما سازمان بیمه سلامت در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی نیز ۷۰ درصد هزینه‌ها را با پوشش بیمه‌ای تقبل کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه درحال حاضر تنها تعرفه دولتی مدنظر است، اما امید می‌رود به سمتی حرکت کنیم که در بخش خصوصی نیز تعرفه خصوصی مدنظر قرار بگیرد تا پرداخت‌ها از جیب مردم کاهش یابد، ادامه داد: بیمه سلامت در تلاش است تا با مدیریت جدید، پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد بیمه بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی را در بخش خصوصی مدنظر قرار دهد.

وی اظهار کرد: سازمان در سنوات گذشته با ارائه دفترچه‌هایی برای بیماران خاص از جمله ام‌اس، سرطانی‌ها و شیمی‌درمانی‌ها پوشش خوبی داشته است، اما درحال حاضر به دنبال راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در کشور هستیم که طیف وسیعی از بیماری‌های جدید را تحت پوشش قرار دهیم و امید است در سال ۱۴۰۱ محقق شود.

صفاری با اشاره به ارزیابی وضعیت پوشش بیمه سلامت استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها، افزود: با توجه به موقعیت صنعتی استان که اکثر بیمه‌شدگان بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند، جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای سلامت آن به نسبت سایر استان‌ها کمتر است.

وی با بیان اینکه اصفهان نخستین استانی است که پوشش ناباروری را تحت نظر بیمه سلامت عملیاتی کرده و اجرای این طرح در استان برای نخستین‌بار در کشور انجام شده است، ادامه داد: براساس اقدامات مناسب و جدید در سازمان، ۹۰ درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است. از ابتدای خردادماه سال جاری نیاز به پرداخت هزینه‌های ناباروری نیست و با مراجعه به این مراکز، هزینه‌های درمانی بیماران کامل از صورت‌حساب آن‌ها کسر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، اقدامات اجرای پرونده‌های الکترونیک سلامت در بستری را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: استان اصفهان در اجرای طرح مدیریت بستری الکترونیک بیماران نیز پیشگام است.

 اجرای پروژه‌های نوسازی در فریدون‌شهر/افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت‌های پزشکی

شهید با خون خود امتی را زنده نگهداشته است

بهرام عین‌الهی در ادامه سفر به فریدون‌شهر با حضور در منزل شهید «لاچینانی» که دارای سه شهید است، اظهار کرد: قدردان زحمات خانواده‌های شهدا هستیم؛ چراکه سختی‌های بسیاری کشیدند، اگر شهدا نبودند انقلاب پیروز نمی‌شد. همه مسئولان باید قدر خانواده‌های شهدا را بدانند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همه انسان‌ها از دنیا می‌روند، اما چه نعمتی بهتر از شهادت، افزود: شهید با خون خود امتی را زنده نگهداشته است و این خانواده با چند شهید، خدمات بسیاری به منطقه کرده‌اند. شهید، ناظر بر اعمال ما است و خون شهدا توانست انقلاب را در برابر دشمنان و تحریم‌ها نگه دارد.

شهید با خون خود امتی را زنده نگه داشته است

برنامه‌های وزیر بهداشت در سفر به فریدون‌شهر

وزیر بهداشت در سفر به فریدون‌شهر از بیمارستان این شهر بازدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _بیست‌وششم خردادماه_ در جریان بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان، «بهرام عین‌اللهی» در ابتدا با حضور در گلستان شهدا با خانواده شهدا دیدار کرد.

بازدید از بیمارستان این شهر و رونمایی از دستگاه سی‌تی‌اسکن از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت است.

وی سپس در جلسه شورای اداری شهرستان فریدون‌شهر شرکت خواهد کرد.

گفتنی است که وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به بوئین‌میاندشت سفر می‌کند.

وزیر بهداشت وارد فریدونشهر شد

وزیر بهداشت وارد فریدون‌شهر شد

وزیر بهداشت به‌عنوان نماینده دولت امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ به شهرستان‌های فریدون‌شهر و بوئین‌میاندشت سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جریان بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت با استقبال فرماندار، امام جمعه و مسئولان شهرستانی وارد این شهر شد.

وی در ابتدای برنامه‌های خود برای تجدید میثاق با شهدا، وارد گلزار شهدای این شهرستان شد.

گزارش از: شهین اصلانی خبرنگار سرویس جامعه ایمنا

کد خبر 582275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.