از تیراندازی خونین درپی اختلافات شخصی تا دستگیری فروشندگان مسلح مواد افیونی

تیراندازی خونین درپی اختلافات شخصی، سقوط مرگ‌بار سازه فلزی در پتروشیمی عسلویه، متلاشی‌شدن شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، کلاه‌برداری با رسیدهای بانکی جعلی، سرقت‌های سریالی از مغازه‌های تهران و دستگیری فروشندگان مسلح مواد افیونی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده انتظامی کرمانشاه، اظهار کرد: ساعت دو بامداد امروز در چهارراه بسیج کرمانشاه سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری رنو تلیسمان با یک دستگاه موتور سنگین به علت وجود اختلافات شخصی که از گذشته وجود داشته است، با یکدیگر درگیر می‌شوند.

وی افزود: در این بین سرنشینان خودروی سواری به سمت سرنشینان موتور با استفاده از اسلحه کمری ساچمه‌ای تیراندازی می‌کنند و یکی از راکبان موتور از ناحیه پا زخمی و به زمین می‌خورد.

رئیس پلیس کرمانشاه تصریح کرد: پرسنل شهرداری کرمانشاه که در محل حاضر بودند در راستای کمک به سمت سرنشینان موتور که واژگون شده است می‌روند اما سرنشینان خودرو مجدداً اقدام به تیراندازی می‌کنند و در این بین دو نیروی شهرداری کرمانشاه مورد اصابت تیر ساچمه‌ای از ناحیه بازو و شکم قرار گرفته و هم اکنون در بیمارستان طالقانی بسر می‌برند. حال جسمانی این دو کارگر مساعد است و اوباش شناسایی شده‌اند و به زودی در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

سقوط مرگبار سازه فلزی در پتروشیمی عسلویه

یکی از کارگران پتروشیمی بوشهر به نام عباس منصوری حین انجام کار بر اثر برخورد یک سازه فلزی مشبک به سر، جان خود را از دست داد. بنابر اعلام کارگران حاضر در محل، کارگر جان باخته در استخدام یک شرکت پیمانکاری در پتروشیمی عسلویه بوده که هنگام کار به دلایل نامعلومی سازه فلزی مشبک که گریتینگ نام دارد، از ارتفاع ۲۰ متری رها شده و روی سر این کارگر سقوط می‌کند. در بیشتر پروژه‌ها به جای استفاده از بست‌های مخصوص برای بستن گریتینگ و نگه‌داشتن آن در ارتفاع، از سیم‌های مفتولی استفاده می‌شود.

متلاشی‌شدن شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت

روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی در اطلاعیه‌ای از متلاشی شدن یک شبکه بزرگ سازمان یافته قاچاق سوخت یارانه‌ای با عملیات دقیق و هوشمندانه سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه این استان خبر داد.

متن اطلاعیه به این شرح است: به استحضار ملت شریف و انقلابی ایران می‌رساند، به یاری خداوند متعال، با تلاش مجاهدانه و هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه روح الله استان مرکزی طی یک عملیات اطلاعاتی دقیق و حرفه‌ای یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان یافته قاچاق سوخت یارانه‌ای، شناسایی و متلاشی شد.

این شبکه در هشت استان کشور فعالیت داشته و با سوءاستفاده از اسناد و مدارک رسمی، تحت پوشش مشتقات نفتی صادراتی، اقدام به قاچاق بیش از ۲۰۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای کرده است. مقصد عمده قاچاق این شبکه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، افغانستان، پاکستان و عراق بوده است و اعضای این شبکه پس از دستگیری طی فرآیندهای قانونی و قضائی تحویل دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی شدند.

کلاهبرداری با رسیدهای بانکی جعلی

سرهنگ حمیدرضا سلطان‌آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: مدتی قبل یکی از شهروندان به پلیس فتا شرق استان تهران مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که پس از درج آگهی در سایت دیوار فردی با او تماس گرفته و خود را خریدار معرفی کرده است.

وی افزود: این زن شماره کارت خود را برای واریز وجه ارسال کرده و مدتی بعد نیز خریدار تصویر رسید واریزی را از طریق تلگرام برای وی ارسال کرده و کالاها را تحویل گرفته است اما شاکی پس از گذشت چند روز متوجه شده که هیچ مبلغی به حسابش واریز نشده و از این رو تصمیم به شکایت گرفته است.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا شرق استان تهران قرار گرفت، گفت: مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده و در جریان آن مشخص شد که متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به جعل رسید واریزی به حساب شاکی کرده و در واقع از وی کلاهبرداری کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه متهم در زمان خرید تماس تلفنی با فروشنده نداشت، شناسایی وی با دشواری‌هایی روبه‌رو شده بود اما سرانجام کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و تخصصی متهم را مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ سلطان آبادی تصریح کرد: با انتقال این فرد به مقر پلیسی وی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به چندین فقره کلاهبرداری با نرم افزار رسیدساز جعلی اعتراف کرد. متهم گفت که تاکنون با این روش اقدام به خرید سکه و گوشی موبایل نیز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات مأموران پلیس در این خصوص و به منظور کشف دیگر جرایم احتمالی از سوی این فرد ادامه دارد. شهروندان پس از دریافت رسید پرداخت، حتماً موجودی حساب خود را چک کرده و به یاد داشته باشند که حتماً پیامک واریز بانک را فعال و درصورتی‌که خدمات پیامکی برای حساب آنها فعال نیست، حتماً از طریق دستگاه خودپرداز موجودی خود را بررسی کرده و سپس کالا را به خریدار تحویل دهند.

سرقت‌های سریالی از مغازه‌های تهران

سرهنگ حسین مافید سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت مشابه از مغازه‌های محدوده خیابان جمهوری تیمی از مأموران کلانتری جامی مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و با حضور در محل‌های سرقت، مشخص شد که سارق با جاسازی کارتن‌های خالی مشابه، اجناس مغازه را سرقت کرده است.

وی افزود: در بررسی جغرافیای محل جرم به دست آمد که سرقت در روز توسط یک مرد میانسال انجام می‌شود. در بررسی‌های پلیسی مشخصات ظاهری متهم به دست آمد و در اختیار تیم‌های مختلف کلانتری جامی قرار گرفت و گشت‌زنی‌های انتظامی هدفمند افزایش یافت.

سر کلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: گشت‌زنی‌های انتظامی ادامه داشت تا اینکه روز گذشته مأموران موفق شدند سارق را درحال پرسه‌زنی در اطراف مغازه‌ای شناسایی و عملیات دستگیری وی را آغاز کردند. متهم پس از انتقال به کلانتری به ۳۰ فقره سرقت مشابه از مغازه‌ها اعتراف و اظهار کرد در ابتدا مغازه و اجناس داخل آن را شناسایی و با جایگزینی کارتن‌های مشابه و خالی، اموال مغازه‌ها را سرقت می کرده است و اموال به سرقت رفته را به تعدادی مالخر فروخته است. کشف جزئیات پرونده و شناسایی مالخران اموال سرقتی ادامه دارد.

دستگیری فروشندگان مسلح مواد افیونی

سرهنگ علی سلیم پور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، اظهار کرد: درپی اقدامات اطلاعاتی مأموران این پلیس بر روی عناصر توزیع موادمخدر در سطح شهر مشخص شد که سه نفر از افراد سابقه‌دار در این زمینه به صورت مسلحانه در سطح شهر اقدام به فروش موادمخدر می‌کنند که بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله مخفیگاه متهمان شناسایی و تحرکات آنها به صورت شبانه روزی زیر نظر قرار گرفت که پس از تکمیل تحقیقات پاتوق آنها در آزادراه کرج قزوین شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر شدند. در بازرسی از پاتوق متهمان یک قبضه سلاح گرم، چندین قبضه سلاح سرد و مقداری موادمخدر کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ وجه جولان فروشندگان مواد افیونی را بر نمی‌تابد و با تلاش شبانه روزی خود بر آن است تا با برخورد با سوداگران مرگ، از آلودگی جوانان بر این بلای خانمان سوز پیشگیری کند.

کد خبر 582260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.