از نصب گیت در ورودی‌های بازار بزرگ اصفهان تا سد کرج در برابر ریزگردها

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «شهروندان پشتیبان مدیران هستند»، «نصب گیت و راه‌بند در ۲۴ ورودی بازار بزرگ اصفهان»، «" حصه" محلی برای شوآف مسئولان»، «حرکت به سوی مکانیزه شدن نظافت معابر»، «مجازات ناچیز این جرم»، «جشنواره فروش ویژه گل در بازار گل و گیاه همدانیان»، «سد کرج در برابر ریزگردها»، «ابلاغ نرخ‌های جدید کرایه تاکسی‌های شهری اصفهان»، «آغاز طرح پاکسازی و زیباسازی محله‌های بندرعباس‌» و «اظهار نظر درباره استحکام سازه‌ها در حوزه اختیارات آتش‌نشانی نیست» ۱۰ خبر اولی است که هفته گذشته در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

شهروندان پشتیبان مدیران هستند / توجه به دغدغه‌های ذی‌نفعان در منطقه ۳

خبر " شهروندان پشتیبان مدیران هستند" هفته گذشته مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در آئین تکریم و معارفه مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: برای پیشرفت همه‌جانبه؛ توجه به برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و تدوین استراتژی‌ها، مدیریت صحیح و نظارت الزامی است و این اصل را مدیران اجرایی باید مدنظر داشته باشند.

وی در مورد اقداماتی که تاکنون در منطقه سه انجام شده است، افزود: در این منطقه اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم؛ «حسین کارگر» مدیر سابق منطقه سه، تمام تجربیات خود در راستای پیشرفت و آبادانی منطقه به کار گرفت و امیدواریم در آینده از دانش و تجربه وی در خانواده بزرگ شهرداری اصفهان استفاده کنیم.

نصب گیت و راه‌بند در ۲۴ ورودی بازار بزرگ اصفهان

از پرمخاطب‌ترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته «نصب گیت و راه‌بند در ۲۴ ورودی بازار بزرگ اصفهان» بود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: به‌منظور دست‌یابی سریع به حوادث و رفع آن توسط عوامل امدادی، محدوده‌ای در اطراف بازار در نظر گرفته شده است که در محور شمالی به خیابان عبدالرزاق، محور جنوبی به میدان امام (ره)، خیابان حافظ و سپه، در محور غرب به خیابان حکیم و در شرق به خیابان هاتف منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه برای اطفای حریق و دسترسی نیروها و تجهیزات امدادی به مغازه‌ها تعیین شده است، ادامه داد: مسیر برای ورود آسان تجهیزات آتش‌نشانی، نیروی‌انتظامی و راهنمایی و رانندگی از ۲۴ ورودی باز شده است و همچنین پارکینگ‌های محله‌ها در زمان وقوع حادثه به صورت رایگان در اختیار عوامل فوق قرار می‌گیرد.

" حصه" محلی برای شوآف مسئولان / مصمم به رفع مشکلات هستیم

" حصه" محلی برای شوآف مسئولان " یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: با آغاز دوره ششم مدیریت شهری، مدل "شهر همگرا" که یکی از شاخصه‌های اصلی آن محله‌محوری است، بر سر زبان‌ها افتاد، البته محله‌محوری باید از تمام ابعاد، ارتقای زیست‌پذیری محلات را رقم بزند.

وی افزود: به‌دلیل اینکه اوج ظهور و بروز فعالیت دوره ششم مدیریت شهری اصفهان محله‌محوری است، سال گذشته از شهردار اصفهان درخواست کردم که اجرای این طرح از منطقه ۱۴ آغاز شود، لذا برای آغاز محله‌محوری وارد بحرانی‌ترین نقطه شهر یعنی محله «حصه شمالی» شدیم، محله‌ای که از نظر تمام شاخص‌های محرومیت، مظلومیت و دیگر مؤلفه‌های منفی محله‌ها، در رده نخست قرار دارد و شرایط آن از محله حصه جنوبی نیز بحرانی‌تر است.

حرکت به سوی مکانیزه شدن نظافت معابر / هوشمندسازی تخلفات شهری

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: قصد داریم به سمت مکانیزه شدن نظافت معابر حرکت کنیم و در این مسیر به هیچ عنوان قصد تعدیل نیرو نداریم، بلکه اگر نیرویی بازنشسته شد یا به هر دلیل خواست ادامه کار ندهد، در ازای آن، کار را به صورت مکانیزه انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند به لحاظ اقتصادی و زیست‌محیطی کمک زیادی به روند مدیریت پسماند کند، پروژه استحصال هیدروکربن از ریجکت خطوط پردازش پسماند به روش پیرولیز است، تصریح کرد: به‌زودی آزمایش دستگاه پیرولیز ۱۰ تنی در حوزه پسماند شهرداری انجام خواهد شد که با استفاده از این سیستم از ضایعات پلاستیکی که قابلیت تبدیل ندارد، مایعی شبیه گازوئیل به دست می‌آید که به عنوان سوخت قابل استفاده است.

مجازات ناچیز این جرم!

" مجازات ناچیز این جرم " نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

رضا آباقری، معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، نصب هر گونه پوستر و آگهی روی دیوارها، المان‌ها و مبلمان شهری ممنوع است، مگر با گرفتن مجوز از شهرداری، در غیر این صورت هر کسی این اقدام را انجام دهد، متخلف شناخته می‌شود و باید خسارت پرداخت کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری باید پس از برخورد با متخلفان نصب برچسب‌های تبلیغاتی اقدام به دریافت خسارت و پاکسازی محل کند، افزود: نصب غیرقانونی بنرهای مختلف نیز جز زوائد بصری محسوب می‌شود و نیروهای گشت سیار شهرداری روزانه نسبت به جمع‌آوری بنرها، پاکسازی شهر از آگهی‌ها و تبلیغات و جلوگیری از نصب آنها اقدام می‌کنند، به عنوان مثال به‌تازگی در قاب‌های گالری که در خیابان ملک نصب شده است، اعلامیه‌هایی چسبانده شده بود که نیروهای شهرداری بلافاصله به برخورد با خاطیان و پاکسازی پرداختند.

معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک تاکید کرد: سازمان فرهنگی متولی فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ زیبایی سیمای شهر است و برنامه‌های جدیدی دارد که جزئیات آن به‌زودی تشریح خواهد شد.

جشنواره فروش ویژه گل در بازار گل و گیاه همدانیان

امیرحسین ماه‌آورپور، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: روز ملی گل و گیاه هر سال در تاریخ بیست‌وپنجم خردادماه مصادف با پانزدهم ژوئن و روز جهانی گل و گیاه، با هدف ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل‌ها و گیاهان برگزار می‌شود.

وی ابا بیان اینکه کشورها و سازمان‌های مختلف دنیا هر سال در این روز با برگزاری مراسم، جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف بر نگهداری و گسترش فضای سبز و پرورش گل و گیاه تاکید می‌کنند، تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی گل و گیاه، جشنواره فروش ویژه گل با ۲۰ درصد تخفیف از بیست‌وپنجم تا بیست‌وششم خردادماه در بازار گل و گیاه همدانیان برگزار می‌شود.

سد کرج در برابر ریزگردها

"سد کرج در برابر ریزگردها" یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته پیش بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

حمیدرضا عبدالله‌پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به تشدید طوفان ریزگردها در شهرهای البرز و تهدید سلامتی شهروندان به دنبال افزایش ذرات معلق هوا در روزهای اخیر، اظهار کرد: ایجاد باند سبز در حاشیه پیرامونی شهر کرج، علاوه بر مهار گرد و غبار و بهبود مؤثر وضعیت ریه‌های تنفسی شهر موهبت‌های دیگری چون تلطیف و تعدیل هوا، جلوگیری از آلودگی صوتی و بالا بردن نسبی رطوبت هوا را به دنبال دارد.

نرخ‌های جدید کرایه تاکسی‌های شهری اصفهان ابلاغ شد

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: سازمان تاکسیرانی طبق وظیفه قانونی خود تعرفه کرایه تاکسی را اسفندماه سال گذشته برای ارائه به مراجع ذی‌ربط تهیه و پیشنهاد داد، اما به جهت سیر مراحل قانونی، روند تصویب لایحه نرخ تا حدودی طولانی شد.

وی افزود: در نرخ‌های تصویب شده فعلی، موارد فنی و عوامل تأثیرگذار بر نرخ بررسی و ارزیابی شد، همچنین برای نخستین‌بار در خطوط ویژه نظرات رؤسای خطوط نیز دریافت شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تصریح کرد: برچسب نرخ‌های کرایه در انواع کاربری تاکسی خطی، گردشی و دربستی در اسرع وقت تهیه و توزیع می‌شود و تمام تاکسیرانان موظف به نصب آن و دریافت مبلغ کرایه طبق تعرفه هستند.

آغاز طرح پاکسازی و زیباسازی محله‌های بندرعباس

از دیگر عناوین پربازدید خبری هفته گذشته «آغاز طرح پاکسازی و زیباسازی محله‌های بندرعباس» است.

رحمت‌اله دهقانی، معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس از آغاز اجرای طرح پاکسازی و زیباسازی محله‌های این کلان‌شهر خبر داد و گفت: در قالب این طرح، تعمیر و تعویض مخازن زباله و جانمایی جهت مخازن جدید انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح پاکسازی و زیباسازی محله‌های شهر بندرعباس به‌صورت هفتگی در مناطق چهارگانه شهر بندرعباس با تلاش و خدمات‌دهی کارگران تنظیف و جمع‌آوری زباله، کارگران حفظ و نگهداری فضای سبز، معاونان خدمات شهری مناطق، رؤسای نواحی، مدیران مناطق و همکاری سازمان‌های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری در حال انجام است.

اظهار نظر درباره استحکام سازه‌ها در حوزه اختیارات آتش‌نشانی نیست

یکی دیگر از اخبار پربازدید هفته گذشته سرویس کلان‌شهرهای خبرگزاری ایمنا، «اظهار نظر درباره استحکام سازه‌ها در حوزه اختیارات آتش‌نشانی نیست» بود.

ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اظهار نظر در خصوص استحکام سازه‌ها در حوزه اختیارات این سازمان نیست و مرجع رسمی در این زمینه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز متولی ایمنی در زمینه اعلام و اطفای حریق و همچنین رعایت دستورالعمل‌های ایمنی ساختمان در برابر آتش‌سوزی است؛ در همین راستا تمام تلاش خود را برای ایمن‌سازی اماکن تجاری، اداری، پزشکی و پرتردد شهر به کار گرفته است.

کد خبر 582196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.