مشکلات آب کشاورزی و شرب مردم اصفهان قابل رفع است/دولت برنامه دارد

رئیس‌جمهور گفت: مشکلی که بیش از همه مشکلات مردم را رنج می‌دهد مشکلات آب کشاورزی و شرب است و این از مسائلی است که دولت برای رفع این مشکل برنامه دارد و اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم این مشکل قابل رفع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در بدو ورود به استان اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی اظهار کرد: اصفهان، استان ایثار و شهادت، علم و فرهنگ و هنر همچنین استان دین‌مداری و ولایتمداری است و حقیقتاً مهد پرورش فلاسفه، فقیهان و سرداران رشید و دلاوران بسیاری است که نه تنها برای این شهر بلکه برای کشور و جهان اسلام مایه افتخار هستند.

وی با بیان اینکه استعدادهای بسیاری در این استان وجود دارد، تصریح کرد: نقش استان اصفهان در دفاع مقدس نقش مثال‌زدنی بوده است، ۲۳ هزار شهید، قریب به ۵۰ هزار ایثارگر همه گواه بر این بوده که اصفهان استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: تمام این صفات و ویژگی‌های برای اصفهان مسئولیت‌آفرین و برای همه به ویژه ما مسئولان وظیفه ایجاد خواهد کرد که نسبت به این استان توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا مردم رنج نبینند و مشکلات آن‌ها را اذیت نکند.

وی افزود: آنچه در طول این مدت به واسطه ارتباطاتی که با این استان دارم بررسی کردم، این است که مشکلاتی وجود دارد که مردم از آن رنج می‌برند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه استان ظرفیت‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: اصفهان استان کشاورزی و قطب صنعتی است و باید گفت می‌تواند به خوبی قطب علم و فناوری شود و البته استان گردشگری است و از همه مهم‌تر ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده در استان اصفهان وجود دارد.

وی یادآور شد: مشکلی که بیش از پیش مردم را رنج می‌دهد آب کشاورزی و شرب است، این از مسائلی است که دولت برای رفع آن برنامه دارد و اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم این مشکل قابل رفع است و نیاز به نوعی از مدیریت دارد که در اعمال این مدیریت مردم همراه دولت خواهند بود البته به این نکته نیز در این سفر توجه شده و اعتباراتی مدنظر داریم.

رئیس‌جمهور گفت: طرح‌هایی در این استان وجود دارد که از دهه ۶۰ این طرح‌ها مانده است و باید علل آن را بررسی کرد که چرا این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از رنج‌های مردم این استان پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام است، البته در تمام استان‌ها طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد، ادامه داد: سفر ما به استان‌ها برای آغاز طرح جدید نیست البته اگر ضرورتی وجود داشته باشد این اقدام را انجام خواهیم داد، اما عمده برنامه ما نهضت به سامان رسیدن طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم چه در این سفر و چه در اقدامات پیش‌رو با جمع‌بندی با نماینده ولی فقیه، علما، استاندار، مدیران و نظرخواهی از آن‌ها در جلساتی که خواهیم داشت به ویژه در جلسه شورای اداری خبرهای خوبی برای مردم در این سفر داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، مراسم استقبال از رئیس‌جمهور کشورمان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار و مسئولان استان اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه هیئت دولت صبح پنجشنبه در بیست‌و پنجمین سفر استانی خود وارد اصفهان شد. سفر وزرا و نمایندگان تام‌الاختیار در شهرستان‌های استان دو روزه و سفر رئیس‌جمهور یک روزه خواهد بود.

بازدید از مناطق مختلف، دیدار و نشست با اقشار مختلف، نخبگان، شرکت در شورای اداری استان و حضور در نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر است.

سامانه ۱۱۱ در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه آماده دریافت درخواست‌های مردمی است و مردم می‌توانند از این طریق درخواست‌های خود را با دولت مردمی سیزدهم مطرح کنند.

کد خبر 582108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.