اهمیت وجود ظرفیت در شهرداری‌ها برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری

شهردار قم با تأکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی شهرداری‌ها در مدیریت یکپارچه شهری مهم است، گفت: در حال حاضر ساختار درستی در حوزه تعامل دولت و شهرداری‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اهمیت تحقق مدیریت یکپارچه شهری اظهار کرد: بیش از ۱۳۰۰ شهرداری در کشور وجود داشته ولی به‌ندرت ظرفیت تحقق مدیریت یکپارچه شهری به علت‌های مختلف دارند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی شهرداری‌ها در مدیریت یکپارچه شهری مهم است، ادامه داد: در حال حاضر ساختار درستی در حوزه تعامل دولت و شهرداری‌ها وجود ندارد.

شهردار قم با انتقاد از برخی تصمیمات سلیقه‌ای در نظام مسائل مدیریت شهری در کشور، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها و ۹۴ درصد جمعیت استان در شهر قم ساکن هستند که این موضوع با توجه به پیچیدگی‌های شهری بر اهمیت اختیارات شهرداری‌ها می‌افزاید.

وی با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی توانمندی در بخش‌های مهم تصمیم سازی در شهرداری‌ها وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت وجود حدود نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که سابقه مدیریت شهری داشته فرصتی برای تصمیم‌گیری اساسی در حوزه مدیریت یکپارچه شهری است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت همراهی دولت و مجلس برای تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری بهره برد.

وی با اشاره به وجود ۳۷۲ وظیفه در شهرداری‌ها، گفت: با این حجم بالای کارها متأسفانه همواره ضعف‌ها برجسته‌سازی شده و چالش‌هایی را به وجود می‌آورد که در بسیاری از موارد سبب نارضایتی خدمتگزاران به مردم می‌شود.

کد خبر 582076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.