مشخصات گوشی پوکو X4 پرو شیائومی + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی پوکو X4 شیائومی می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برند پوکو کمتر از پنج سال پیش به عنوان زیربرند شیائومی وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد، اما در این مدت کم محصولات قابل‌توجهی را وارد بازار کرد. نسل جدید سری X پوکو، دو مدل X4 NFC و X4 پرو را در شامل می‌شود که در آن‌ها از سخت‌افزار قابل توجه مشابه نسل قبل خبری نیست. پوکو X4 پرو از نظر مشخصات فنی دقیقاً همان ردمی نوت ۱۱ پرو 5G است که در کالبد و نام جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی پوکو X4 پرو شیائومی می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

ابعاد گوشی پوکو X4 پرو شیائومی ۸.۱ * ۷۶.۱ * ۱۶۴.۲ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۵ گرم است؛ فریم گوشی از جنس پلاستیک مات است در حالی که بدنه گوشی از جنس شیشه است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و زرد وارد بازار می‌شود؛ به جای استفاده از طرح نواری سال گذشته بر بدنه گوشی پوکو X4 پرو شیائومی، شرکت سازنده از یک طراحی ساده‌تر استفاده کرده است که در آن شعاع‌های لیزر مانندی روی بدنه دیده می‌شود و در صورتی که به پشت گوشی نور بتابانید، جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

دکمه کنترل صدا و پاور در سمت راست فریم واقع شده‌اند، درحالی که بخش چپ کاملاً خالی است. در قسمت بالای فریم نیز، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر، میکروفون و فرستنده مادون قرمز به چشم می‌خورد؛ بخش پایین آن نیز میزبان درگاه مشترک سیم‌کارت و کارت حافظه، درگاه USB 2.0 Type-C، میکروفون و اسپیکر دوم است. گوشی پوکو X4 پرو شیائومی گواهی IP53 را دریافت کرده است و در برابر ذرات گردوغبار و پاشش قطرات آب مقاوم است.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

گوشی پوکو X4 پرو شیائومی دارای صفحه‌نمایش OLED 6.67 اینچی با رزولوشن +FHD و تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر گوشی ذکر شده از استانداردهای HDR مانند HDR10 پشتیبانی نمی‌کند. گوشی پوکو X4 پرو شیائومی نیز مانند دیگر گوشی‌های برند شیائومی، سه پروفایل رنگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، پروفایل‌های Vivid و Saturate در فضای رنگی وسیع‌تر DCI-P3 و پروفایل Standard در فضای رنگی کوچک‌تر sRGB تعریف شده‌اند. گوشی ذکر شده به اسپیکرهای استریو مجهز شده است. کانال اصلی در لبه پایین فریم قرار دارد در حالی که اسپیکر مکالمه به عنوان کانال دوم نقش‌نمایی می‌کند. مجموعه اسپیکرها صدای متعادلی را تولید می‌کنند که بلندی و کیفیت قابل قبولی دارد.

دوربین گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی پوکو X4 پرو شیائومی تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد؛ درحالی که دوربین فوق عریض از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند که از نظر مشخصات فنی با شیائومی ۱۱ لایت 5G NE برابری می‌کند. دوربین ماکرو نیز برای عکاسی نزدیک از سوژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گوشی پوکو X4 پرو شیائومی برای ثبت عکس‌های سلفی، به دوربینی با حسگر ۱۶ مگاپیکلسی مجهز شده است.

مشخصات گوشی پوکو X4 پرو شیائومی + قیمت

سخت‌افزار گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

گوشی پوکو X4 پرو شیائومی به تراشه Snapdragon 695 5G مجهز شده است؛ این تراشه با لیتوگرافی شش نانومتری TSMC تولید می‌شود. این محصول در چهار نسخه مختلف با شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وارد بازار می‌شود. رم این محصول از نوع LPDDR4X و حافظه از نوع UFS 2.2 است. از آنجایی که برای گوشی ذکر شده درگاه اختصاصی کارت حافظه درنظر گرفته نشده است درصورتی که کاربران تمایل داشته باشند حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهند، نمی‌توانند از سیم‌کارت دوم بهره‌مند شوند.

نرم‌افزار گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

گوشی پوکو X4 پرو شیائومی با نسخه مخصوص رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۱ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که البته تفاوت قابل توجهی با نسخه اصلی MIUI ندارد و ویژگی‌های اندروید ۱۲ مانند داشبورد جدید تنظیمات حریم شخصی را شامل نمی‌شود.

باتری گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

انرژی مورد نیاز گوشی پوکو X4 پرو شیائومی با استفاده از یک باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی تأمین می‌شود؛ درون جعبه نیز یک شارژر سریع ۶۷ واتی قرار گرفته شده است که قادر است در عرض ۴۱ دقیقه شارژ باتری را از صفر تا صد درصد شارژ کند.

مزایای گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

  • بدنه
  • صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی با پنل OLED
  • شارژدهی
  • شارژر ۶۷ واتی

معایب گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

  • روشنایی کم نمایشگر
  • عملکرد ضعیف در مقایسه با رقبای هم قیمت
  • مجموعه دوربین نه‌چندان کارآمد

قیمت گوشی پوکو X4 پرو شیائومی

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی پوکو X4 پرو شیائومی با ظرفیت رم هشت گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت، هشت میلیون و ۲۴۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 582071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.