شیرآلات صنعتی بومی‌سازی شد تا راه خروج ارز را ببندد

یک شرکت دانش‌بنیان، شیرآلات صنعتی با سازوکارهای عملگر خودکار برای صنایع مختلف طراحی و تولید کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهور، آرمین مرشد با بیان اینکه شیرآلات صنعتی در تمام خطوط تولید مصرف می‌شود، اظهار کرد: شیرآلات صنعتی یکی از پراهمیت‌ترین تجهیزات تمام صنایع به‌خصوص نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی، نیروگاهی، صنایع تصفیه آب و فاضلاب، صنایع غذایی و فولاد است.

مکانیزم‌های عملگر خودکار

وی ادامه داد: شیرآلات صنعتی با مکانیزم‌های عملگر خودکار از قبیل نیوماتیک، الکتریک و هیدرولیک محصول دانش‌بنیان و مهم در اکثر صنایع است. یکی دیگر از محصولات شاخص این شرکت دستگاه گشتاورسنج شیر توپی است که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: خدمات پس از فروش و دسترسی آسان مشتری‌ها به تولیدکننده اصلی از مزیت‌های این محصول محسوب می‌شود؛ همچنین این شیرآلات یک بار به پالایشگاه اربیل عراق صادر شده است.

تولید پرمصرف‌ترین اقلام در فرآیندهای تولید

وی تصریح کرد: نرخ مصرف شیرآلات صنعتی در تمام بخش‌های صنعت زیاد است و در فرآیندهای تولید جزو پرمصرف‌ترین اقلام محسوب می‌شود؛ تولید این محصولات در داخل کشور باعث جلوگیری از خروج ارز می‌شود.

مرشد تصریح کرد: تکنولوژی این محصولات در سایزینگ و مهندسی است؛ این محصولات از سال ۹۶ در خط تولید قرار گرفته‌اند که به‌طورمستقیم ۱۵ نفر و به‌طور غیرمستقیم تا ۱۰۰ نفر را مشغول به کار کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه حمایت‌ها باید عملی‌تر باشد، افزود: یکی از چالش‌های این شرکت دانش‌بنیان، مکان استقرار است که با توسعه حمایت‌ها و توجه بیشتر این چالش نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 581951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.