اظهار نظر درباره استحکام سازه‌ها در حوزه اختیارات آتش‌نشانی نیست

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اظهار نظر در خصوص استحکام سازه‌ها در حوزه اختیارات این سازمان نیست و مرجع رسمی در این زمینه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز متولی ایمنی در زمینه اعلام و اطفای حریق و همچنین رعایت دستورالعمل‌های ایمنی ساختمان در برابر آتش‌سوزی است؛ در همین راستا تمام تلاش خود را برای ایمن‌سازی اماکن تجاری، اداری، پزشکی و پرتردد شهر به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس مقررات ملی ساختمان، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی می‌تواند وضعیت ایمنی ساختمان در مقابل حریق را بررسی و اعلام کند، افزود: اظهار نظر در خصوص استحکام سازه در حوزه اختیارات این سازمان نیست و مرجع رسمی در این زمینه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: این سازمان نقص‌هایی در سیستم اعلام و اطفای حریق، ورود و خروج افراد، کسری کپسول آتش‌نشانی و همچنین سیستم سخنگوی متصل به سامانه ۱۲۵ را شناسایی می‌کند و دستورالعمل‌های لازم را به آن دسته از ساختمان‌هایی که در این موارد شرایط مطلوبی ندارند، ابلاغ کرده است.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مسئول پیشگیری از حوادث احتمالی است و به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی جهت ایمنی ساختمان‌ها در برابر حریق است.

کد خبر 581888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.