مشخصات گوشی شیائومی 11T + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی 11T می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت شیائومی ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ گوشی‌های اقتصادی شیائومی 11T و شیائومی 11T پرو را از خانواده پرچم‌دار Mi 11 معرفی کرد. به نظر می‌رسد که گوشی شیائومی 11T رقیبی سرسخت برای گوشی گلکسی A53 سامسونگ است؛ در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های آن می‌پردازیم:

طراح و بدنه گوشی شیائومی 11T

گوشی شیائومی 11T دارای ابعاد ۸.۸ * ۷۶.۹ * ۱۶۴.۱ میلی‌متر و وزن ۲۰۳ گرم است. فریم این محصول پلاستیکی است؛ درحالی‌که پنل پشتی آن ساختار شیشه‌ای دارد. میان‌رده اقتصادی شیائومی در سه رنگی آبی، سفید و خاکستری به فروش می‌رسد، دو رنگ نخست مات هستند در حالی که رنگ سوم دارای ظاهری براق است. حسگر اثرانگشت گوشی به همراه دکمه پاور آن در سمت راست تعبیه شده است.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی شیائومی 11T

گوشی شیائومی 11T دارای صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی با پنل OLED، رزولوشن ۱۰۸۰ *۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است. از ویژگی‌های قابل توجه گوشی شیائومی 11T می‌توان به ۱۰ بیتی بودن پنل برای نمایش یک میلیارد رنگ و پشتیبانی از +HDR10 اشاره کرد. گوشی ذکر شده در تنظیمات نمایشگر چند پروفایل رنگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها فضای رنگی sRGB و دو مورد دیگر فضای رنگی وسیع DCI-P3 را پوشش می‌دهد. اسپیکرهای گوشی شیائومی 11T استریو هستند؛ یکی از کانال‌ها مانند بیشتر گوشی‌های دیگر در لبه پایینی فریم قرار دارد، اما کانال دوم نقش اسپیکر مکالمه را برعهده دارد و علاوه بر حاشیه بالایی نمایشگر، روی لبه بالایی فریم نیز دریچه دارد.

دوربین گوشی شیائومی 11T

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی شیائومی 11T تعبیه شده است که شامل حسگرهای ۱۰۸، هشت و پنج مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است و روی پنل جلویی گوشی واقع شده است. دوربین اصلی گوشی شیائومی 11T دارای لنزی با دیافراگم f/1.8 است و به فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز مجهز شده است، اما از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) خبری نیست. دوربین فوق عریض آن نیز از لنزی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای بهره می‌برد. دوربین ماکرو نیز به لنزی با دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی معادل ۵۰ میلی‌متر مجهز شده است؛ این دوربین به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده است. دوربین سلفی گوشی شیائومی 11T از لنزی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد.

مشخصات گوشی شیائومی 11T + قیمت

سخت‌افزار گوشی شیائومی 11T

گوشی شیائومی 11T به تراشه Dimensity 1200 مدیاتک با لیتوگرافی شش نانومتری TSMC تولید می‌شود؛ این تراشه از ترکیب یک هسته ۳.۰ و سه هسته ۲.۶ گیگاهرتزی Cortex A78 به همراه هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex A55 در قالب سه کلاستر به عنوان پردازنده مرکزی (CPU) استفاده می‌کند و ماژول ۹ هسته‌ای Mali-G77 را به عنوان پردازنده گرافیکی (GPU) به کار می‌گیرد. تراشه میان‌رده Dimensity 1200 از شبکه 5G زیر شش گیگاهرتز با سرعت دانلود و آپلود ۴.۷ و ۲.۵ گیگاهرتز بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، این تراشه با شبکه‌های Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.2 نیز سازگاری دارد. گوشی شیائومی 11T در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با حافظه رم هشت گیگابایتی و بدون درگاه کارت حافظه به فروش می‌رسد.

نرم‌افزار گوشی شیائومی 11T

گوشی شیائومی 11T به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 به فروش می‌رسد؛ این محصول سه به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد، بنابراین ممکن است اندروید ۱۴ را نیز تجربه کند.

باتری گوشی شیائومی 11T

انرژی مورد نیاز گوشی شیائومی 11T با استفاده از یک باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و با شارژر ۶۷ واتی عرضه می‌شود که قادر است ظرف ۴۰ دقیقه باتری را از حالت خالی به ظرفیت ۱۰۰ درصدی برساند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در شرایطی که روشنایی بر ۲۰۰ نیت و وضعیت دستگاه بر حالت پرواز قرار داشته باشد گوشی شیائومی 11T قادر است به مدت ۲۷ ساعت و ۴۳ دقیقه ویدئوهایی با وضوح HD را پخش کند.

مزایای گوشی شیائومی 11T

  • تراشه پایدار و هم‌سطح پرچمداران ۲۰۲۰
  • صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی و HDR با پنل OLED
  • عرضه با شارژر ۶۷ واتی
  • شارژدهی

معایب گوشی شیائومی 11T

  • روشنایی صفحه نمایش کمتر از رقبا
  • فقدان لرزشگیر اپتیکال در دوربین اصلی
  • فقدان گواهی IP کارآمد در مقابل رقبایی با IP67

قیمت گوشی شیائومی 11T

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی شیائومی 11T با توجه به تنوع حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی، بین هشت میلیون و ۲۱۶ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 581865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.