۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
عرصه فرهنگ، مردم سالار شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دومین نشست هم‌اندیشی فصل همدلی بر لزوم استفاده از فرصت‌ خدمت و مشارکت مدیریت شهری و مجموعه بسیج در اجرای رویدادهای فرهنگی مردمی تأکید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، علی صالحی در نشست هم‌اندیشی با عنوان فصل همدلی که با حضور فرماندهان نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) این است که در دوره فعلی، دفاع پدافندی نباشد، بلکه باید موضع آفندی داشته باشیم، اظهار کرد: برای این کار لازم است که تجهیزات و رویکرد خود را تغییر دهیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) آبان ماه ۹۸ در دیدار با بسیجیان بحث احیای مدل کمیته‌های دهه ۶۰ را مطرح کردند که کوچه به کوچه و خانه به خانه با مردم ارتباط می‌گرفت و مشکلات مردم را بررسی می‌کرد که در شورای اسلامی شهر بر مبنای این دیدگاه حرکت خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز با مشکلات فرهنگی و اجتماعی درگیر هستیم که مقدمه مسائل اقتصادی است، گفت: برای رفع این مشکلات باید بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله)، ارتباطی ویژه و متفاوت با مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری فرهنگی و پشتیبانی از گروه‌های مردم تأکید مدیریت شهری در حوزه فرهنگ است، گفت: شهرداری باید در حوزه فرهنگ سیاست‌گذاری کند تا توده‌ها ساماندهی و هماهنگ شوند، اما اجرای کارها بر عهده مردم است.

صالحی تصریح کرد: انتظار داریم که ایده‌های خلاقانه و رویکردهای رو به جلو و فراگیر ایجاد شود تا ارتباط شبکه‌های میان شهروندان شکل گیرد تا آن‌ها با کمک مجموعه‌های بسیج به فعالیت در حوزه فرهنگ بپردازند.

وی افزود: زمانی می‌توانیم رضایت اجتماعی را ارتقا دهیم که در تمام حوزه‌ها با همکاری هم اتفاقات خوب و بزرگی را رقم بزنیم.

لزوم هم‌افزایی میان دستگاه‌ها برای ادای وظیفه

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: خارج از گود نشستن مسئله‌ای را حل نمی‌کن، د بلکه اقدامی مشترک و اثرگذار باید انجام شود تا به اهداف خود در حوزه فرهنگ برسیم.

وی افزود: امروز فرصت خوبی برای خدمت در شهر اصفهان فراهم شده که بی‌سابقه است، باید از این فرصت استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: افتخار شورای اسلامی شهر به مردمی، انقلابی و دینی و جهادی بودن است، اما به این معنی نیست که تمام کارها را خود انجام دهیم، بلکه هم‌افزایی میان دستگاه‌ها لازم است تا از فرصت‌ها برای ادای تکلیف و وظیفه خود استفاده کنیم.

وی افزود: بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) از سنگینی کار نباید دلسرد شد، امروز موظف هستیم با هماهنگی و همدلی کارهایی انجام دهیم که حد آن "خلیفة‌الهی" است. این نشست نباید ابتر بماند، مشابه این جلسات باید تکرار شود و در مناطق مختلف نیز اجرا شود تا نتیجه بگیریم. در شهر نیازمند یک اجماع فرهنگی هستیم، شورای فرهنگ عمومی که شورایی رسمی است فعالیت دارد، اما مجموعه‌هایی که اقدامات فرهنگی می‌کنند را می‌توانیم دور هم جمع کنیم تا از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

لزوم ترکیب انرژی بسیج و مدیریت شهری در انجام رویدادهای فرهنگی

قریشی، فرمانده ناحیه امام رضا (ع) در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: امروز جریان انقلابی در بخش‌های مختلف کشور با رأی مردم بر مسند مدیریت قرار گرفته است که با این انتخاب عمده مطالباتی از سوی مردم ایجاد شود. اکنون باید مشخص کنیم که خروجی این انتخاب چیست.

وی افزود: برخی عرصه‌های فعالیت ما با مدیریت شهری هم‌پوشانی دارد که در جلساتی با شهردار اصفهان به برگزاری نشست‌هایی به منظور هم‌فکری برای استفاده از ظرفیت شهرداری و بسیج در اجرای برنامه‌های شهری رسیدیم. در این راستا انرژی‌های هر دو مجموعه ترکیب خواهد شد و قطعاً این تعامل خروجی خوبی به دنبال خواهد داشت.

عرصه فرهنگ ما مردم سالار باشد

نصر، فرمانده ناحیه امام صادق (ع) نیز اظهار کرد: تکیه اصلی بسیج به مردم است و سازمان بسیج و سپاه همان نخ تسبیح است که واحدها را در کنار هم قرار می‌دهد و انسجام بخشی می‌کند. باید تلاش کنیم که عرصه فرهنگ ما مردم سالار باشد، بسیج کاملاً مردمی است و در اجرای رویدادهای فرهنگی نیز باید مانند بسیج متکی بر مردم باشیم.

وی با بیان اینکه چندسال بود که منتظر برگزاری چنین جلسه‌ای بودیم که امروز محقق شده است، گفت: حضور جریان انقلابی بر مسند مدیریت شهری فرصتی طلایی است که باید از آن بهره‌برداری کنیم، زیرا به راحتی به دست نیامده است.

حاجی‌عرب، فرمانده بسیج ناحیه امام حسین (ع) نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) بیانیه گام دوم را ابلاغ کردند که انتظار اجرای آن وجود دارد. در این بیانیه موضوعات فرهنگی نیز به عنوان فضای تنفسی جامعه مطرح شده است که باید در عمل به آن پرداخت.

وی با اشاره به حوزه عملکرد ناحیه امام حسین (ع) گفت: برای اثرگذاری اقدامات فرهنگی خود در حوزه بسیج نیازمند همکاری و تعامل میان شهرداری و بسیج هستیم.

کد خبر 581831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.