لزوم ایجاد تمهیدات فرهنگی پساکرونا در دانشگاه شهرکرد

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: زندگی علمی دانشجویان به مدت دو سال مجازی بود و بعد از این دوران حتما تمهیدات بسیاری از نظر فرهنگی نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یاسر پیرعلی امروز - سه‌شنبه، بیست و چهارم خردادماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: فضای فرهنگی دانشگاه شهرکرد با گذشته و با سایر دانشگاه‌های کشور متفاوت است.

وی افزود: در این حوزه با جدیت و وسواس ورود کردیم لذا زندگی علمی دانشجویان به مدت دو سال مجازی بود و بعد از این دوران حتماً تمهیدات بسیاری از نظر فرهنگی نیاز است؛ بیشترین رویکرد دانشگاه راه‌اندازی جریان‌هایی همچون جهاد تبیین است که اقداماتی با فعالان فرهنگی دانشگاه و به ویژه با محوریت دانشجویان در این زمینه انجام می‌دهیم و این را یک وظیفه و ضرورت می‌دانیم، در مجموع حوزه فرهنگ به شکل مفصل جز فعالیت‌های محوری است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: اگر فضای فرهنگی شهر آشفته باشد قطعاً بر دانشجویان تأثیرگذار است و متأسفانه امروز فضای مجازی در اختیار و مدیریت بیگانگان است، وظیفه دانشگاه فعالیت در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به شعار سال، گفت: اشتغال و دانش بنیان با محوریت دانشگاه قرار است به شکل تولید دانش بنیان باشد که تولید متفاوت از کارخانجات می‌تواند بازار صادراتی ایجاد کند، اشتغال هم باید مولد بوده نه مقطعی، شعار سال جز رویکردهای ما است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری گلخانه دانش‌بنیان داریم که ۱۰ نفر نیرو خارج از دانشگاه در قالب یک شرکت دانش‌بنیان در آن فعالیت دارند و زمین مورد نیاز آنان را افزایش دادیم؛ در شهر جونقان نیز یک مرغ‌داری متعلق به دانشگاه شهرکرد موجود است که یک دوره جوجه‌ریزی داشته و همین کمکمی به بازار این حوزه است، این مرغ‌داری در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه واقع شده است، در آینده یک سالن در اختیار این بخش قرار می‌دهیم تا نژاد مورد نظر از نظر ژنتیکی بهبود یابد، نژاد آرین بومی کشور بوده و دانشگاه طرحی برای این امر دارد که بهبود ژنتیکی این نژاد در امنیت غذایی نقش مؤثر دارد و شورای امنیت ملی در این زمینه در حال فعالیت است.

کد خبر 581820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.