از پایان رابطه پنهانی با قتل تا سرقت ۳ کیلو طلا از خانه پدر برای فرار از ازدواج

پایان رابطه پنهانی با قتل، درگیری مرگبار دو کارتن‌خواب، حمله خونین سگ به یک زن جوان، خنثی شدن لوله خمپاره جنگی دوران جنگ تحمیلی، دستگیری سرشاخه‌های اصلی شبکه لایوهای غیراخلاقی، سرقت پنج میلیاردی یک زن معتاد، سرقت سه کیلو طلا از خانه پدر برای فرار از ازدواج را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۸۹ بود که مرد سالخورده‌ای با پلیس تماس گرفت و از قتل عروس ۳۲ ساله خود به نام مهتاب خبر داد. او در تحقیقات پلیسی به مأموران، اظهار کرد: من، عروس، نوه، پسرم و همسرم در یک ساختمان دوطبقه زندگی می‌کنیم، آن روز بیرون از خانه بودیم و وقتی برگشتیم، دیدیم در خانه پسرم باز است. وارد که شدیم، صدای کمک‌خواهی نوه هفت ساله‌ام را از حمام شنیدیم و بعد متوجه شدیم مردی عروس‌مان را با ضربات چاقو به قتل رسانده و گریخته است.

با این اطلاعات، مأموران گوشی تلفن زن جوان را بررسی کرده و متوجه شدند او با مرد جوانی به نام کیارش که ۳۰ ساله و متأهل بود، ارتباط داشته است. کیارش دستگیر شد، به قتل مهتاب اعتراف کرد و افزود: بعد از آشنایی با مهتاب فکر می‌کردم مجرد است اما فهمیدم متأهل است و یک پسربچه دارد. خواستم از شوهرش جدا شود و با من ازدواج کند. وقتی پدر و مادر شوهرش خانه نبودند، به خانه مهتاب رفتم و با هم درگیر شدیم و بعد او را با چاقو کشتم اما پسرش را داخل حمام زندانی کردم.

با اعترافات او، همسر مهتاب به عنوان قیم فرزندش، تقاضای قصاص را مطرح و دادگاه نیز کیارش را به قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای‌دم محکوم کرد و این حکم هم در دیوان عالی کشور تأیید شد. اولیای‌دم ۱۳۰ میلیون تومان پرداخت کردند اما پرداخت نشدن باقیمانده پول، باعث بلاتکلیفی پرونده شد و به این ترتیب کیارش ۱۲ سال در زندان ماند.

۱۲ سال بعد، کیارش دوباره در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. روز دادگاه اولیای‌دم نبودند و وکیل آنها در جایگاه ایستاد و گفت: پسر قربانی، تنها ولی‌دم است که تقاضای قصاص کرده است. اولیای‌دم مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان بابت تفاضل دیه پرداخت کرده‌اند و رسید آن نیز موجود است. از دادگاه مهلت می‌خواهم تا مدارک را به دادگاه ارائه کنم و حکم اعدام اجرا شود.

با شنیدن صحبت‌های وکیل، کیارش اشک پشیمانی ریخت و به پای وکیل افتاد تا اولیای‌دم را راضی به گذشت کند. کیارش گفت: ۹ سال بعد از بازداشتم، پدرم فوت کرد و مادرم زمین‌گیر شد و هیچ‌کدام از اعضای خانواده به‌جز مادرم با من رابطه ندارند. همسرم هم بعد از ۱۰ سال از من جدا شد، من هزار برابر کاری که انجام داده‌ام، تاوان پس داده‌ام. در زندان ظرف زندانیان را می‌شویم تا پولی گیرم بیاید. اعدام شوم، مادرم یک روز هم زنده نمی‌ماند. از قضات دادگاه کمک می‌خواهم تا به‌خاطر مادر پیرم به من کمک کنند.

در پایان جلسه، مقرر شد دادگاه بعدی با حضور تنها ولی‌دم و متهم برگزار شود تا پس از ارائه توضیحات، قضات رأی صادر کنند.

درگیری مرگبار ۲ کارتن‌خواب

روز گذشته گزارش درگیری مرگبار دو مرد کارتن‌خواب در یکی از پارک‌های محله بی‌سیم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با همراهی محمد زارعی بازپرس ویژه قتل شعبه یکم دادسرای امور جرایم جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی پس از حضور در صحنه با جسد مرد میانسال کارتن‌خوابی مواجه شدند که بر اثر ضربه چاقو به قتل رسیده بود. بدین ترتیب تحقیقات ابتدایی کلید خورد و در بررسی‌ها مشخص شد مقتول به دلیل اختلافات شخصی با قاتل که کارتن‌خواب بوده درگیر شده و به قتل رسیده است.

بررسی‌های بیشتر نشان داد، متهم پس ارتکاب قتل بلافاصله از صحنه جنایت متواری شده و این در حالی بود که کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی هویت وی را شناسایی کردند. با دستور محمد زارعی بازپرس ویژه قتل شعبه یکم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره دستگیری متهم ادامه دارد.

حمله خونین سگ به یک زن جوان

یک خانم از کارکنان بیمارستان فهرج در هنگام رفتن به محل کار مورد حمله سگ‌های بدون صاحب قرار گرفت که یک مأمور وظیفه شناس وی را نجات داد.

بهنام قلعه‌خانی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فهرج، اظهار کرد: یکی از کارکنان نیروی انتظامی هنگام تردد در شهر متوجه گرفتار شدن این خانم در چنگال سگ‌های بدون صاحب شد که با حس نوع دوستی او را از حمله سگ‌ها نجات داد و بلافاصله شهروند آسیب‌دیده به بیمارستان فهرج انتقال داده شد و تخت درمان قرار گرفت.

فاطمه فردوست رئیس بیمارستان فهرج، تصریح کرد: این خانم از ناحیه دست و زانو مصدوم شده است که بلافاصله تحت درمان قرار گرفت، حال عمومی وی خوب است و از بیمارستان مرخص شده است.

خنثی شدن لوله خمپاره جنگی دوران جنگ تحمیلی

سرهنگ رئیس علی عبدولی فرمانده انتظامی شهرستان کارون، اظهار کرد: درپی دریافت گزارشی مبنی بر پیدا شدن یک قبضه گلوله خمپاره جنگی عمل نکرده از دوران دفاع مقدس در یکی از مزارع این شهرستان، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه سویسه این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از کشف این گلوله بلافاصله مأموران انتظامی و یگان نظامی خنثی‌سازی در محل حاضر و گلوله خمپاره جنگی را بدون هیچ‌گونه تلفات جانی به جای امن منتقل کردند. شهروندان هنگام پیدا کردن مهمات عمل نکرده به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی بدون دستکاری و نزدیک شدن به آن، موضوع را به سرعت به نزدیک‌ترین مقر انتظامی یا مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سرشاخه‌های اصلی شبکه لایوهای غیراخلاقی

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا، اظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی اعضا و سرشاخه‌های اصلی یک باند که به صورت سازمان یافته در استان‌های مختلف کشور اقدام به انتشار لایوهای غیراخلاقی و نامتعارف با مصادیق ترویج بی‌بند و باری و پولشویی با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتساپ و تلگرام می‌کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی افزود: پس از انجام مجموعه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی فنی، اعضای این باند با هویت معلوم در استان‌های بوشهر، تهران بزرگ، آذربایجان غربی، زنجان و شیراز با رعایت کلیه اصول مراقبتی و اخذ حکم قضائی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری و توقیف تجهیزات الکترونیکی و مواجهه با ادله جرم به بزه خود اقرار کردند، از تحویل این افراد به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده خبر و ادامه داد: طرح‌های عملیاتی پلیس فتا علیه گردانندگان سایت‌ها و پیج‌های غیر اخلاقی و نامتعارف در کشور به صورت دائمی در کارگروه‌های ویژه درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه حذف و پاکسازی این‌گونه محتواهای غیراخلاقی و برخورد با مجرمان این حوزه مورد درخواست بسیاری از هموطنان است، تصریح کرد: رسیدگی به این‌گونه جرایم در اولویت مأموریتی این پلیس قرار دارد و تاکنون تعدادی از این تارنماها در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفتند و برخورد با مرتکبان این‌گونه جرایم درحال اجراست.

سرهنگ مجید اضافه کرد: تعدادی از کاربران و فعالان حرفه‌ای فضای مجازی که با رعایت نکردن قوانین و مقررات و عدم توجه به هنجارها نسبت به تولید و انتشار محتوای غیراخلاقی اقدام کرده‌اند نیز مورد احضار و توجیه و اخذ تعهد قرار گرفته‌اند. کاربران فضای مجازی ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری و هنجارهای کشور در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه در حوزه مذکور موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ جهت پیگیری سریع به این پلیس گزارش کنند.

سرقت ۵ میلیاردی یک زن معتاد

چندی قبل مردی به کلانتری ۱۶۳ ولنجک رفت و از دستبرد میلیاردی به خانه‌اش خبر داد. او گفت: از خانه‌ام بیرون رفته بودم اما وقتی برگشتم متوجه شدم سارق یا سارقان به خانه‌ام دستبرد زده‌اند و مقدار زیادی پول و طلا که حدود پنج میلیارد تومان ارزش داشت سرقت شده است.

آن‌طور که شاکی می‌گفت در این سرقت هیچ قفل و دری تخریب نشده بود و این نشان می‌داد سارق فردی آشنا بوده است. در ادامه معلوم شد که زن جوانی که به موادمخدر اعتیاد دارد به خانه شاکی و خانه مجاور او رفت‌وآمد می‌کرده است. بنابراین نام وی به‌عنوان مهم‌ترین مظنون این پرونده ثبت شد. با ادامه تحقیقات درباره زن معتاد اطلاعات بیشتری درباره او به‌دست آمد و درنهایت مأموران حتم پیدا کردند که او عامل سرقت پنج میلیاردی است و او را در مخفیگاهش درحالی‌که مشغول مصرف موادمخدر بود دستگیر کردند.

سرهنگ سعید دالوند رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: متهم در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و گفت در جریان رفت‌وآمدهای او به خانه شاکی و همسایه او توانسته کلید در ورودی را به‌دست آورده و از روی آن کپی کند. او همچنین درباره سرنوشت اموال مسروقه نیز گفت که این اموال را برای تأمین هزینه مصرف موادمخدر مصرفی خود به افراد عبوری فروخته است.

به‌گفته سرهنگ دالوند هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی او ادامه دارد.

سرقت ۳ کیلو طلا از خانه پدر برای فرار از ازدواج

حدود دو هفته قبل خانواده یک دختر نوجوان افغان به اداره پلیس تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن دختر خود دادند. آنها گفتند که دختر آنها قرار بوده به‌زودی پای سفر عقد بنشیند اما به‌طور ناگهانی ناپدید شده و به‌نظر می‌رسد از خانه فرار کرده باشد.

آنها توضیح دادند: مدتی قبل یکی از همشهریان ما به خواستگاری دخترمان آمد و قرار عقد را تعیین کردیم اما دخترمان راضی به این ازدواج نبود و نمی‌خواست با خواستگارش ازدواج کند. همین مسئله باعث شده بود تا میان او و ما اختلاف و کشمکش به‌وجود بیاید تا اینکه درنهایت دخترمان راضی به ازدواج شد اما پیش از عقد یکباره ناپدید شد. ما احتمال می‌دهیم که او برای فرار از ازدواج تصمیم به فرار از خانه گرفته باشد اما وقتی متوجه شدیم تمام طلا و جواهراتی که در این سال‌ها خریده بودیم سرقت شده، شکمان به یقین تبدیل شد که او با سرقت همه طلاها که حدود سه کیلو و نیم بود از خانه فرار کرده است.

با اظهارات این خانواده پرونده‌ای در شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و مأموران با دستور قاضی محمد امین تقویان، تحقیقات برای یافتن دختر ۱۷ ساله را آغاز کردند تا اینکه بعد از گذشت حدود دو هفته وی به خانه برگشت. او که به‌شدت نادم و پشیمان بود به سرقت طلاها اعتراف کرد اما مدعی شد که همه طلاها را از او دزدیده‌اند.

وی روز گذشته با حضور در دادسرا به بازپرس پرونده، گفت: من نمی‌خواستم به ازدواج اجباری تن بدهم. از سوی دیگر به تازگی در فضای مجازی با دختری به‌نام مینا آشنا شده بودم و او وقتی متوجه شد که خانواده‌ام قصد دارند به اجبار مرا به خانه بخت بفرستند پیشنهاد فرار از خانه را داد اما گفت باید پول همراهم باشد و من همه طلاهای پدر و مادرم را دزدیدم و شبانه از خانه فرار کردم.

چند روزی به خانه مینا و چند روزی را هم به خانه زنی جوان رفتم اما روز حادثه مینا به من زنگ زد و خواست به خانه‌اش بروم و پیش او بمانم. درحالی‌که طلاها همراهم بود به خانه مینا رفتم اما داخل آسانسور مردی که ماسک به‌صورت داشت با چاقو به سمتم حمله کرد. او با دسته چاقو ضربه‌ای به سرم زد که دچار سرگیجه شدیدی شدم و بعد با تهدید کیفم را که داخل آنها طلاها بود سرقت کرد. من هم ناچار شدم نادم و پشیمان به خانه برگردم و حالا به دادسرا آمده‌ام که از مینا شکایت کنم. من به او مشکوک هستم و تصور می‌کنم وی با همدستی پسر موردعلاقه‌اش نقشه سرقت طلاهایم را کشیده‌اند.

با شکایت این دختر نوجوان، تحقیقات در این پرونده آغاز و بازپرس دستور بازداشت مینا و پسر مورد علاقه‌اش را صادر کرد تا اسرار این سرقت فاش شود.

کد خبر 581804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.