از کشف اسکلت هنگام پی‌ریزی ساختمان تا مرگ هولناک پسر ۱۷ ساله با اسلحه

کشف اسکلت هنگام پی‌ریزی ساختمان، کودک‌ربایی برای انتقام‌گیری، مرگ هولناک پسر ۱۷ ساله با اسلحه به‌خاطر عکس، کشف جسد زن پتوپیچ شده در آب‌های ساحلی، قتل هولناک به خاطر توهین به بزرگان طایفه، پایان فرار سارق حرفه‌ای با شلیک پلیس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب یکشنبه گذشته کارگرانی که مشغول ساخت‌وساز در یک قطعه زمین حاشیه جاده روستایی «پرکندآباد» مشهد بودند، با جمجمه‌ای روبه‌رو شدند که هنگام حفاری برای پی‌ریزی یک ساختمان از زیر خاک بیرون آمد. بعد از مدت کوتاهی نیز بقایای اسکلت انسان نمایان شد و بدین ترتیب کارگران سراسیمه با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند.

دقایقی بعد نیروهای کلانتری معراج مشهد عازم محل شدند و با حفظ صحنه کشف اسکلت، مراتب را شبانه به قاضی ویژه قتل عمد اعلام کردند. طولی نکشید که با حضور قاضی محمود عارفی راد بررسی‌های قضائی آغاز شد و گروهی از نیروهای تجسس به سرپرستی سرگرد قنبری (رئیس تجسس کلانتری) مأموریت یافتند تا ماجرای دفن پیکر انسان در حاشیه جاده را مورد کنکاش‌های دقیق پلیسی قرار دهند.

تحقیقات شبانه که زیر نظر مقام قضائی ادامه داشت به نتایجی رسید که نشان می‌داد مرد جوان دفن شده، دارای دندان‌های سالم بود و حدود ۳۰ تا ۴۵ سال داشت. مالک فعلی زمین مذکور مدعی است که چند ماه قبل آن را برای راه اندازی خدمات خودرویی خریداری کرده و از گذشته آن اطلاعی ندارد.

در همین حال قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با صدور دستور انتقال بقایای اسکلت کشف شده به پزشکی قانونی، از نیروهای انتظامی خواست بررسی‌های نامحسوس را برای کشف حقیقت آغاز کنند. به همین علت تحقیقات بیشتر زیر نظر سرگرد آزادواری رئیس کلانتری معراج، ادامه دارد.

کودک‌ربایی برای انتقام‌گیری

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری درپی گزارش یک فقره آدم‌ربایی کودکی دو ساله در شهرستان چابهار، بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان چابهار وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که آدم ربا به علت اختلافات قبلی این کودک دو ساله را ربوده و آدم‌ربا که مطلع شده بود پلیس به دنبال شناسایی و دستگیری وی است عرصه را بر خود تنگ و کودک ربوده شده را پس از چهار ساعت رها و متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کودک رها شده در همان لحظه تحویل خانواده شد، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع تلاش برای دستگیری این متهم تحت تعقیب توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد او در سطح شهرستان به دست آمد.

وی ادامه داد: در نهایت با تلاش شبانه روزی مأموران و انجام یکسری اقدامات تخصصی مخفیگاه این آدم‌ربای تحت تعقیب در یکی روستاهای شهرستان شناسایی و با هماهنگی قضائی، متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه پس از یک ماه فرار دستگیر شد. پلیس هرگز اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم و امنیت آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت مشاهده هر گونه اقدام غیرقانونی با هنجار شکنان برخورد قاطع خواهد شد.

مرگ هولناک پسر ۱۷ ساله با اسلحه به‌خاطر عکس

صبح دیروز در یکی از مناطق تهران، وقتی پدر و مادر پسری ۱۷ ساله برای انجام کاری از خانه بیرون رفته بودند پسر نوجوان به سراغ اسلحه بادی رفت تا آن را در دست گرفته و فیگور بگیرد. به نظر می‌رسد که او قصد داشته درحالی که با اسلحه فیگور گرفته از خودش عکس و فیلم تهیه کند اما ناگهان گلوله‌ای از اسلحه شلیک شده و پسر نوجوان خون آلود روی زمین افتاده است.

دقایقی از این اتفاق تلخ می‌گذشت که پدر و مادر این پسر نوجوان به خانه بازگشتند و پسر خود را غرق در خون دیدند. کنار او گوشی موبایل وی و اسلحه قرار داشت و خانواده او فوراً به اورژانس زنگ زدند. طولی نکشید که اورژانس در محل حاضر شده و نوجوان مجروح را به بیمارستان انتقال داد اما به‌رغم تلاش پزشکان پسر نوجوان جانش را از دست داد.

در این شرایط ساعت ۱۱ صبح دیروز گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل اطلاع داده شد. با دستور وی جسد متوفی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

کشف جسد زن پتوپیچ شده در آب‌های ساحلی

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان، اظهار کرد: درپی کشف جسد زن مجهول‌الهویه در سواحل بندرکنگ در شهرستان بندرلنگه و انتشار فیلمی با همین مضمون در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ظن پلیس مبنی بر مرگ مشکوک قوی و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران پلیس آگاهی در صحنه در تحقیقات اولیه مشخص شد که جسد مربوط به خانم جوانی حدوداً ۲۲ ساله است که پس از خفگی توسط افرادی به دریا انداخته شده است. کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با به‌کارگیری روش‌های نوین کشف جرم و تلاش همه جانبه قاتل را در کمتر از ۷۲ ساعت پس از وقوع قتل شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه علت و انگیزه قتل در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: قاتل دستگیر شده ضمن اعتراف به جرم ارتکابی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد و تلاش پلیس برای بررسی زوایای پنهان این جنایت ادامه دارد.

قتل هولناک بخاطر توهین به بزرگان طایفه

دهم فروردین سال گذشته گزارش یک درگیری مرگبار به تیم جنایی پایتخت اعلام شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که درگیری در حوالی تهرانسر رخ داده و فردی که جانش را از دست داده بود پسری ۲۷ ساله به نام بشیر بود. او اهل کشور افغانستان بود که در یکی از ساختمان‌های در حال ساخت کارگری می‌کرد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که وی با سه نفر از هموطنان خود درگیر شده و با ضربات چاقوی آنها به قتل رسیده است.

در ادامه هویت ضاربان فراری شناسایی و مشخص شد که انگیزه آنها انتقام‌جویی از مقتول بوده است. ضاربان کینه‌جو روز حادثه به سراغ هموطن خود رفته و با ضربات چاقو جان وی را گرفته بودند. در این شرایط عاملان این درگیری مرگبار تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که یکی از آنها مدتی بعد از حادثه دستگیر شد. او قبول داشت که در درگیری حضور داشته اما مدعی بود که ضربات چاقو را نفر دوم به مقتول زده است. نفر دوم و سوم این دعوا پس از جنایت به‌صورت قاچاقی از کشور خارج شده و به افغانستان فرار کرده بودند.

این دو نفر تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا اینکه چند روز قبل خبر رسید که یکی از این دو نفر مجدداً به ایران بازگشته و درحال کارگری است. با این سرنخ متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها عنوان کرد که قاتل اصلی نفر سوم است. متهم اظهار کرد: مقتول چند وقت قبل از آنکه به قتل برسد، در افغانستان به یکی از بزرگان طایفه اهانت و توهین کرده بود. این اتفاق باعث شده بود تا من و دو نفر از همشهریانم از او کینه به دل بگیریم.

وی افزود: حتی قبل از قتل او را در یک مراسم عروسی دیدیم و به او گوشزد کردیم تا دست از بدگویی و توهین به بزرگ طایفه بردارد اما همچنان به وی توهین می‌کرد و همین باعث می‌شد آتش کینه در دل ما روشن‌تر شود اما من نقشی در قتل نداشتم. اگرچه در درگیری حضور داشتم و فحاشی کردم اما ضربه‌های چاقو را نفر سوم که هم‌اکنون فراری است به مقتول زد.

دو متهم این پرونده با دستور قاضی محمد جواد شفیعی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای بازداشت سومین متهم این پرونده که فراری است و به صورت قاچاقی از کشور خارج شده، ادامه دارد.

پایان فرار سارق حرفه‌ای با شلیک پلیس

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی ساری، اظهار کرد: درپی اعلام خبری مبنی بر تردد خودرو سواری پراید با سابقه سرقت در محدوده جاده فرح آباد ساری بلافاصله مأموران گشت کلانتری ۱۳ کمربندی این فرماندهی در محل حاضر شدند که راننده خودرو با مشاهده مأموران و بدون توجه به دستور ایست پلیس از محل متواری شد.

وی افزود: مأموران انتظامی با تشکیل تیم عملیاتی و اجرای طرح مهار و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح و شلیک گلوله موفق به مهار خودرو و دستگیری دو نفر از سرنشینان خودرو شدند. سارقان از افراد سابقه‌دار در امر سرقت خودرو هستند و در جریان تیراندازی نیز یکی از آن‌ها از ناحیه مچ پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و خودرو پراید سرقتی نیز کشف شد. افراد در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 581580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.