برخی اقدام به فروش سکه نمی‌کنند/ معاملات با احتیاط انجام می‌شود

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازار سکه، معامله‌گران با احتیاط عمل می‌کنند و نبود تعادل عرضه و تقاضا منجربه افزایش حباب سکه شده؛ به نحوی که حباب سکه به بیشترین میزان خود رسیده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت معاملات در بازار طلا و سکه، اظهار کرد: قیمت‌ها درحال نوسان افزایشی است. معاملات در بازار انجام می‌شود اما معامله‌گران برای انجام آن با احتیاط عمل می‌کنند.

وی افزود: برخی از معامله‌گران که تصور می‌کنند قیمت بیشتر شده و سکه گران‌تر نیز می‌شود اقدام به فروش نمی‌کنند. در مقابل خریداران نیز خواهان خرید طلا و سکه هستند و نمی‌توانند خرید کنند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نبود تعادل عرضه و تقاضا در بازار منجربه ایجاد حباب شده است. حباب سکه به بالاترین رقم خود و محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که ناشی از افزایش تقاضا و کاهش عرضه سکه است، اما طلا خرید و فروش می‌شود و قیمت آن همپای قیمت انس جهانی و نرخ ارز در حال نوسان است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: با وجود آنکه هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۰۸ هزارتومان است، طلا خرید و فروش شده و معاملات در حال انجام است. بنابراین با توجه به هیجاناتی که اخیراً در بازار ایجاد شده معاملات با احتیاط انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود طلا در بازار خرید فروش نمی‌شود، صحیح نیست و داد و ستدها در بازار در حال انجام است؛ اما با توجه به نوسانات قیمتی معاملات با قیمت لحظه‌ای طلا انجام می‌شود. نوسانات جزئی از بازار است و در ۴۰ سال اخیر همواره شاهد نوسانات بازار بوده‌ایم.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: دو شاخص انس جهانی و نرخ ارز تعیین کننده قیمت طلا است. از حاصل‌ضرب قیمت انس جهانی در قیمت ارز در بازار، قیمت طلا محاسبه می‌شود. بر این اساس قیمت طلا از یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان در دو روز اخیر به یک میلیون و ۵۰۸ هزار تومان رسید.

کد خبر 581482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.