چگونه می‌توان بدن درد ناشی از بیماری کووید-۱۹ را تسکین داد؟

به منظور تسکین بدن درد ناشی از بیماری کووید-۱۹ باید به میزان کافی استراحت کنید و آب بنوشید، حرکات کششی را چندین بار در طول روز به صورت ملایم انجام دهید و از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ ممکن است در برخی افراد باعث بروز درد عضلانی و بدن‌درد شود. شدت این درد می‌تواند از خفیف تا متوسط متغیر باشد. بدن‌درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ معمولاً شانه‌ها، کمر یا پاها را درگیر می‌کند و با علائم دیگر مانند سردرد و خستگی همراه است. این نوع بدن درد ممکن است باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های روزمره افراد شود. همچنین درد عضلانی ناشی از بیماری کووید -۱۹ با حرکت عضله شدت پیدا می‌کند.

بدن درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ چه زمانی رخ می‌دهد؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که بدن‌درد یکی از علائم اولیه بیماری کووید -۱۹ است که می‌تواند دو تا پنج روز ادامه‌دار باشد، این درد ممکن است در میان افراد بالای ۳۵ سال تا هفت یا هشت روز طول بکشد. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که از هر سه فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، تقریباً یک نفر دچار بدن‌درد می‌شود. گاهی اوقات بدن‌درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ ممکن است بسیار طولانی‌تر باشد، افرادی که درگیر کرونای طولانی‌مدت می‌شوند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به این نوع درد قرار دارند.

دلایل بروز بدن درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ چیست؟

ویروس کرونا باعث بروز التهاب بدن می‌شود، به همین دلیل افراد زیادی پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ بدن‌درد را تجربه می‌کنند. متخصصان معتقدند که ویروس‌ها باعث ایجاد پاسخ التهابی در بدن می‌شوند؛ این التهاب شامل فرآیندهای پیچیده است که بدن برای مبارزه با عفونت‌ها و دیگر عوامل تحریک‌کننده در بدن از آن‌ها استفاده می‌کند. التهاب ناشی از ویروس کرونا باعث بروز عوارض جانبی مانند درد، تورم و مشکل در حرکت می‌شود. همچنین ممکن است باعث بروز تب و خستگی شود.

درد عضلانی ناشی از بیماری کووید -۱۹ به دلیل آسیب به فیبرهای عضلانی ایجاد می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر سه فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، یک نفر بدن‌درد را تجربه می‌کند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرده که تقریباً ۱۵ درصد بیماران بدن‌درد و درد عضلانی را تجربه کرده‌اند. مشخص شده است که پس از بدن‌درد و درد عضلانی، شایع‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ شامل گلودرد (۱۳.۹ درصد)، سردرد (۱۳.۶ درصد) و لرز (۱۱.۴ درصد) می‌شود.

چگونه می‌توان بدن‌درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ را تسکین داد؟

درصورتی‌که دچار بدن درد شده‌اید و احتمال می‌دهید به دلیل بیماری کووید -۱۹ رخ داده است، بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون خود باید آزمایش کرونا انجام دهید. همچنین توصیه شده که در این شرایط خود را در خانه ایزوله کنید و احتمال بروز علائم دیگر مانند تب و گلودرد را بررسی کنید. به منظور تسکین بدن‌درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ باید به میزان کافی استراحت کنید، آب بنوشید، حرکات کششی را چندین بار در طول روز به صورت ملایم انجام دهید، از یک رژیم غذایی متعادل پیروی و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسب را تجویز کند.

کد خبر 581173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.