بی‌تفاوتی بورس نسبت به دلار

بورس در حال از دست دادن اثر تورمی خود است، بازار امروز دو هزار واحد افت کرد و ارزش و حجم معاملات ان نیز به طرز چشمگیری کاهش یافت، میزان ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال‌های پیش زمانی که قیمت دلار رشد می‌کرد بازار سرمایه هم به پای آن رشد می‌کرد حال با رشد قیمت دلار بازار دیگر رشد نمی‌کند و در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۳۰ واحدی شاخص آن بودیم.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

امکان خرید و فروش متری زمین در بورس کالا به زودی فراهم می‌شود. دلار تهران ۳۲ هزار ۶۰۰ تومان اما بورس منفی است. صندوق‌های طلای بازار بورس مانند لوتوس پرتقاضا بودند. خگستر منفی شش درصد، آسیاتک ۴.۸ درصد رشد کرد و وآذر منفی پنج درصد افت داشت. صندوق‌های دولتی دارا یکم و پالایش هردو منفی بوده و گروه خودرویی نیز منفی بود.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت دو هزار ۱۱ واحدی به سطح یک میلیون ۵۱۸ هزار ۲۸۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار ۵۳۶ واحدی در سطح ۴۱۹ هزار ۸۶۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۳۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۲۲

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۳۰ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۹۱۵ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۹۱

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۶

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۶ هزار ۸۲۶ و ۳۶ هزار ۸۲۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۶۰۳ و دو میلیارد ۲۲۴ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. پارند

۳. افران

۴. فسازان

۵. امین یکم

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. فسازان

۳. خگستر

۴. خودرو

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. سشرق

۲. ولصنم

۳. وتوشه

۴. سشمال

۵. وایران

بیشترین کاهش قیمت

۱. خزر

۲. فنورد

۳. ولغدر

۴. بموتو

۵. غشصفا

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بی‌تفاوتی بورس نسبت به دلار

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد و یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: شاخص در مقابل و پشت سر خود دارای حمایت و مقاومت مهمی است، با وجود رشد قیمت دلار بازار رشد نمی‌کند لذا پیش بینی یک روند خنثی را برای بازار فردا خواهیم داشت.

خرید و فروش متری مسکن در بورس ممکن می‌شود

محمدی‌پور، رئیس اداره مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران: با صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خرید و فروش متری مسکن ممکن می‌شود. بدین شکل مردم می‌توانند با سرمایه‌های خرد در سود سرمایه‌گذاری در املاک و عایدات اجاره‌ای آن شریک شوند. این صندوق در ایران ابزار جدیدی بوده اولین مورد آن در حال طی مراحل قانونی برای پذیره‌نویسی است.

مجمع خوساز

به سمت بزرگترین تولید کننده اکسل خودرو در کشور پیش خواهیم رفت. پروژه‌های شرکت؛ پروژه افزایش ظرفیت سگدست پژ و۲۰۶، پروژه افزایش ظرفیت بازویی و چرخ ۲۰۶ ماشین کاری کاسه چرخ اریسان پروژه جدیدی است که پروژه خوب و قابل توجهی است، خط اکسل k۱۲۵ نیز اژ پروژه‌های مورد توجه شرکت است. رسالت شرکت محور ستزتن طراحی و تولید انواع اکسل‌های خودروهای سبک و قطعات مربوطه است.

تولید سال ۹۹ با ۱۴۰۰ در خصوص گروه اکسل خانواده ۴۰۵ در سال ۹۹ حدود ۹۱ هزار تولید داشتیم اما در سال ۱۴۰۰ این میزان بسیار کمتر شده است. برنامه افزایش تولید تارا را در دست داریم و با افزایش تولید در سال جدید رکوردهای خوبی به ثبت خواهیم رساند.

شفاف سازی قشیر

دریافت مجوز تغییر در نرخ مواد اولیه، با عنایت به نامه شماره ۱۴۰۱۰۶۲ انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران به نقل از نامه شماره ۰۲۰۶۷۱۱ وزارت محترم جهاد کشاورزی مبلغ کمک کرایه حمل چغندر قند از ۱,۰۰۰ ریال به ازا هر کیلوگرم به ۴,۰۰۰ ریال بابت کشت بهاره افزایش یافته که با توجه به نرخ خرید ۱۷۰۰۰ ریالی چغندر قند باراء هر کیلوگرم مبلغ قند یا شکر جایزه به میزان دو کیلوگرم برای هر تن چغندر تحویلی از ۱۸,۰۰۰ ریال به ۲۲,۰۰۰ ریال افزایش یافته است.

همکاری فولاد و رمپنا برای رهایی از کاهش تولید ناشی از محدودیت‌های توانیر

فولاد مبارکه و مپنا اقدام به عقد قرارداد ۹۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کرده‌اند یکی از توربین‌ها اکنون در سایت مبارکه بوده و دومی نیز طی چند هفته آتی به سایت مبارکه حمل می‌شود. با راه اندازی سیکل باز این نیروگاه در اوایل سال آتی امید زیادی است که این شرکت از محدودیت‌های برق تابستانه به طور کامل رها شود. مذاکراتی که بین فولاد مبارکه، وزارت نیرو و صمت صورت گرفته تا هیچ‌گونه افت تولید تابستانه‌ای در محصولات نوردی مبارکه صورت نگیرد.

دریافت مجوز تغییر در نرخ فروش محصولات

با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی این شرکت ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی سایر هزینه‌ها، طبق بررسی‌های انجام شده و بر اساس چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نرخ فروش انواع محصولات تولیدی این شرکت از تاریخ ۱۷/‏۰۳/‏۱۴۰۱‬ در مجموع به میزان ۱۵ درصد افزایش یافت.

برنامه دولت برای عرضه‌های تلفیقی در بورس کالا

کمیته تنظیم بازار در وزارت صمت روز پنج شنبه هفته گذشته با حضور نمایندگان شرکت‌های پتروشیمی در حوزه بالادست و پایین دست و نمایندگان اتاق بازرگانی (بخش خصوصی) و فولاد مبارکه تشکیل جلسه داد و موضوع‌های مختلفی تصمیم‌گیری شد که از جمله مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده، بحث عرضه تلفیقی در حوزه پتروشیمی و فولاد بود.

درخصوص عرضه تلفیقی در حوزه پتروشیمی، موضوع از سوی دولت به وزیر نفت واگذار شده و شرکت‌ها در هفت قلمی که بازار در آن کسری عرضه دارد، در حال فرآیند اخذ قیمت به منظور اعلام قیمت تلفیقی به بورس کالا هستند که زمان‌بندی آن روز دوشنبه هفته جاری از سوی انجمن کارفرمایان پتروشیمی اطلاع رسانی می‌شود.

معامله ۹۰ هزار بشکه میعانات گازی در بورس انرژی

بورس انرژی ایران امروز شنبه بیست‌ویکم خرداد ۱۴۰۱ میزبان عرضه بیش از سه هزار و ۹۶۲ تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری است.

بورس انرژی ایران روز چهارشنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۱ شاهد معامله حدود ۳۵ هزار و ۴۳۲ تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری به ارزش ۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۹۳۴ ریال بود.

دنیا باید آماده قیمت بالاتر نفت شود

با توجه به تورم بالا در سراسر دنیا و شدت گرفتن بحران انرژی به‌خاطر جنگ اوکراین و عدم توانایی اوپک برای افزایش تولید، دنیا باید آماده افزایش بیشتر قیمت نفت باشد.

فایننشال تایمز: جیمی دیمون، مدیر عامل بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان عقیده دارد قیمت نفت در ادامه سال جاری میلادی به ۱۷۵ دلار در هر بشکه می‌رسد. جرمی ویر، رئیس گروه تجارت کالای ترافیگورا هم قیمت نفت را رو به بالا پیش‌بینی می‌کند.بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز متوسط قیمت نفت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را ۱۴۰ دلار در هر بشکه تخمین می‌زند.

ارزان فروشی فولاد گریبان شرکت‌ها روس را گرفت

بر اساس داده‌های انجمن فولاد روسیه و به نقل از مای استیل، عمده شرکت‌های روسی که در ماه‌های اخیر اقدام به فروش محصولات خود در بازارهای بین‌المللی کرده‌اند دچار کاهش سود شده و برخی کارخانه‌ها مجبور به کاهش تولید شده‌اند. از طرفی تقویت روبل روسیه سبب کاهش قیمت‌های صادراتی این کشور شده است.

گفته می‌شود فولادسازان روسی در مدت اخیر فولاد خود را با زیان حدود ۲۰۰ دلاری روانه بازار کرده‌اند. همچنین مای استیل در گزارش امروز خود عنوان داشته است که چینی‌ها به دلیل تفاوت کیفیت اسلب صادراتی روسیه تردید در خرید این محصولات دارند.

نقشه بازار

بی‌تفاوتی بورس نسبت به دلار

بی‌تفاوتی بورس نسبت به دلار

کد خبر 581097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.