حمایت از ایثارگران حوزه صنایع‌دستی و گردشگری

مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در امور ایثارگران گفت: از ایثارگران فعال در حوزه صنعت صنایع‌دستی و گردشگری که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار مشکل شدند حمایت‌های نقدی به عمل آمد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمید زارع‌بهتاش در خصوص اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اظهار کرد: در کل بالغ بر ۱۰۰۰ ایثارگر در استان‌های مختلف کشور در وزارت‌خانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید تبدیل وضعیت شوند که تعدادی از ایثارگران تبدیل وضعیت شده‌اند و تبدیل وضعیت برخی نیز به دلیل نبود پست و انطباق نداشتن مدرک تحصیلی باقی مانده است.

وی افزود: با پیگیری‌های معاون وزیر و دستور به مدیران استان‌ها مقرر شده است که پست‌های بدون تصدی اعلام شود تا وزارت‌خانه آن را به اطلاع سازمان اداری و استخدامی برساند و پس از اخذ مجوزهای لازم تا شهریور سال ۱۴۰۱ همه ایثارگران تبدیل وضعیت خواهند شد.

زارع‌بهتاش در خصوص طرح‌های حمایتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ایثارگران در حوزه صنایع دستی و کارآفرینی گفت: گزارش حمایت از ایثارگران این وزارت‌خانه برای قاضی‌زاده هاشمی ارسال شده است و در حوزه صنعت صنایع دستی و گردشگری از ایثارگرانی که به دلیل شیوع کرونا دچار مشکل شدند حمایت‌های نقدی به عمل آمد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های این وزارت‌خانه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در مناسبت‌های مختلف از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل می‌شود و این برنامه به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به طرح سپاس و تکریم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران افزود: در طرح سپاس سال گذشته در مناطق مختلف برنامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، در کنار آن از خانواده‌های شهدای شاخص وزارت‌خانه تجلیل شد و به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در منطقه ۱۵ نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 581070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.