قم پذیرای هفته‌های تاریخی و فرهنگی دیگر شهرها خواهد بود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: این کلان‌شهر پذیرای برگزاری هفته تاریخی سایر شهرها و به‌تبع آن هفته تاریخی قم در شهرهای دیگر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در آیین اختتامیه نخستین رویداد فرهنگی شیراز در قم که در سالن امام علی (ع) فرمانداری کهک برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این هفته فرهنگی فرصتی برای تبادلات بین دو شهر قم و شیراز است و این برنامه در قالب تفاهم‌نامه دو سال قبل سه شهر مذهبی قم، مشهد و شیراز اجرایی شده است.

وی افزود: به‌رغم مشکلات و نبود تجربه در این حوزه، برنامه‌های این هفته با بهترین کیفیت و هماهنگی بین دستگاهی اجرایی شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: مسئولان شهرداری و هنرمندان شیراز در بازدید از امامزاده موسی مبرقع (ع)، خانه موزه شهیدان زین‌الدین، خانه تاریخی ملاصدرا و دیگر اماکن استان، بر تازگی آشنایی با این جاذبه‌های سفر در استان تأکید داشتند و آنها را بسترساز جذب مسافر و توریسم دانستند.

وی تصریح کرد: برگزاری نخستین رویداد فرهنگی شیراز در قم، به‌رغم استرس‌ها، خستگی‌ها و لزوم ایجاد هماهنگی‌ها، برای مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بسیار دل‌نشین و شیرین بود.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، استیج فرهنگی، پرده‌خوانی، اجرای هنر تعزیه، محافل سه‌گانه ادبی و شعرخوانی، معرفی ظرفیت‌ها و نشست تاریخی دو شهر قم و شیراز، برپایی کارگاه خوشنویسی و غبارروبی از جلوه‌های زیبای این هفته فرهنگی در قم بود.

کد خبر 581014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.