آغاز به‌کار چهارمین رویداد ملی فهما با رویکرد مسجدمحوری

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌های این ستاد، از آغاز رسمی چهارمین دوره از رویداد ملی فهما خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حمیدرضا ناطقی نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون‌های مساجد را از اهداف اصلی چهارمین رویداد فهما دانست و اظهار کرد: این رویداد با توجه به محوریت امام جماعت در فعالیت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون‌های فعال تدوین شده است؛ ضمن اینکه چهارمین دوره این رویداد همانند سال گذشته در سه شبستان و ۱۲ رواق برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال برای هر رواق، دستورالعمل تخصصی تدوین می‌شود که هدف اصلی آن ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون‌ها برای نقش‌آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر جامعه است.

ناطقی با اشاره به رهنمودهای قرآنی که ما را به رقابت در کارهای نیک دعوت می‌کند؛ فعالیت در جهت عمران معنوی مساجد و تحقق مسجد تراز اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی را از جمله این کارهای نیک برشمرد و تصریح کرد: باید مراقبت کنیم که این رقابت از مسیر هدف اصلی منحرف نشود.

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای بهره‌برداری بیشتر نوجوانان و جوانان از فعالیت‌های فهما در کانون‌های مساجد است، از سوی دیگر کاهش شیوع ویروس کرونا امکان اجرای فعالیت‌های کانون‌ها به صورت میدانی را فراهم آورده و برنامه‌ریزی‌ها از سوی ستاد به نحوی است که تمرکز فعالیت‌ها به صورت حضوری باشد.

ناطقی همچنین با اشاره به مزایا و امکانات گسترده سامانه بچه‌های مسجد افزود: این سامانه باید ابزاری برای تقویت رصد و انعکاس فعالیت‌های میدانی کانون‌ها باشد نه اینکه جلوه‌های حضور اعضای کانون‌ها را در مسجد کم‌رنگ کند.

وی با تاکید بر اینکه کانون‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود می‌توانند یک تا سه رواق را برای شرکت در رویداد رقابتی فهما انتخاب کنند، گفت: نگاه ما این است که رویداد رقابتی فهما بخشی از فعالیت‌های گسترده شبکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و کانون‌ها باید متناسب با مأموریت‌ها و اولویت‌های روز، در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در ادامه شاخص‌های مهارتی (آموزشی)، میدانی، رقابتی (جشنواره‌ای)، شبکه‌ای، تعاملی و خودجوش هویتی و ساماندهی را به عنوان گستره فعالیت‌های کانون در رویداد فهما برشمرد و افزود: این فعالیت‌ها زیر نظر ائمه جماعات برگزار می‌شود.

وی همچنین مسجدمحوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه‌ای، جاذبه‌آفرینی هنری و خودکفایی را از شاخص‌های میدانی ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق‌های دوازده‌گانه اعلام کرد.

چهارمین رویداد ملی فهما از بیست‌ویکم خردادماه همزمان با میلاد امام رضا (علیه السلام) آغاز شده است و کانون‌های برتر در دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی خواهند شد.

کد خبر 581009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.