بازدید جمعی از نمایندگان تهران از بخش رودبار قصران در شمیرانات

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بازدید جمعی از نمایندگان تهران از بخش رودبار قصران در شهرستان شمیرانات خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تشریح نظارت میدانی اعضای مجمع نمایندگان تهران از بخش رودبار قصران در شهرستان شمیرانات اظهار کرد: اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه سفرهای نظارتی خود به مناطق مختلف حوزه انتخابیه امروز به همراه فرماندار شمیرانات، شهرداران اوشان، فشم، میگون و شمشک دربندسر و مسئولان دستگاه‌های دولتی ضمن بازدید از شهرهای مختلف بخش رودبار قصران و گفت‌وگو با مردم و همچنین امام جمعه این بخش از بعضی از پروژه‌های این شهرها و همچنین معضلات شهری و روستایی این مناطق بازدید کردند.

وی افزود: در ادامه اعضای مجمع نمایندگان در جلسه شورای اداری بخش رودبار قصران با حضور مسئولان استان و شهرستان در محل شهرداری شمشک و دربندسر به بررسی موضوعات و تصمیم‌گیری پیرامون راهکارهای اجرایی و عملیاتی حل مشکلات منطقه پرداختند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این نشست مقرر شد مطالعات پروژه تعریض پل زردبند توسط اداره راه و شهرسازی استان تهران طی دو ماه انجام و در آینده نزدیک جلسه مشترکی با سازمان بازرسی کل کشور به منظور رفع موانع قانونی جهت جلب مشارکت سایر بخش‌ها با نظر فرمانداری برای تأمین ۵۰ درصد تأمین مالی پروژه تشکیل شود و ۵۰ درصد دیگر پروژه نیز با مشارکت شهرداری اوشان، فشم و میگون پیش برود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش واصله مشکل اختلال در دریافت برنامه‌های صداوسیما در این منطقه وجود دارد تصریح کرد: مقرر شد جلسه مشترکی با مجمع نمایندگان استان تهران، کمیسیون فرهنگی، معاونت فنی صداوسیما و فرماندار شمیرانات برای رفع این مشکل تشکیل شود. همچنین مقرر شد مجمع نمایندگان استان تهران در خصوص تسریع در بازنگری طرح‌های هادی روستایی استان با حضور استاندار و در صورت نیاز با حضور فرمانداران اقدامات لازم را انجام دهند.

خضریان با اشاره به وجود مشکلات عدیده برای مردم به دلیل نبود نمایندگی ادارات دولتی در شهر شمشک دربندسر، تصریح کرد: قرار شد شهرداری شمشک دربندسر ظرف ۱۰ روز آینده امکانات و تجهیزات لازم جهت حضور نمایندگان دولتی را برای خدمت‌رسانی به مردم در ساختمان شهرداری فراهم و محلی را برای این امر آماده کند و فرماندار شمیرانات نیز هماهنگی‌های لازم را به منظور استقرار نمایندگان ادارات انجام دهد و گزارش آن را در مهلت ۲۰ روزه به مجلس تقدیم کند. همچنین در موضوع احداث ساختمان مجزا برای حضور ادارات دولتی در شهر شمشک دربندسر توسط شهرداری و فرمانداری شمیرانات قرار شد مطالعات لازم انجام و ظرف دو ماه گزارش آن به مجمع نمایندگان استان ارائه شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: ارائه طرح ساخت مصلی بخش رودبار قصران با مدیریت فرماندار شمیرانات و نظر امام جمعه به شهرداری اوشان، فشم و میگون واگذار شد و قرار شد پس از انجام این مطالعات و ارائه آن به اداره راه و شهرسازی شهرستان شمیرانات اقدامات لازم برای تخصیص زمین انجام گیرد و ساخت آن توسط شهرداری انجام شود. همچنین مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده شهرداری شمشک دربندسر طرح و اعتبارات لازم را به شورای اداری شهرستان جهت ساخت کلانتری ارائه کند تا اداره راه و شهرسازی بر اساس آن زمینی را ظرف مدت یک ماه برای احداث کلانتری تخصیص دهد.

خضریان تصریح کرد: در این جلسه با عنایت به اینکه شهرداری شمشک دربندسر، اعلام آمادگی کرده است تا مسئولیت نگهداری راه بخش رودبار قصران به سمت چالوس را عهده‌دار شود، مقرر شد در اولین جلسه شورای اداری شمیرانات، طی فرآیند قانونی و تعهدنامه پنج ساله سوله راهداری که زمین آن متعلق به شهرداری است، به شهرداری تحویل داده شود تا ماشین‌آلات شهرداری امکان استقرار در آن را پیدا کنند. ضمن اینکه مبلغ اجاره سوله با هزینه پیمان نگهداری راه قابل تهاتر پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: فرمانداری شمیرانات مکلف شد جلسات اجاره بلندمدت پیست اسکی شمشک توسط شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی به شهرداری شمشک دربندسر را در مهلت یک ماهه برگزار کند تا این پیست اسکی امکان ارتقا و تجهیز در جهت رشد ورزش در این منطقه را پیدا کند. ضمن اینکه فرمانداری شمیرانات با توجه به اعتراضات مردمی در خصوص مشکلات ایجاد شده پیرامون ماده ۱۷ حریم راه‌ها که در بخش رودبار قصران به دلیل تداخل حریم‌ها با یکدیگر ایجاد مشکلاتی کرده است، موضوع را جهت بررسی در شورای استان تهران به استانداری و مجمع نمایندگان تهران گزارش کند تا در سطح استان تهران تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایمنا، در این بازدید میدانی حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، اقبال شاکری، غلامرضا رضوانی، مجتبی رضاخواه، رضا تقی‌پور انوری، سیدعلی یزدی‌خواه و علی خضریان از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران حضور داشتند.

کد خبر 580982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.