مسئولان به وضعیت نابسامان ساحل بازار رسیدگی کنند

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه ساحل بازار بزرگ این شهر شرایط بسیار بی‌نظم و نابسامانی دارد، گفت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط درخواست می‌کنیم به وضعیت ساحل بازار بزرگ آستارا رسیدگی کنند.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساحل بازار بزرگ آستارا توسط آب‌منطقه‌ای گیلان برای بهره‌برداری به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است و با وجود اینکه در محدوده شهری قرار دارد، شهرداری در حفظ و نگهداری آن هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

وی افزود: ساحل بازار بزرگ آستارا وضعیت بی‌نظم و نابسامانی دارد؛ افراد هر اقدامی که دوست دارند در ساحل انجام می‌دهند و مسئولان متولی بر این محدوده، هیچ‌گونه نظارتی ندارند.

سرپرست شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: در ساحل بازار، تعدادی اسب در شرایط نامناسب توسط پیمانکار بخش خصوصی نگهداری می‌شود و در ازای دریافت مبلغی برای سوارکاری در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد. فضولات این حیوان و زباله‌های رهاشده در ساحل موجب آلودگی محیط و بوی تعفن در طبیعت زیبای این محدوده از شهر شده است.

نوپور اضافه کرد: در ساحل بازار، دکه و اتاقک‌های نامتعارف با استفاده از چوب، برزنت و نایلون ایجاد شده است که در شأن شهر گردش‌پذیر و با فرهنگ آستارا نیست.

وی با تاکید بر اینکه ساحل باید تحت قوانین خاصی به بخش خصوصی واگذار شود و مسئولان متولی نیز باید بر عملکرد آن نظارت داشته باشند، تصریح کرد: مدیریت شهری در خصوص شرایط واگذاری ساحل بازار آستارا به بخش خصوصی و وضعیت نابسامان آن، با ادارات آب منطقه‌ای و حفاظت محیط‌زیست مکاتباتی انجام داده اما تاکنون هیچ پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه وضعیت ساحل بازار با طرح ساحلی و زیبای سفیر امید این شهر هیچ سنخیت و تناسبی ندارد، گفت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط درخواست می‌کنیم به وضعیت ساحل بازار آستارا رسیدگی کنند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 580969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.