در فوتبال هم دود از کنده بلند می‌شود!

روزبه‌روز بازیکنان درک می‌کنند که پیرتر شده‌اند اما هوش بالا، سبک زندگی خاص و پیشرفت علم پزشکی به کمک ستاره‌ها آمده تا امثال مسی و رونالدو در فوتبال همچنان بدرخشند و ستاره میدان باشند.

به گزارش یورونیوز، براساس ضرب‌المثلی معروف «زندگی از ۴۰ سالگی شروع می‌شود.» برای فوتبالیست‌ها، بازنشستگی از این ورزش اغلب می‌تواند شرایط برعکسی داشته باشد اما با پیشرفت علم ورزش و تغییر سبک زندگی افراد، حرفه‌های بیشتری در حال گسترش هستند که به سلامت و مقاومت جسمانی بیشتر منجر می‌شود.

در برخی از لیگ‌های برتر اروپا، بهترین گلزنان به راحتی بالای ۳۰ سال دارند. گلزن برتر بوندسلیگا آلمان روبرت لواندوفسکی است که در ماه اوت ۳۴ ساله می‌شود. کریم بنزما قبلاً به این سن رسیده، اما این مسئله مانع از بهار مجدد دوران فوتبالی او نشده است. بنزما در سال اخیر بهترین گلزن لالیگا شد و در لیگ قهرمانان اروپا درخشید. در جای دیگری از اروپا، چیرو ایموبیله توانست با ۳۲ سال عنوان بهترین گلزن سری آ را از آن خود کند.

کریستیانو رونالدو: ۲۰ سال در اوج

در همین حال در انگلیس، کریستیانو رونالدو که ۳۷ سال دارد در کنار جیدون سانچو ۲۲ ساله بازی می‌کند. رونالدو زمانی در اولدترافورد در ۱۹ سالگی می‌درخشید و حالا پس از گذشت قریب به دو دهه، همچنان در بالاترین سطح قرار دارد. کارشناسان فوتبال به خوبی می‌دانند که در طی این سال‌ها سبک بازی رونالدو با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. با این حال در یک چیز شکی وجود ندارد، رونالدو با هر سیستم و سبکی، همواره در بالاترین سطح است.

او همیشه در جای درس قرار دارد. حرکات انفجاری او و کارهایی که در زمین بازی انجام می‌دهد بسیار تأثیرگذار است. ذهنیت او تأثیر زیادی بر نحوه عملکردش در بازی‌ها دارد و او هر بار با جدیت هر چه تمام تر برای مسابقه بعدی خود آماده می‌شود. رونالدو قرار نیست در یک مسابقه بیش از ۱۰ کیلومتر بدود؛ او تنها لازم است چند متر بدود اما همان چند متر دویدن او کافی است تا سرنوشت بازی تغییر کند. همه می‌دانند که او الگویی است که فوتبالیست‌ها باید تلاش کنند تا به سطح او نزدیک شوند.

از نظر طول عمر، کریستیانو رونالدو وضعیت چشمگیری دارد. با این حال، او هنوز راه درازی برای رسیدن به رکورد کازویوشی میورا در پیش دارد. او به مدت پنج دهه به عنوان یک فوتبالیست فعالیت کرده است و به نظر می‌رسد رکوردی در اختیار دارد که هرگز برای بازیکن دیگری دست‌یافتنی نباشد.

لئون عثمان، ستاره سابق لیگ برتر در سن ۳۵ سالگی از فوتبال حرفه‌ای بازنشسته شد. عثمان به عنوان بازیکنی که خیلی دیر شکوفا شد تا سال ۲۰۰۴-۲۰۰۵ به عنوان بازیکن ثابت در هیچ تیمی بازی نکرده بود. او اولین بازی ملی خود در تیم ملی انگلیس را در ۳۱ سالگی به انجام داد. هافبک سابق اورتون رازهای عجیبی در خصوص سبک زندگی بازیکنان در زمان خودش فاش کرد.

وی درباره سبک زندگی بازیکنان در زمان قدیم گفته است: فرهنگ گسترده‌ای وجود داشت که بعد از بازی یک نوشیدنی بخورید و یک میان‌وعده هم میل کنید. به ما می‌گفتند که فقط مطمئن شوید که برای بازی آماده هستید، سپس هر کاری که می‌خواهید در این بین انجام دهید. در طول دوران حرفه‌ای من، همه چیز شروع به تغییر کرد. کمی وقت گذاشتم تا بتوانم درک کنم که برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید حتی بیشتر از زندگی اجتماعی‌ام را فدا سازم.

تجربه کلیدی است

بازیکنان جوان‌تری مانند کیلیان امباپه و ارلینگ هالند، ممکن است تفاوت‌ها را در زمین مسابقه ایجاد کنند؛ اما در فصل اخیر به همه ثابت شده است که بازیکنان باتجربه هنوز جایگاه بسیار مهمی در فوتبال دارند. فرناندینیو (۳۷ ساله) و جیمز میلنر (۳۶ ساله) نقش ارزشمندی در نبرد برای قهرمانی لیگ برتر بین منچسترسیتی و لیورپول داشته‌اند. لوکا مودریچ (۳۶ ساله) به رئال مادرید کمک کرد تا یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا کسب کند. زلاتان ابراهیموویچ ممکن است به ۴۱ سالگی نزدیک شود اما نقش خود را در قهرمانی میلان در سری آ ایفا کرده است.

شاید روز به روز بازیکنان درک کنند که پیرتر شده‌اند و دیگر همان کارایی سابق را ندارند، اما هوش بالا، سبک زندگی خاص و پیشرفت علم پزشکی به کمک ستاره‌ها آمده تا امثال مسی و رونالدو پس از نزدیک به دو دهه فعالیت در فوتبال همچنان بدرخشند و ستاره میدان باشند. ستاره‌هایی که کیفیت بالای خود را با تجربه مثال‌زدنی خود ترکیب می‌کنند و به فرمول موفقیت می‌رسند.

کد خبر 580872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.