خیزش گردوخاک در شرق کشور/افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق کشور از خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، امین‌حسین نقشینه، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نوزدهم خرداد و روزهای آتی اعلام و اظهار کرد: در سه روز آینده در خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، ارتفاعات البرز شرقی واقع در استان‌های گلستان و سمنان، شمال آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: امروز در نوار شرقی کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. فردا در برخی از نواحی واقع در زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و همچنین برای اصفهان و فارس، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که می‌تواند همراه با خیزش گردوخاک باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شنبه در برخی از نواحی مرکز، جنوب و شرق کشور، وزش باد افزایش می‌یابد. در سیستان‌وبلوچستان افزایش ابر گاهی منجر به رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب‌شرق کشور می‌شود. در سه روز آینده برای استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر، وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک است.

نقشینه با اعلام متلاطم شدن آب‌های خلیج‌فارس گفت: شنبه و یکشنبه شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان رضوی، جنوب سیستان‌وبلوچستان، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری دارد. امروز و فردا در تهران گاهی وزش باد شدید می‌شود که می‌تواند در مناطق جنوبی تهران سبب کاهش کیفیت هوای پایتخت شود. همچنین بیشینه دمای امروز تهران ۳۶، فردا ۳۴ و شنبه به ۳۳ درجه و کمینه دما به ۲۶ درجه بالای صفر درجه می‌رسد.

کد خبر 580745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.