ضرورت رفع فضای ناایمن در محلات تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مشکلاتی که به‌خاطر پیشرفت کند پروژه ایجاد شده ، نارضایتی شهروندان از به وجود آمدن فضاهای ناایمن شهری در این محله بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد علوی، امروز چهارشنبه، هجدهم_ خردادماه در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهری منطقه پنج تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته این طرح تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، همکاران در معاونت معماری و شهرسازی تصمیم به بازبینی طرح کردند و در این بازبینی مشخص شد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.

وی ادامه داد: در بازطراحی توسعه خیابان شوش حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خاوران، عرض ۲۰ متر برای این خیابان در نظر گرفته شد، بنابراین بسیاری از املاکی که قبلاً در طرح بودند، از طرح خارج شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که به خاطر پیشرفت کند پروژه ایجاد شد، نارضایتی شهروندان از به وجود آمدن فضاهای ناایمن شهری در این محله دانست و گفت: این فضاها تبدیل به پاتوقی برای آسیب‌های اجتماعی شده بود، بنابراین تصمیم گرفته شد تا طرح هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

علوی اضافه کرد: در بازبینی طرح بسیاری از املاک از طرح خارج شدند و مالکان این املاک که جز املاک فرسوده محسوب می‌شوند، می‌توانند با استفاده از طرح‌های تشویقی اقدام به نوسازی ملک خود کنند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به بازبینی طرح، هم اکنون با توجه به اینکه تنها لازم است، حدود ۲۱ پلاک تملک شود، اجرای پروژه سرعت بسیار بیشتری به خود می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به تملک تعدادی از پلاک‌ها در ۱۵ سال گذشته و خارج شدن این اراضی از طرح، حدود ۴.۵ هکتار فضای شهری جهت تبدیل به بوستان، سالن ورزش، استخر و ارائه سایر خدمات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 580592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.