میزان مرگ‌ومیر آبله میمون چقدر است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری آبله میمون احتمالا حدود یک درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد در حالی که آبله می‌تواند تا ۳۰ درصد مرگ‌ومیر داشته باشد، سویه آبله میمون در غرب آفریقا که به نظر می‌رسد عامل شیوع کنونی است، احتمالاً دارای نرخ مرگ‌ومیر در حدود یک درصد است. بیشتر افراد مبتلا در عرض دو تا چهار هفته بدون درمان پزشکی خاص بهبود پیدا می‌کنند.

به گفته متخصصان، ظهور ناگهانی آبله میمون در چندین کشور در آمریکای شمالی و اروپا نشان می‌دهد که این ویروس احتمالاً برای مدتی شناسایی نشده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است، افراد تأیید شده یا مشکوک به آبله میمون باید تا زمانی که سلامت آن‌ها تأیید نشده است و ضایعات پوستی آن‌ها بهبود نیافته است، در قرنطینه باشند.

آبله میمون معمولاً با علائمی مانند بیماری آنفلوانزا از جمله تب، سردرد، دردهای عضلانی، لرز، خستگی و تورم غدد لنفاوی شروع می‌شود، سپس ضایعاتی روی پوست بدن ایجاد می‌شود؛ ویروس معمولاً از طریق تماس پوست به پوست با این ضایعات منتقل می‌شود، اگر فردی این ضایعات را در گلو و دهان خود داشته باشد، ویروس عامل بیماری آبله میمون ممکن است از طریق قطرات تنفسی نیز منتقل شود.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، افرادی که در معرض آبله میمون قرار دارند باید به مدت ۲۱ روز علائم را تحت نظر داشته باشند. آن‌ها باید دو بار در روز دمای بدن خود را بررسی کنند و از نظر تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی مورد معاینه قرار بگیرند، در صورت بروز تب یا بثورات پوستی خود را ایزوله کرده و فوراً به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 580561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.