از قتل پیرزن تبریزی به دست آدم‌رباها تا بیهوش کردن پیرمردها توسط پرستار

قتل پیرزن تبریزی به دست آدم‌رباها، قتل خونین در درگیری دسته جمعی، فوت کودک هفت ساله در تصادف تریلی، آدم‌ربایی دختر جوان در تهران، بیهوش کردن پیرمردها توسط پرستار، آدم‌ربایی شاخ اینستاگرامی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم محمودی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در پی اعلام مفقودی خانم ۷۰ ساله تبریزی موضوع به لحاظ حساسیت در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با شگردهای پلیسی و استفاده از تجهیزات فنی پلیس به سه نفر در این خصوص مظنون شدند که یکی از متهمان را حین خروج از کشور و دو همدست دیگرش را که خانم بودند، دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

وی افزود: در بازجویی‌های فنی به عمل آمده متهمان که در ابتدا منکر موضوع بودند با ارائه دلایل و مدارک از سوی پلیس لب به اعتراف گشوده و پرده از راز جنایتی هولناک برداشتند. متهمان در اعترافات خود از طرح نقشه قبلی برای اخاذی ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت رمز ارز از خانواده فرد ربوده شده اعتراف کردند که به علت شناسایی شدن توسط فرد ربوده شده او را به قتل رسانده و جنازه را در یکی از شهرستان هم‌جوار رها کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به فعالیت شبانه‌روزی پلیس در خدمت‌رسانی به مردم، به مخلان نظم و امنیت جامعه هشدار داد که اقدامات خلاف قانون افراد زیر ذره‌بین پلیس است و با هرگونه جرم و جنایتی برخورد و مجرمان به مراجع قانونی تحویل خواهند شد.

قتل خونین در درگیری دسته جمعی

سرهنگ نبی‌الله قاسمی، فرمانده انتظامی خرم‌آباد، اظهار کرد: این حادثه روز گذشته در روستای پشت‌کره بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد رخ داد که بر اثر آن یک نفر به قتل رسید. اختلافات محلی دلیل اصلی نزاع بوده، قاتل متواری شده و اقدامات برای دستگیری وی در حال انجام است.

وی افزود: نیروی انتظامی در منطقه مستقر و آرامش کامل در این روستا برقرار شده است؛ بنابراین خانواده مقتول باید آرامش را حفظ کنند و قانون را فصل‌الخطاب قرار دهند.

فوت کودک ۷ ساله در تصادف تریلی

بهرام قدس، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گرمسار از فوت یک کودک هفت ساله در تصادف تریلی خبر داد و اظهار کرد: این اتفاق در حوالی گرمسار رخ داده است. کامیون حامل بار اسباب‌بازی صبح امروز با یک دستگاه تریلی تصادف می‌کند و راننده که مصدوم شده بود به صورت سرپایی درمان می‌شود و در بررسی امدادگران از قسمت بار کامیون ناگهان پیکر بی‌جان کودکی پیدا می‌شود.

وی افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این کودک فرزند هفت ساله راننده کامیون است که بدون اطلاع پدر خود برای بازی با اسباب‌بازی‌ها به قسمت بار رفته بوده است و تلاش برای نجات کودک بی‌فایده ماند. از همه رانندگان کامیون و تریلی می‌خواهیم حتماً در هنگام حمل بار جوانب احتیاط را به شدت رعایت کنند تا شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم.

آدم‌ربایی دختر جوان در تهران

خردادماه جاری، رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی یک دختر جوان توسط سرنشینان یک خودرو در دستور کار محمدرضا صاحب جمعی بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی قرار گرفت. در گام نخست تحقیقات این پرونده آدم‌ربایی، مشخص شد دو مرد که با یکدیگر پسرعمه بودند، با خودرو پراید دختر جوانی را به عنوان مسافر در تهران‌پارس سوار کردند و به حرکت خود ادامه دادند.

تحقیقات تکمیلی نشان داد دختر جوان در حالی که در صندلی جلو پراید نشسته بوده متوجه حرکات مشکوک مردی که در صندلی عقب قرار داشته شده و خواستار توقف خودرو می‌شود، اما در ادامه راننده خودرو با بی‌توجهی به فریادهای این دختر جوان، به مسیر خود ادامه می‌دهد و پس از چند دقیقه دختر جوان با باز کردن درب خودرو خود را از داخل کابین به خیابان پرتاب می‌کند و به شدت مجروح می‌شود.

چندی بعد، مأموران پلیس آگاهی که متهمان این پرونده را شناسایی کرده بودند، در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری آنها شدند. روند قضائی پرونده ادامه داشت تا اینکه سه‌شنبه هفدهم خردادماه، راننده خودرو پراید برای تحقیقات تکمیلی به شعبه ششم دادسرای امور جنایی منتقل شد. تحقیقات درباره این پرونده توسط محمدرضا صاحب‌جمعی بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی ادامه دارد و متهمان در اختیار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بیهوش کردن پیرمردها توسط پرستار

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: چند روز قبل مردی به پلیس تهران خبر داد از خانه پدر سالخورده‌اش در شمال پایتخت سرقت شده است. وقتی کارگاهان پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند او گفت پدرم به تنهایی در خانه‌اش زندگی می‌کرد. من از چند روز قبل برای مراقبت از او زنی ۳۸ ساله را که در سایت دیوار آگهی داده بود به عنوان پرستار خانگی استخدام کردم. امروز وقتی به خانه پدرم آمدم دیدم وضع خانه به هم ریخته و پدرم بیهوش شده است که به اورژانس خبر دادم. بعد متوجه شدم ۸۰۰ میلیون تومان سرقت شده است و از پرستار شکایت دارم.

وی افزود: کارآگاهان پلیس با آغاز تحقیقات میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی خود متوجه شدند لیلا یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای سرقت است. با به دست آمدن این اطلاعات دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره ۱۷ قرار گرفت که با انجام اقدامات کارآگاهی او را شناسایی و در حالی که قصد اجرای نقشه‌ای تازه داشت بازداشت کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در تحقیقات اولیه از سارق جوان، مریم به جرم خود معترف شد و چهار مال باخته دیگر او را شناسایی کردند. متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفت و کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

آدم‌ربایی شاخ اینستاگرامی

رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. آن روز والدین پسری ۱۳ ساله نزد بازپرس محمدامین تقویان رفتند و ماجرای هولناکی از ربوده شدن پسر خود را بازگو کردند. مادر این پسر درباره حادثه‌ای که اتفاق افتاده بود گفت: اواسط فروردین‌ماه امسال بود که پسرم با سر و صورتی کبود به خانه برگشت. او گفت با پسری که از خودش بزرگ‌تر است دعوایش شده و کتک خورده است.

وضعیت او به حدی بود که حتی بینی‌اش هم شکسته بود و دچار خونریزی شده بود. روی بدنش هم جای کبودی وجود داشت. هرچه از او درباره کسی که این بلا را بر سرش آورده بود پرسیدیم جواب درستی نداد. به همین دلیل ما هم پیگیر نشدیم، اما فهمیدیم کسی که این کار را با پسرمان کرده جوانی حدود ۲۲ ساله و خلافکار است که او را در یکی از پارک‌ها کتک زده است.

جراحت‌های پسرم خوب شده بود و دیگر درباره این حادثه حرفی نبود تا اینکه چند روز قبل یکی از دوستان او سراغ من آمد و گفت جوان شروری که پسرم را کتک زده فیلم این حادثه را در اینستاگرام منتشر کرده و کری‌خوانی کرده است. او در این فیلم گفته بود که هرکسی با من در بیفتد چنین بلایی بر سرش می‌آورم. حالا هم این پسر را می‌زنم، دماغش را می‌شکنم و هیچ‌کس هم حریف من نمی‌شود.

حالا ما به اتهام آدم‌ربایی و ضرب و جرح از پسر شرور شکایت داریم. وقتی جوان شرور فهمید ما قصد شکایت داریم پیشنهاد داد تا ۱۰ میلیون تومان به ما بدهد تا از شکایت صرف‌نظر کنیم، اما ما قبول نکردیم و او شروع به تهدید کرد و گفت ممکن است بلایی بر سر پسرم و خودم بیاورد.

به‌دنبال ثبت این شکایت تحقیقات در این خصوص آغاز و حکم جلب پسر شرور صادر شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد او از جمله افراد سابقه‌دار منطقه است که سال ۹۷ به اتهام آزار و اذیت کودکان بازداشت شده و آخرین مرتبه نیز اردیبهشت‌ماه امسال توسط پلیس دستگیر شده و حالا در زندان به سر می‌برد. در این شرایط بود که او از زندان به دادسرای امور جنایی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

متهم وقتی در برابر بازپرس تقویان قرار گرفت با اعتراف به کتک زدن پسر ۱۳ ساله و فیلم گرفتن از او اظهار کرد: او با اینکه ۱۳ سال دارد، اما جثه بزرگی داشت و همیشه با هم کل‌کل داشتیم مدام برای یکدیگر کری‌خوانی می‌کردیم تا اینکه یک مرتبه او را همراه یکی از دوستانم به پارکی بردم و کتک زدم و از این صحنه فیلمبرداری کردیم.

وی افزود: من در اینستاگرام فالوئرهای زیادی دارم بعد از مدتی برای اینکه فالوئرهایم بیشتر شود و لایک بیشتری بگیرم این فیلم را در صفحه شخصی‌ام منتشر کردم اما فکرش را هم نمی‌کردم که کار به اینجا کشیده شود و خانواده او از من شکایت کنند. من قبلاً نگهبان یک فروشگاه بودم، اما بعد از این اتفاقات بیکار شدم و حالا هم که گرفتار این پرونده شده‌ام.

بر اساس این گزارش هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.

کد خبر 580551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.