برگزاری رویداد هفته‌های فرهنگی با حمایت شهرداری قم

شهردار قم از برگزاری رویداد هفته‌های فرهنگی با حمایت شهرداری این کلان‌شهر خبر داد و گفت: هدف اصلی شهرداری قم از برگزاری رویداد هفته‌های فرهنگی افزایش زمینه رشد و معرفت نسل جوان و عموم مردم از ظرفیت‌های تمدنی، فرهنگی، علمی و دینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به حمایت شهرداری قم از برگزاری رویدادهای فرهنگی، اظهار کرد: برگزاری رویداد فرهنگی شیراز در قم اتفاق بسیار مبارکی به‌ویژه در دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه تعظیم شعائر مانند دهه کرامت حائز اهمیت است، ادامه داد: یکی از اهداف اصلی بزرگداشت این قبیل ایام، تأسی بیشتر به مکارم اخلاقی خاندان عصمت و طهارت است؛ اگر قم، مشهد و شیراز کرامتی دارند به خاطر مقابر مقدسی بوده که در این سه شهر مدفون شده‌اند.

شهردار قم تصریح کرد: برگزاری رویداد هفته فرهنگی شیراز در قم مورد توجه است و ظرفیت بسیار بالایی در شهرهای کشور وجود دارد که نسل جوان هنوز با آن‌ها آشنا نبوده و اطلاع چندانی از آن‌ها ندارند.

وی خاطرنشان کرد: قم بیش از هفت هزار سال تمدن و تاریخ دارد، اما امروز به دلیل کم‌کاری در این عرصه‌های هویت‌ساز، الگوی نسل جوان چند الگوی بی‌هویتی است که الگوی خود آن‌ها تمدن چند صد ساله کشورهای منحط و بدون اخلاق است.

سقائیان‌نژاد در خصوص اهمیت پرداختن بیشتر به جنبه‌های هویت‌ساز شهر، اظهار کرد: زیربنای فرهنگ اسلامی تزکیه و زیربنایی فرهنگ غربی بر زور و سایر مظاهر دل‌فریب ظاهری است و اگر امروز مشاهده می‌شود که برخی نسل جوان به سمت فرهنگ غربی سوق پیدا کرده‌اند، به دلیل عدم رشدی بوده است که در فرهنگ غنی اسلامی خود از آن‌ها غافل شدیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی شهرداری قم از برگزاری رویدادهای فرهنگی افزایش زمینه رشد و معرفت نسل جوان و عموم مردم از ظرفیت‌های تمدنی، فرهنگی، علمی و دینی است.

کد خبر 580483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.