اهمیت توجه به بافت فرسوده در تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم ذی‌نفعان و استفاده‌کنندگان اصلی طرح‌های شهری هستند، بنابراین توجه به خواست و نیاز آن‌ها در طرح‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _هفدهم خردادماه_ در شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم بررسی فعالیت‌های معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در حوزه بافت فرسوده، اظهار کرد: نوسازی شهرها جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان انجام می‌شود، بنابراین ضرورت دارد تا تمام ابعاد کالبدی و غیرکالبدی فرهنگی و اجتماعی در این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از آنجا که مردم ذی‌ نفعان و استفاده‌کنندگان اصلی طرح‌های شهری هستند، بنابراین توجه به خواست و نیاز آنها در طرح‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه هر محله از نظر فرهنگی و اجتماعی دارای تفاوت‌هایی با سایر محلات است، این سوال ایجاد می‌شود که آیا کاربست‌های فرهنگی و اجتماعی برای احیای بافت فرسوده با توجه به نیاز هر محله در نظر گرفته شده است؟

وی تصریح کرد: سوال دیگر این است که آیا در احیای بافت فرسوده و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی تفاوتی بین شمال و جنوب شهر وجود دارد؟

کد خبر 580244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.