وزش باد، گردوخاک و رگبارهای پراکنده در اصفهان/بهبود کیفیت هوا از سه‌شنبه

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم ناپایداری‌های همرفتی تا پایان امروز بر روی استان خبر داد و گفت: این ناپایداری‌ها همراه با رشد ابر، وزش باد و گردوخاک محلی خواهد بود که کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال دارد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم ناپایداری‌های همرفتی تا پایان امروز بر روی استان است و آسمان در بیشتر مناطق استان به شکل صاف تا کمی ابری، غبار محلی و در بعدازظهر گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی وزش باد نسبتاً شدید را گاهی همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا در نیمه شمالی و شرق استان اصفهان دانست و افزود: احتمال رگبارهای پراکنده در این منطقه دور از انتظار نیست و دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تداوم ناپایداری‌های همرفتی به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر، گفت: این ناپایداری‌ها همراه با رشد ابر، وزش باد و گردوخاک محلی خواهد بود که کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال دارد، این پدیده به دلیل ناپایداری‌های همرفتی شب گذشته در اصفهان استقرار یافته است.

وی با اشاره به تشدید این شرایط در نیمه شمالی و شرقی استان اصفهان، تاکید کرد: احتمال بارش‌های پراکنده در برخی مناطق نیز وجود دارد و دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا صبح نیز ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی گرم‌ترین نقطه استان را خوروبیابانک با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بوئین‌ومیاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد است همچنین روز گذشته حدود دو میلی‌متر بارش در نطنز ثبت شد و شرایط همرفتی در علویجه و فریدون‌شهر نیز وجود داشت اما بارش در این مناطق کمتر بود.

وی از تداوم باد و گردوخاک تا فردا در شهرستان‌های اردستان و نائین خبر داد و افزود: از روز سه‌شنبه ناپایداری‌های همرفتی در استان ضعیف خواهد شد.

کد خبر 580234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.